/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
www.shopman.dk og Thomson DPL 4000
Fra : Dyne
Vist : 436 gange
120 point
Dato : 19-08-03 18:55

Hej folkens.
Jeg har lige et par spørgsmål...
Hvad har i af erfaringer med www.shopman.dk? Er de ikke til at stole på, eller er det pålidelige folk?
Og hvad er jeres mening om Thomson Dlp 4000? -til 2860kr Er det en ok Reciver til pengene, eller er der bedre Recivere til pengene. Der vægtes især på lydkval. (iforhold til pris.... maxpris. 3000kr. -jeg ved godt man ikke får alverden for pengene, men jeg er studernede, så....) -mærke underordnet.
Mvh Dyne.

- data på Thomson Dlp4000:
Receiver / Ausgangsleistung 7x110 Watt / 4x Audio In / 2x Audio Out / Woofer Ausgang / 4x Video In / 2x Video out / 3x Optical In / 1x Optical out / 1x Coaxial In / Dolby Digital / Dolby Pro Logic / Abmessungen 43x15x40 / Gewicht 14 kg

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 130 point
Dato : 19-08-03 19:27

Læg mærke til at Shopman's omtale er på Tysk, og måske er varen/manualen også på Tysk.
Dette har ikke noget med din reciver at gøre men jeg kan ikke finde dit produkt så derfor har Jeg sammenlignet pris på et camera canon digital IXUS 400
Kamerahuset på Nørrebro = 3.875kr. incl moms og fragt.
Shopman = 3.842kr.
Så den store forskel er der vist ikke.
Har du kigget i hifi klubben.
http://www.hifiklubben.dk/
Emesen.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-08-03 22:33

Kender ikke så meget til Thomson. Men for det første er forstærkere normalt ikke det allerværste sted at spare (billige/dårlige højttalere eller dårlige DVD afspillere er efter min erfaring meget, meget værre).

Med de specifikationer, som du beskriver, er det tilsyneladende en brandgod pris. Til sammenligning har jeg en Sony STRDB 1080 med følgende specifikationer:

Sinusleistung (DIN) 6 x 100 Watt
Dolby ProLogic/Dolby Digital Ja / Ja
DTS/THX/MPEG Ja / Nein / Nein
5.1 Eingang Ja
Ausgänge Audio/Video 2 / 2 / 1 x optisch
Eingänge Audio/Video/Digital 4 / 5 / 4 x optisch; 1 x coaxial
sonstige Ausstattung 6-Kanal Verstärker • 6.1 Decoder mit neuen Surroundmodi wie Digitalconcert • Hall und Virtual 3D Mode • 32 32 bit Full DSP • 8/4 Ohm Umschalter • 4 S-Videoeingänge • 1 S-Videoausgang • 1 FBAS Monitorausgang • 1 S-Video Monitorausgang • Control A1 II-Anschluss • Balance- und Klangeinstellung • Digital Cinema Sound (DCS) • Umfangreiche Editiermöglichkeit • DSP-Rauschminimierung • OSD (On Screen Display) • Vergoldeter Kopfhöreranschluss • 26 Sound Field Programme • 2-Band Tuner (UKW/MW) • UKW-Empfangsteil RDS/EON • 30 Stationsspeicher • Direkte numerische Frequenzeingabe • Automatischer Sendersuchlauf • Sleeptimer
Gewicht 13,3 kg

Ganske vist fik jeg den til en rigtig god pris (5500) i forhold til listeprisen på 7500 kr. Men sammenlignet med dit tilbud, synes jeg faktisk, at du får meget for pengene

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 20-08-03 20:38

Hej Erling og Emesen.
Tak for svarerne så langt.
Jeg tror nok jeg mener at det bliver svært at finde en billigere og tilsvarende forstærker andetsteds. Thomson forhandledes engang i hifi-klubben, men kunne ikke lige finde den på deres hjemmeside - men at de har forhandlet Thomson tager jeg som et godt tegn ;)
Nu mangler jeg bare en som har lidt erfaringer med shopman.dk Om det er et sted hvor der ikke kommer andet end bøvl ud af garantirep. eller det bare virker?
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 20-08-03 20:39

Hej Erling og Emesen.
Tak for svarerne så langt.
Jeg tror nok jeg mener at det bliver svært at finde en billigere og tilsvarende forstærker andetsteds. Thomson forhandledes engang i hifi-klubben, men kunne ikke lige finde den på deres hjemmeside - men at de har forhandlet Thomson tager jeg som et godt tegn ;)
Nu mangler jeg bare en som har lidt erfaringer med shopman.dk Om det er et sted hvor der ikke kommer andet end bøvl ud af garantirep. eller det bare virker?
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-03 21:13

I forretningsbetingelserne står der at du IKKE handler med shopman, men at shopman formidler handelen mellem dig og en eller anden forhandler og det er denne du skal henvende dig til ved reklamation. Shopman undersøger de forskellige forhandlere. Jeg siger ikke at det er dårligt.
Jeg har sammen med en anden lige købt to HD i Tyskland, dog direkte.
Emesen.

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 20-08-03 21:23

Hej igen.
Det kunne selvfølgelig være en idé at gøre sådan....
Hvordan gør man så det? - skal man selv ned og hente den, eller kan det gøres via mail / postordre? Og hvad med skattefar...?
- og undskyld at jeg ikke lige var lidt hurtigere med feedback på det første; var blevet dårlige venner med internetopkoblingen....
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-03 21:46

Der betales Tysk moms så ok med skattefar.
Vi har været så dumdristige at sende penge til en Tysk forhandler via banken, men jeg har erfaret at varen lige er kommet i dag.
Der skal is i maven når man sender penge før varen er kommet, og det vil jeg ikke anbefale, men vi gjorde det, for at spare 3000 kr.
Emesen.

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 20-08-03 22:00

Tak igen.
Jeg tror næsten så at jeg vil lade shopman.dk om at tage nervøsiteten....
Takker for hjælpen - lader lige tråden stå et par dage til, hvis der skulle være nogen som har noget brugbart at tilføje.
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-03 22:03

Ja det er måske nok bedst.
Emesen

Godkendelse af svar
Fra : Dyne

Dato : 24-08-03 14:26

Jeg takker, bukker og skraber.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-08-03 14:36

OK - held og lykke.
Emesen.