/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
automatisk target
Fra : leifnel
Vist : 529 gange
100 point
Dato : 19-08-03 15:48

Kan det laves således at hvis en link er til et andet site, så er der et underforstået target=_blank, mens hvis linket er indenfor sitet er der ingen target?

Uden at man "manuelt" skal sætte target på altså.

Leif

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 19-08-03 16:10

I html skal du ud i noget javascript der checker linket når det bliver klikket på, men det er mere besværligt end at sætte target på, - hvis det er på en php eller asp side kan det godt lade sig gøre hvis du fx. henter linkene fra en database.

Mvh
sMorch

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 26-08-03 23:41

Prøv at kaste et blik på denne side:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex8/newwindow2.htm
Jeg har ikke selv afprøvet om det virker,
men Dynamicdrive's ting plejer at være gode.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz