/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Riskur hvordan?
Fra : manisha
Vist : 4518 gange
20 point
Dato : 13-01-02 20:36

Jeg vil gerne foretage en riskur for at rense ud i kroppen.
Skal jeg kun spise ris, jeg har nemlig set eksempler på riskure hvor man også spiste frugt og grøntsagsjuice.

Accepteret svar
Fra : guffy

Modtaget 30 point
Dato : 13-01-02 21:22

Hej

nedeståemde link er til en riskur

http://www.kropogkost.dk/Kostplaner/riskur.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-01-02 16:51

On Sun, 13 Jan 2002 19:35:51 GMT, "manisha" <manisha.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg vil gerne foretage en riskur for at rense ud i kroppen.
>Skal jeg kun spise ris, jeg har nemlig set eksempler på riskure hvor man
>også spiste frugt og grøntsagsjuice.

Det kan man jo gøre som man vil. Men den oprindelige makrobiotiske
riskur består udelukkende af brune ris (+ evt. andre kornsorter).
Helst økologiske eller biodynamiske selvfølgelig (de kemisk dyrkede er
generelt mere Yin - ude af balance - og kan indeholde pesticider).

Økologiske fuldkornsprodukter og specielt ris har en perfekt Yin Yang
balance , og vil derfor medvirke til at genoprette blodets Yin Yang
balance, hvilket igen afbalancerer hele kroppen, og i høj grad også
psyken. Frugt og grøntsagsjuice har en overvægt af Yin (især frugt er
generelt temmelig Yin), så anvender man også det virker riskuren ikke
så godt m.h.t. at genoprette balancen.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus