/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tingbogs attest
Fra : Bragesvej
Vist : 460 gange
2 point
Dato : 19-08-03 14:18

Har mand som kommene køber mulighed for at se en kopi af tingbog´s attesten, hvad kan den fortælle, og kan den ses på nettet?, hvad kan jeg bruge den til?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 19-08-03 14:30

Jeg tror reglerne gælder for både mand og kvinde!

ol

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 19-08-03 14:30

Du kan ringe til tinglysningskontoret eller gå derop og se om der er tinglyst noget på boligen. Du kan - og skal efter min mening - bruge det til at se om der er lyst rettigheder eller gæld i boligen.

/dortedyg

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-08-03 14:32

Øhhee jeg mener Man men kan man ikke også se hvor mage ejere der har været på huset?

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 19-08-03 16:14

Prøv at ringe til dit lokale tinglysningskontor - de kan guide dig på rette vej

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 2 point
Dato : 19-08-03 19:03

På en tingbogsattest, kan du se Hvilken gæld der er tinglyst på ejendommen, hvilke servitutter der er lyst og hvem nuværende ejer er og alle tidligere ejere.
Alle mennesker har adgang til tingbøgerne som findes på tinglysningskontorerne.
Du kan endnu ikke se tingbøgerne på nettet, men det er på vej, i forbindelse med elektronisk tinglysning.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-08-03 19:16

Jeg skal bruge en adresse (gerne et link) til tinglysningskontoret i Dragsholm komune?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-03 20:15

Du kan søge på www.google.dk dragsholm"tinglysningskontor" der er kun et link, som henviser til tinglysningskontoret.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-03 20:19
Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-08-03 22:19

Tak for svaret Franksp.