/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cylinder skift?
Fra : passola
Vist : 419 gange
50 point
Dato : 19-08-03 12:01

Ja så skal jeg skifte til athena 47,6 med hvad skal man mere skifte tændrør, dyse.
Skal man køre med mere olie når man tilkører fuld eller halv syntetisk (stavepade)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-08-03 00:10

Ja, selfølgelig større dyse, varmere tændrørgrad mm
Fuldsyntetisk olie er det bedste (og dyreste), ellers mere af halvsyntetisk, eller mere af alm 2takts.
Ved tilkøring af ny cyl. stempel skal man tilføre mere 2-takts til benzinen, og lade være at køre motoren varm, dvs. man kører varieret, og undgår mange omdrejninger (event kun ca 10 sek med fuld knald),dette skal være de første 500 KM
Uanset om knallerten har direkte (separat oliebeholder, med direkte olietilførsel til motoren, som de fleste nyere knallerter har),
eller 2-taktsolien tilføres ved at du selv blander i benzinen, skal du blande ca 2-3% extra i benzintanken.Og det er bedst med en fuldsyntetisk, da den ikke krakelere ved den større temperatur+ikke soder så meget, med stoppet udstødning til følge.
Palle Hansen
Horsens

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-03 13:00

Spørgsmålet har stået længe, husk at luk det, ved at give point til den du syntes?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 23-12-03 01:18

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Kandu har smidt flere ud fordi de ikke lukkede?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : passola

Dato : 23-12-03 10:50

Tak for svaret palle...
din ivrige mand efter point:)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 11:25

Jeg er ikke ivrig, men det er normalt at lukke spørgsmålene ca 10 dage efter, de er jo heller ikke synlige længere, og det er jo heller ikke andre der ville svare, heller ikke dig selv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : passola

Dato : 23-12-03 14:59

nøøøøøøøøøøøøøøh men så sparer jeg de point!