/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hvilket gasfyr
Fra : phester
Vist : 8994 gange
100 point
Dato : 19-08-03 09:48

Hvilket gasfyr skal man vælge. Jeg har kikket på Bosch, Valiant Gerimox og endlig har jeg fået
tilbudt et nefit.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-03 10:11

Hej Phester

Jeg byggede i 1998 i et område, hvor man skulle have naturgas. Da naturgas trods alt havde fået nogle pæne prisstigninger i årene før, valgte jeg en kombination af solvarme og naturgas. Jeg købte et Block gas / sol, og det har ganske enkelt virket perfekt. I øvrigt blev huset også installeret med genvex, og i stedet for den traditionelle elektriske varmeplade, som altid hører til, blev indbygget varmeveksler fra sol/gasfyret, således det var meget billig opvarmning i forår/efterår.

Jeg kan ud fra mine erfaringer klart anbefale Block.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 11:10

Jeg har et udemærket Bosch-gasfyr men jeg er ikke tilfreds med service fra "Bosch" firmaet Veltech (hedder det vist)
Emesen.

Kommentar
Fra : F.E.Larsen

Dato : 19-08-03 15:02

Jeg valgte Valiant for 5 år siden, en kondenserende kedel med automatik, har "ingen problemer" haft, og det er utroligt økonomisk i forhold til det andet gasfyr jeg havde. Jeg vil helt klart vælge Valiant igen.

NB. Du bør også skelne til garantiperioden på produkterne.

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 20-08-03 23:21

Jeg ville til hver en tid vælge en Geminox da det er det mest stabile på markedet for tiden og er også det med det med dem længste garanti ....3 år .... kan mod et lille tillæg forlænges op til 15 år

Gasmanden

Kommentar
Fra : phester

Dato : 21-08-03 08:00

Jeg ville gerne give jer alle sammen point for jeres svar, kan man dele pointene ??

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 21-08-03 18:34

det kan man desværre ikke

Godkendelse af svar
Fra : phester

Dato : 22-08-03 13:50

Tak for alle svarene, Erling du vandt lodtrækning =)