/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Prog. til spærring af Internettaffik.
Fra : kvolsgaard
Vist : 528 gange
150 point
Dato : 19-08-03 09:15

Hejsa.

Er der nogen som kender et godt lille program som fra start kan spærre for alle Hjemmeside undtagen de 4-5 sider som vi ønsker at benytte, og hvor vi kan åbne for traffik på andre sider senere.

Derudover skal det også kunne lave en log, så man kan se hvilke sider der er besøgt hvornår, hvorlænge og hvor mange gange.

Der skal være en passwordbeskyttet konfiguration, så det ikke er hvem som helst der kan ændre i det.

Vi bruger WinXP og Win2000 sp4.

Hilsen

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 11:18

I Internet Explorer er der en funktion som kan det du skal bruge.
Funktioner>internet indstillinger>indhold>indstillinger>Du skal nu lave et password......HUSK DET....>nu kan du aktivere og deaktivere styringen af hvad der må ses på nettet.
Når den er aktiv kan du surfe med dit password og evt. give tilladelse til hvad der må ses.
Vil du surfe frit skal du bare deaktivere med dit password.
En rigtig god men lidt besværlig metode til at styre brugeres adgang til internettet.
Emesen.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 19-08-03 11:35

Hejsa.

Tak for tippet, men det er ikke helt godt nok. Man kan åbenbart ikke lukke for alt på denne måde og der mangler stadig en log funktion som visser hvilken sider der benyttes.

Hilsen

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 19-08-03 14:13

hej
jeg vil forslå at du kikker på zonealarm fra http://www.zonelabs.com/
med den kan du aktiver og deaktiver som du vil

mvh 4u2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 15:33

Jo du kan lukke for alt - absolut alt - og vælge hvad der skal være åbent.
Men nogen log-funktion kender jeg ikke. Regnede heller ikke med at du skulle bruge log når du begrænsede adgangen til minimum.
Emesen.

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 29-08-03 11:37

Hejsa.

Jeg kan ikke få den til at spære for alt. Kun næsten. Jeg kan f.eks. stadig komme ind på Microsofts og ibm's hjemmeside.

Kan det passe at der ikke findes et stykke software som kan installeres?

Hilsen

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 05-09-03 12:22

Hej Kvolsgaard

Norton firewall kan så vidt jeg husker alt det du efterlyser. Det samme kan linksys routere, hvis du tilfældigvis, har sådan en.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 12-09-03 01:31

Har heller ikke kunnet finde log/block i et program. Men mange af "parentalprogrammerne" kan sættes op til at blocke for alt - og åbne for de specifikke ønsker. Se f.eks.

http://www.downloadmonster.com/internet/tools_utilities/parentsbrowser.asp

I stedet for at købe et loggeprogram, kunne du jo overveje at lave din egen automatiske startside til explore, hvor der var links til de "godkendte sider". Her kunne du så downloade en java application / scrips, der tæller op, for hver gang der bliver klikket. Det vil være både enkelt og gratis

Mvh Erling

Kommentar
Fra : koi

Dato : 22-10-03 17:31

Hej
det er nok ikke et program du skal bruge, men der imod en Zyxel Zywall, den kan alt hvad du efterlyser, samtidig er det en firewall, og den er meget billigt .

så for mig at se er det det du har brug for, men den kræver at du kan lave IP opsætning mm.

Den forhandles af Tele og Data WWW.TELEDATA.DK

Mvh. Koi