/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Killing søges
Fra : smoelfemor
Vist : 771 gange
143 point
Dato : 18-08-03 22:24

Vores dejlige kat Monty savner en legekammerat så derfor leder vi efter en killing. Hvis i kender nogen KBH og omegn ( vi er ikke bange for at køre lidt efter det) der har en (koks)grå gerne med hvide poter/bryst eller gråstribet han killing til salg, så er vi meget intresseret. Vi har haft katte i mange år og kan tilbyde ham et kærligt hjem med en dejlig stor have...

Vi har forsøgt Den blå avis og andre lignende, men killingerne er altid solg selv om annoncen ikke er fjernet eller også bor katten i Jylland...Mon i skulle kende nogen der har en lille killing til salg

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 18-08-03 22:30

I øjeblikket bugnere dyreinternaterne af killinger... sommerferien er jo forbi. Her på vores internat i Jylland er der bugnende fuldt så prøv et af dem.

HIlsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : smoelfemor

Dato : 18-08-03 22:34

stormfeldt tak for tippet, men det er prøvet - Jeg har prøvet flere her i hovedstadsområde og ingen af dem har killinger til formidling

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-08-03 22:38

Har hverken Kattens Værn, Dyrenes beskyttelse eller Inges Kattehjem killinger?

Kommentar
Fra : smoelfemor

Dato : 18-08-03 22:45

Jeg har prøvet Inges kattehjem, Internatet i Rødover og kattenes værn på fredriksberg og Hillerød - De siger at killingerne formidles så hurtigt at de aldrig når og sidder der længe - Det troede jeg eller ikke, men hvad jeg jeg om det

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-08-03 22:52

Dyrenes beskyttelses internat i Roskilde har en killing på 8 uger på deres hjemmeside.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-08-03 22:57

Jeg glemte lige, at på Falster har de en killing på 3-4 mdr. Siden er nede lige i øjeblikket, men det var en af de to. Det er også Dyrenes beskyttelse, der har det internat.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 19-08-03 10:20

Prøv på www.vildkat.dk de formidler både voksne katte og killinger der trænger til et nyt hjem.

Synes selv at siden er et supergodt initiativ

/Mallie

Kommentar
Fra : sommerenglen

Dato : 20-08-03 01:23

Hej

Godt nok bor jeg på fyn men pt. har jeg en en gråstribet killing (ca. 3 mdr. ) på sjælland (Allerød). Jeg tror det er en hun - men er ikke sikker
Den kan blive din/jeres for en god flaske rødvin.

Knuzer

Kommentar
Fra : sommerenglen

Dato : 20-08-03 01:26

Hej Allesammen

Jeg har to superskønne, meget kælne og yderst børnevenlige hankatte på 2 år, der søger nyt/nye hjem.
Grunden til at vi - desværre - skal af med dem er, at de ikke kan passe ind i hunkattenes tyranni!!
De går for et par gode flasker vin, hvis i garanterer dem et godt hjem.
De er pt. ikke kastareret - hvis det skal gøres koster de 450,- stk.
Hvis i er interesseret, så hold jer endelig ikke tilbage - om ikke andet kan vi da snakke om sagerne

Knuzer

Kommentar
Fra : sommerenglen

Dato : 20-08-03 19:19

Hej smoelfemor

Killingen har idag været hos dyrlæge - og han mener det er en han!!

Skriv endelig hvis du er interesseret.

Knuzer

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-08-03 15:02

Der er nu også nogle killinger på 12 uger på Falsters katteinternat, men du har måske fået en killing?????????????????????????????????
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : smoelfemor

Dato : 21-08-03 16:42

Tak for alle jeres søde forslag...Vi har fundet en lille gråstribe hanmis...Nu er problemet at de både havde en han og hun killing tilbage og jeg selvfølig forelskede mig i dem begge..så lige nu går snakke om vi kun skal have den ene eller begge 2...Hvad har i af erfaring når man tager 2 killinger sammen med en voksen kat????..Meningen var jo han han skulle have en legekammerat, men vil de have nok i hinanden eller måske udmatte han helt

Accepteret svar
Fra : fulla

Modtaget 143 point
Dato : 21-08-03 17:07

Hej
Jeg synes, du skal tage dem begge, for selv om din voksne kat savner en legekammerat, er det absolut ikke sikkert, den vil acceptere en ny killing med det samme. Sidste sommer anskaffede jeg mig en killing af samme grund som du, og der gik faktisk 5 mdr. før jeg så dem have egentlig kontakt med hinanden - ellers hvæsede de bare begge, når de kom i nærheden af hinanden - og de kunne i hvert fald ikke spise af samme skål. Jeg var ved at fortryde flere gange og de var begge meget jaloux, hvis den ene opdagede, at den anden sad på skødet af mig eller omvendt.
Hvis du får 2 killinger, tror jeg den voksne kat vil interessere sig for deres leg - uden at føle, at den er noget påtvunget.
mvh
Fulla

Godkendelse af svar
Fra : smoelfemor

Dato : 21-08-03 18:57

Tak for svaret fulla.

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 21-08-03 18:59

God fornøjelse med de 2 små. Jeg kan blive helt misundelig.
Fulla