/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kode på mapper???
Fra : Franksp
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 18-08-03 22:14

I min egenskab af fællestillidsmand, har jeg brug for at kunne kode forskellige mapper, så de ikke kan åbnes af andre, da de ofte indeholder fortrolige oplysninger.
Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?
Mit styresystem er Windows ME.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 18-08-03 22:29

Kan du ikke bruge dette program..???

http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=44063&lngWId=1

Det ser da ud til at overholde de krav du har.........

hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-08-03 22:46

Jeg prøver lige.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-08-03 22:52

hejsa

det skulle kunne lade sig gøre med progarmmet her

http://www.folder-guard.com/folder-password.htm

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-08-03 22:59

Hej mrhan

Jeg har prøvet at downloade programmet. Det er en zip-fil, men der er ingen exe-fil eller anden installationsfil.

Håber at høre fra dig igen.

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 18-08-03 23:36

Hej dk

Jeg har downloaded programmet, installeret det, men jeg kan ikke få det til at virke. Har du selv prøvet? Hvis du har, kan du så ikke lige gi' mig en kort vejledning. Det vil jeg være meget taknemmelig for.

De venligste hilsener
fRANKSP

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-08-03 08:08

Hej Franksp

Jeg har ikke selv programmet installeret.......
men jeg kører det op på en test pc senere idag

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 19-08-03 14:53

hejsa

jeg har hentet
"Folder Guard Professional"

valgte Eval. under installationen
flueben i alle i installation Options..

valgte Yes til hvad der eller blev spurgt om

når programmet er startet har du en slags stifinder, hvor du ser dine drev og mapper
højreklik på en af mapperne og vælg f.eks >>Access >> NO ACCESS
klik på gem >> skriv evt. et andet fil navn klik derefter på Tools >> Enable Protection
og mappen er låst....

Husk at Disable Protection når du vil låse/åbne en mappe igen

se tillige under hjelp >> Help Topics >> Step 8 Testing the results...

programmet virker selvom det kun er Eval. version

Programmet er testet på win 2000 server.
logon på win 2k som guest og mappen er "Access deined"

ligeledes med 1 XP Pro client "Access deined" <<< selvom mappen er delt med fuld adgang fra andre clienter)

man kan ligeledes sætte op i programmet hvem der skal/må have adgang til mappe.

Uden dog at være sikker, vil jeg mene programmet fungere på samme måde på Me.
da det ikke tager hensyn til hvilket styresystem det er.

pris $69,95 for pro versionen.

jeg har pt. ikke kunnet finde noget om hvorlænge Eval. dur

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 26-08-03 17:51

Tak for svaret dk.