/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Krypteringsniveau?
Fra : JanneP
Vist : 633 gange
250 point
Dato : 18-08-03 20:42

Før jeg vrider halsen om på min PC'er får den lige sidste chance herfra...

Når jeg vil logge på min netbank vil siden ikke vises, så jeg ringede til kundeserce og de kom frem til, at det er mit krypteringsniveau den er galt med. Jeg kører explorer 5.5 og windows ME.

Nu har jeg så prøvet at rode rundt og lede, men synes egentlig det er lidt uoverskueligt!SÅ, hvor f...... finder jeg den HELT rigtige løsning - skal jeg installere high encrypt pack eller skal hele exploren udskiftes og hvordan??

JanneP

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-08-03 20:54

Hej JanneP

Inden du smider skidtet alt for langt væk, så prøv at upgradere din explorer først. Det er gratis og kan gøres her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/da/download/default.asp

Når du kobler op til din bank eller andre sikre sider, laver du det man kalder en SSL-tunel. Du kan se det på den gule hængelås der fremkommer nederst i exploreren og i adressebaren, hvor der nu står https istedet for http. Anyway en SSL-tunel er krypteretet og langt de fleste browsere understøtter 40-bit kryptering, men kun de nye understøtter 128-bit kryptering. Jeg har derfor god grund til at tro en almindelig opdatering af explorer vil løse dit problem.

mvh
srhansen

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 18-08-03 21:08

Lyder fornuftigt!

jeg prøver at indtaste adressen ovenfor!

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 18-08-03 21:11

The Requested Web Page is Not Available

øvbøv...

var det et link til lige præcis den explorr jeg skulle hente?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-08-03 21:20

Ja det var det. Skriv istedet :

1. http://www.microsoft.com/danmark/
2. derefter tryk på downloads ude til venstre
3. Ovre til højre under produktopdateringer vælg "Internet Explorer 6 + SP1" , hvis du bruger windows XP
4. ellers vælg, under indhold til venstre, windows og derefter explorer.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-08-03 21:24

Jeg sludrer, sorry

Hent pkt 3. ("Internet Explorer 6 + SP1") den virker på dem alle Windows 2000, Windows 98, Windows ME, Windows NT, Windows XP

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 18-08-03 21:28

vil det sige at 6'eren burde kunne køre under ME?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-08-03 21:30

yep, det er rigtigt.

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 18-08-03 21:32

nå, det spørgsmål var jeg for langsom med...

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 18-08-03 22:05

hm det hjalp ikke... Når jeg trykker på om internet explorer i hjælpmenuen står der kryptringsgrad 0-bit

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-08-03 22:20

Den var sej. Så er din kryptering måske aligevel røget en tur. Jeg troede den alligevel blev geninstalleret ved opdateringen.
Nå jamen så kan du jo ligeså godt prøve "High Encryption Pack til Microsoft Internet Explorer" fås her:
http://www.microsoft.com/windows/ie_intl/da/download/128bit/intro.asp

mvh srhansen

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 18-08-03 22:27

???
5.0 og 5.01??? jamen jeg har jo lige installeret 6'eren, men det er måske lige meget med hensyn til krypteringen?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-08-03 22:43

Hejsa
prøv at tjekke om du har sat flueben her
klik på funktioner >> internet instillinger >> fanebladet "avanceret" >> skroll ned til "sikkerhed"
der skal være flueben ved "brug SSL 2.0 og ved SSL 3.0

husk at lukke explorer ned og start op igen hvis du laver ændringer....

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 18-08-03 22:49

Det er der dk og der virker stadig ikke.

Stadig krypterings grad 0-bit - men, jeg har en formodning om at installationen af den der high encyption pack ikke er foretaget ordentligt - den plejer da at komme et skilt op med at man skal genstarte eller at installtionen er fuldført, og det gør der ikke...

Kunderservice på netbank snakkede om , at jeg skulle kontakte min udbyder... Tror du på den srhansen?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-08-03 23:59

Hej igen
Jeg havde også prøvet, som dk, at fjerne mine flueben ud for SSL 2.0 og SSL 3.0, men på min pc ændrede det heller ikke noget. Jeg har en krypteringsgrad på 128 !.
Janne prøv lige følgende: I din stifinder under c:\windows\system32\ højreklik på filen Schannel.dll og vælg egenskaber.
Den skulle nu gerne skrive "TLS / SSL Security Provider", gør den det er din kryptering implementeret.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 250 point
Dato : 19-08-03 00:13

Hej igen igen
Jeg tror faktisk jeg har fundet noget her
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q261328
Da linket sikkert ikke virker tillader jeg mig at citere:

Citat
CAUSE
This behavior can occur if the Schannel.dll, Rsabase.dll, or Rsaenh.dll files are missing, damaged, or of the incorrect version.
RESOLUTION
To resolve this behavior, use the method that is appropriate for your operating system.
Method 1: Microsoft Windows Millennium Edition
Step 1: Rename the Schannel.dll, Rsabase.dll, and Rsaenh.dll Files
Insert the Windows Millennium Edition (Me) Startup disk into the floppy drive, and then restart the computer.For additional information about how to create a Windows Me Startup disk, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
267287 How to Create a Startup Disk in Windows Me

When the Windows Me Startup menu appears, use the ARROW keys to select Start computer with CD-ROM Support, and then press ENTER.
Make a note of the drive letter of your CD-ROM drive, for example, E.
At the command prompt, type the following lines and press ENTER after each line, where C: is the drive on which Windows is installed:
C:
cd windows\system

Rename the Schannel.dll, Rsabase.dll, and Rsaenh.dll files (if present) by using the .old file extension. To do this, type the following lines and press ENTER after each line:
ren schannel.dll schannel.old
ren rsabase.dll rsabase.old
ren rsaenh.dll rsaenh.old

Step 2: Extract New Copies of the Schannel.dll, Rsabase.dll, and Rsaenh.dll Files
Insert your Windows Me CD into the CD-ROM drive or DVD-ROM drive.
At the command prompt, type the following lines and press ENTER after each line:
A:
ext

When you are prompted to enter the path to the Windows CAB files, type drive:\win9x, where drive is the drive letter of your CD-ROM drive, and then press ENTER. For example, type:
E:\win9x

NOTE: If you have an original equipment manufacturer (OEM) installation of Windows, the installation files may also be located in the following folder, where drive is the drive on which Windows is installed:
drive:\Windows\Options\Install

If these files are on your computer, you do not need your Windows CD because you can extract the files from the appropriate folder on your hard disk. For example, type C:\Windows\Options\Install, and then press ENTER.

When you are prompted to type the names of the files that you want to extract, type schannel.dll rsabase.dll rsaenh.dll, and then press ENTER.
When you are prompted to type the path, type drive:\Windows\System, where drive is the drive on which Windows is installed, and then press ENTER.
When you are prompted to confirm whether this is okay, type Y, and then press ENTER.
Remove the Windows Me Startup disk from the floppy disk drive, and then restart the computer.For additional information about how to extract files with the System Configuration Utility tool, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
265371 How to Extract and Replace a Protected File in Windows Me

Step 3: Check the Version of the Advapi32.dll File
Start Windows Explorer, and then browse to locate the following file, where drive is the drive on which Windows is installed:
drive:\Windows\System\Advapi32.dll

Right-click Advapi32.dll, and then click Properties.
Click the Version tab.
Note the version of the Advapi32.dll file. If the version of this file is not 4.90.0.3000 or greater, you must repeat steps 1 through and 2 to extract a new copy of this file to the drive:\Windows\ System folder, where drive is the drive on which Windows is installed.
Step 4: Re-register the Schannel.dll, Rsabase.dll, and Rsaenh.dll Files
NOTE: Perform these steps separately for each of the files that you re-register.

Click Start, and then click Run.
In the Open box, type one of the following commands (as appropriate for the file that you are re-registering) where drive is the drive on which Windows is installed, and then click OK.
drive:\windows\system\regsvr32.exe c:\windows\system\schannel.dll

drive:\windows\system\regsvr32.exe c:\windows\system\rsabase.dll

drive:\windows\system\regsvr32.exe c:\windows\system\rsaenh.dll

Click OK when you receive the "DllRegisterServer in file name succeeded" message.
Step 5: Verify the Cipher Strength in Internet Explorer
Start Internet Explorer, and then click About Internet Explorer on the Help menu. Verify that Cipher Strength value is 128-bit.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 19-08-03 00:17

Nå, linket virkede alligevel kan jeg se

Hvis du har problemer med at forstå hvad de skriver må du endelig dumpe en linie her, så skal jeg kigge på det i morgen, men nu tror jeg jeg vil stoppe for i aften.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-03 01:46

Når du i Explorer's menulinie vælger: Hjælp->Om Internet Explorer ; får du en popup der fortæller hvilken version af Explorer osv. Hvis du kører med mindre end 128 Bit kryptering vil du have en mulighed for at opgradrer via linket der. Besynderligt sted at placere det, men sådan er det bare.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 19-08-03 21:35

Ja, molokyle - det ville være nemt! Det link har jeg prøvet, men det virker ikke!

JanneP

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 19-08-03 21:41

Hov!! Srhansen jeg synes jeg fik skrevet et svar til dig i aftes, men den gik åbenbart ikke... Jeg ville vente med at tage det op til idag - hvad jeg så gør nu.

Jeg har fået delt min harddisk i en C og en D del og der ligger en kopi af windows ME på D drevet. Tror du jeg kan lave det der trick på windows brugerflade?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-08-03 21:55

Hov, jeg kom lige i tanke om at...
jeg har selv haft problemet (har selv haft Me)
det blev i første om løst ved at hente Sun's java, men med den er der nogle sider man ikke kan bruge den på!!
så derfor valgte jeg på et senere tidspunkt at formatere disken og så hente
denne her
http://alm.bankdata.dk/media/msjavx86.exe

siden var der ikke nogen problemer med banken mv.
passer også til andre banker.. ALm. Bank har den bare liggende til download.

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 19-08-03 22:50

aha d,k se det var jo noget andet... men jeg er igang med srhansens forslag - virker det ikke, så vender jeg tilbage til dit!
JanneP

Godkendelse af svar
Fra : JanneP

Dato : 20-08-03 00:29

DET var simpelthen bare LIGE i øjet, srhansen!

)

Godt fundet!!

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-08-03 00:46

Hey, det er jo det vi er her for
Glad for at kunne hjælpe !!

mvh srhansen