/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Når parforholdet ikke kan holde!
Fra : cappa
Vist : 380 gange
20 point
Dato : 18-08-03 19:53

Min tidligere kæreste og jeg gik fra hinanden, jeg flyttede fra vores lejlighed. Hun sagde at hun overtog alle forpligtigelser, men ejeren siger at jeg skal betale også selvom jeg ikke bor der mere, hvordan " tackler " jeg den.

Hej

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 18-08-03 19:58

Dav

Jeg tror du bliver nødt til at uddybe en smule for at man kan give et ordentligt svar. Hvilken slags beboelse snakker vi om...??....Er der lån i noget..??? osv.....

Hilsen

mrhan

Kommentar
Fra : cappa

Dato : 18-08-03 20:13

Hej mrhan

Det drejer sig om en almindelig lejebolig med indskud - ejeren har sagt at indskudet er det lige meget med - det skulle vi glemme, men huslejen skal deles selvom vi ikke bor sammen , og min eks. har sat sig på alle forpligtigelser.

Hilsen

Cappa

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-03 20:20

I hvis navn står den lejlighed?

Ejeren, det må jo være et boligselskab, kan da ikke bestemme hvem, der skal betale huslejen. Bare den bliver betalt.

Indskud??? er det ikke betalt? og hvad har det med sagen at gøre?

mvh ans

Kommentar
Fra : cappa

Dato : 18-08-03 20:25

Hej ans

Lejligheden har stået i vores begges navne , men alle forpligtigelser er overdraget til eksén, med hendes godkendelse. Indskuddet blev afdraget. Ejeren er privat.

Hej

cappa

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 18-08-03 20:26

Hej cappa

Jeg kan ikke lige få øje på hvad ejeren af lejeligheden tænker på når han mener at han skal bestemme hvem der betaler hvad.......Den eneste grund til at han kan sige/vide noget om det er hvis I har skrevet noget spececiel aftale i jeres lejekontrakt. Du må have kontrakten frem og se hvad den siger. Ellers virker det da helt urimeligt hvis du skal betale for et sted du ikke bor mere.....Din forhenværende må jo have overtaget hele huslejen når du skriver at hun har sat sig på alle forpligtelser....?? Eller har vedkommende "glemt" at betale..????

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-03 20:47

Ejeren har intet at skulle sige. Han/hun skal bare være glad for at få sin penge.

Men som mrhan siger er forpligtelserne overholdt? Hvis svaret er nej, kommer du til at betale for den periode, som du har været beboer.

mvh ans

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 18-08-03 22:19

hvis det er et boligselskab så skal du fraskrive at du stå du står på lejekontrakten.Min x-mand og jeg gik fra hinanden for ca 3 år siden og vi stod på lejekontrakten og der skulle jeg skrive under og han skulle skrive under på at jeg var fraflyttet lejligheden,for at hvis den der søger boligydelse kan sige at der kun bor en eller der bor 2

Kommentar
Fra : tusi

Dato : 18-08-03 22:49

hej cappa

du skulle prøve, at gå ind på LLO's hjemmeside, der kan du læse om lejeloven.
www.llo.dk
Der står blandt andet i Kapitel VI § 33 Stk. 5. I tilfælde af opsigelse eller ved det tidsbestemte lejeforholds udløb er lejeren kun pligtig at betale leje for tiden indtil lejeforholdets ophør.

med venlig hilsen tusi