/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
golf
Fra : ulle55
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 18-08-03 19:00

Jeg og et par kammarater kunne godt tænke os at prøve at spille golf. Hvordan kommer man til det, er det ikke muligt at prøve det en enkelt dag?
Jeg har kigget på nogle golf klubbers sider, og støder hele tiden på ordet "Greenfee", hvad betyder det?

Kommentar
Fra : theking

Dato : 18-08-03 19:47

Greenfee er det du betaler for at komme til at spille på banen. Nogle golfklubber har det de kalder pay and play, hvor du kan komme ud og prøve at spille. Andre skal du være medlem af for at kunne spille. Du må nok kontakte de golfklubber der er i nærheden af dig, og høre hvor du kan prøve det.

Accepteret svar
Fra : petermolin

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-03 12:40

Du skal lede efter en pay&play bane. Dvs du betaler for at spille en runde. Flere at de "store" baner er kun for medlemmer og registrerede spillere, hvorfor man ikke bare kan gaa ind og spille 18 huller. Dog er det ofte muligt at proeve deres par 3 bane (hvis den haves). Dette er en mindre bane men oftes er den ogsaa spaendende.
Proev eventuelt at kikke paa www.dgu-golf.dk. Det er den officielle hjemmeside for Danks golf union.
God fornoejelse.

Peter Molin
Düsseldorf, Tyskland

Godkendelse af svar
Fra : ulle55

Dato : 07-11-03 09:15

Tak for svaret petermolin.