/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Slette gamle spørgsmål
Fra : SWonder
Vist : 431 gange
50 point
Dato : 18-08-03 14:19

Er det muligt at slette gamle spørgsml som man har fået løst på anden vis. Eller bare ikkeer entresandte mere..

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 18-08-03 14:20

Nej, ikke hvis der svaret på dem.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-03 14:23

Så bør du lukke dem. Du kan ikke føre points'ene hjem til dig selv igen, hvis først der er faldet et svar. Er der ingen svar kommet kan du annullere spørgsmålet.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 18-08-03 14:45

Som skrevet kan du ikke slette et spgsm når først der har været en kommentar.

Hvis der ikke er nogle svar du kan bruge, kan du jo bare lade det stå åbent, og evt. i en kommentar skrive det er løst, men ikke fra de givne kommentarer, eller lukke det hvis du syntes nogle har svaret så du syntes det er point værd.

Kan ikke forstå det hurlumhej med at folk skal lukke deres spgsm, det ER HELT op til en selv om man vil lukke eller ej, og hvis jeg ikke har fået et brugbart svar er der ihvertfald ikke en eller anden selvbestaltet "politimand" der skal fortælle hvad jeg skal eller ikke skal.

Der står INGEN steder i Kandu at spørgsmål SKAL lukkes

Bantam

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 18-08-03 14:51

Bantam har netop udtrykt min egen holdning, så jeg ikke kunne gøre det bedre selv.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-03 14:53

Det er bare pisseirriterende når der stilles spørgsmål som man svarer klart og entydigt på, hvorefter dette ikke accepteres. Det er sgu da at tage pis på folk, Bantam eller hva'?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 14:55

3773 -> Rigtigt, SWonder kunne du forstille dig et 'gedemarked' hvis folk kunne sige: Nu er jeg tilfreds med svaret, jeg lader som om jeg ikke er og hiver lige mine point hjem igen.

Point på højkant er point 'lost'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 14:58

>Bantam.

Det er rigtigt hvad du siger, men det er da meget paktisk at et sp. lukkes, hvis det er besvaret. Ik?

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 18-08-03 15:00

Hvis brugeren ikke kan bruge det til noget kan han jo heller ikke acceptere det, det er da såre simpelt og er s.. da ikke at tage pis på folk.

Han/hun kan jo som jeg skrev så måske være flink at skrive at man har fundet svaret et andet sted.

Hvis man har givet et svar man er 100% sikker på er korrekt, kan jeg da godt se at brugeren bør acceptere det eller ihvertfald kommentere hvorfor ikke, men det var jo ikke det jeg skrev, jeg skrev kun hvis man IKKE har fået brugbart svar.

Bantam

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 18-08-03 15:03

> molokyle Man kan da ikke hive pointene hjem igen, de bliver da trukket i det øjeblik du stiller spgsm.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 15:06

>Bantam.
Du har ret. Hvis pågældende opfylder disse "regler" er der slet ikke noget at komme efter. Men så kan man jo også læse, at vedkommende ikke er tilfreds, og stadig er interesseret i yderligere svar.

Ram

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-03 15:08

Du kan hive points hjem Bantam, hvis der ingen svar er.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 15:14

bantam -> Det er jo også det jeg siger for p.....

[citat]
Point på højkant er point 'lost'.
[/code]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 15:17

Iøvrigt har 2773 ret i sin påstand om, man kan vælge at slette sit spørgsmål, hvis ingen eller kun en selv har kommenteret på det. Man får en blå firkant : [Slet]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : SWonder

Dato : 18-08-03 17:26

Det var skam ikke for poingende´s skyld bare for et holde lidt orden.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 18-08-03 18:03

Hvordan lukker man et spørgsmål???

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-08-03 18:21

En ting der virkelig er drønirriterende ved et spørgsmål, der ikke er lukket er, at folk bruger det til at sidde og småsludre i, med ting der ofte ikke har noget med emnet at gøre og er komplet ligegyldige for andre. Der kommer så x antal mails med, at nu er der kommentar på spørgsmålet. Bare i eftermiddag kom der 50 mail fra dette spørgsmål og senere var der en stak igen. Og det havde der også været inden. Jeg lagde ikke lige mærke til, om de alle også var kommet i dag, men det skulle ikke undre mig. Hvis det ikke er at tage pis på folks tid, så ved jeg ikke hvad det er. Og selv om man fjerner fluebenet, så kommer de alligevel. De fleste mennesker har jo et liv, der ikke kun drejer sig om kandu, og så kan det tage timer at komme igennem sin post - hvoraf meget af det er komplet uvedkommende for emnet.
Så inden du hakker på andre, så tænk lige på, om der er noget, du selv bør forandre inden for egne rækkker.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 18-08-03 19:55

> Jernladyen

For lige at sætte sagen på spidsen, kan det da aldrig blive spørgerens problem at andre begynder at smalltalke i hans/hendes spgsm. ( med mindre han/hun selv deltager), det er da IKKE en begrundelse til at lukke sit spgsm, hvis man ikke har fået det svar man ønsker.

Jeg kan ikke forestille mig det er gamle ulukkede spgsm. du mener, da de vel ikke pludselig bliver brugt til smalltalk.

Ellers vil jeg da give dig ret i at der er nogle brugere som åbenbart ikke helt kan finde ud af at bruge smalltalkkat, men tit får et spgsm. til at dreje hen i en helt anden retning hvor det ikke hører hjemme.

Jeg har nu ikke problemer med at modtage mail, hvis jeg fjerner fluebenet, ja så stopper mailene.

Bantam

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 20:06

heseda -> Mener du det alvorligt ? Se her : http://kandu.dk/dk/faq.asp#10

Dvs. Har du stillet et spørgsmål og kan bruger en kommentar. Da vælger du Accepter som svar : -----------------------^ Her. ^

..ovenover Dato.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-08-03 20:39

Hej Bantam.
Nej, jeg mener ikke det er spørgerens problem, når folk smalltalk'er i deres spørgsmål, og det skal selvfølgelig ikke lukkes, før man har fået svar. Det er klart nok.
Det jeg mente, var et spørgsmål som fx. "Reaktionstid", hvor folk kommer med en bemærkning eller to, der intet har med spørgsmålet at gøre. Og der er et utal af dem. Hvis folk vil smalltalke, kan de vel gøre det et andet sted, der er beregnet til det. Hvis jeg vil "høre" (= se) på sådan noget, så går jeg derhen, hvor det er beregnet til det. Mit indtryk er, at nogle enkelte synes de er meget morsomme/interessante at høre på - uden at de af den grund er det.
Hvad angår fluebenet har jeg prøvet flere gange nu - også med før omtalte. De kommer alligevel. Jeg ved ikke, om jeg mangler at gøre et eller andet mere end fjerne fluebenet?
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 18-08-03 20:56

Hej Jette
Du skal bare fjerne fluebenet og derefter klikke på: Send indlæg uden at skrive noget i skrivefeltet. Det plejer at virke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 20:59

Jernladyen -> Slette gamle spørgsmål? var emnet..og så japper du om smalltalk og andre trådes indhold ? Visse vasse !

Mht. til flueben : Man kan altid lukke for at modtage email's i de tråde man deltager i, hvis ikke lige man selv har stillet spørgsmålet, ved at fjerne fluebenet og vælge [Send]. Man behøver ikke at skrive en kommentar.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-08-03 23:04

Hej Rfou. Nå så er det det der er galt, jeg har ikke trykket send. molokyle, du føler dig vel ikke ramt, vel?? Og ja, du har ret. Jeg blandede noget andet ind i emnet. Men er der ikke forskel på at smalltalke og stille et spørgsmål i forbindelse med gamle indlæg??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-08-03 10:31

Jernladyen -> Joda, jeg følte mig ram (-t) Imidlertid synes jeg netop du selv bevæger dig lige lovlig langt væk fra emnet, ved gentagne gange at udtrykke din harme over smalltalk i kommentarer. Jeg tror du nåede at nævne det 3 gange. Også joda, til dit sidste spørgmål. Lad os diskutere det andetsteds, så skal jeg forklare mig. No offence.

Undskyld SWonder denne lille disputs. Jeg er bare så nærtagende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 20-08-03 21:07

må en " lidt ny i faget blande sig " det kunne jo også tænkes at man glemte at acceptere ik'k ? undskyld min kommentar
hilsen Karin

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 20-08-03 21:08

må en " lidt ny i faget blande sig " det kunne jo også tænkes at man glemte at acceptere ik'k ? undskyld min kommentar
hilsen Karin

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-08-03 22:06

karin42 -> Det er netop et problem. For at løse dette sender man efter et passende stykke tid en 'reminder'.
Spørgeren får så en mail med en venlig henstilling til, hvis ellers spørgsmålet er fyldestgørende besvaret, om at accepterer.

... så er løs og man bliver anklaget for alt; lige fra pointsnyd, griskhed, gøre sig 'morsom' og altså også smalltalk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 21-08-03 11:20

ok molokyle ...... tak for ordet
og fortsat go' dag karin.

Godkendelse af svar
Fra : SWonder

Dato : 21-08-03 13:51

Tak for svaret 3773.
man må siige et det skabte en del dabat