/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
købsseddel nødvendig?
Fra : dan_a
Vist : 1479 gange
24 point
Dato : 18-08-03 13:34

Hvis man køber en scooter af en som har papirer på den, er det så nødvendigt at bruge en købsseddel, og checke om den er stjålet?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 18-08-03 15:14

Nej, men jeg vil anbefale at du gøre det !, da du eller kan ende ud i problemer.

Slutseddel kan købes hos din lokale boghandel.
Check stelnummer hos politet.

Hvis du køber en stjålet scooter, kan du få meget svært ved at få din penge igen fra sælger !

Mvh.
FRP8

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 19:06

Når man handler privat, er det en god idé at lave et stykke papir på handelen, og så laver man 2 stykker papir som begge skriver under på, og får en hver.
Køber du hos forhandler er der også forsikring som skal ordnes. Ved privat handel skal du selv sørge for forsikring.
Her er en slutseddel og et par gode råd.
http://www.scootershoppen.dk/tipsbuy.asp
Du kan nøjes med at bruge noget af slutseddelen, og sætte en streg i de rum du ikke bruger.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 20-08-03 12:13

Du skal have hans+dit navn,adresse,stelnummer (evt. motornummer) og en underskrift inkl. dato det er alt, og det vil jeg råde dig til altid at lave, så der ikke kommer nogle problemer!