/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Reaktionstid ?
Fra : Tulletine
Vist : 573 gange
5 point
Dato : 18-08-03 09:34

Hej,
Hvor hurtigt skal man lukke sine spørgsmål ?
Genere det nogen at man venter ?
Grunden til jeg spørger er at jeg 2 gange nu er blevet bedt (ikke venligt men bestemt og i uforskammet tonefald) om at acceptere svar da det var ubelejligt at spørgsmålet stadig stod åbent. Grunden til jeg ikke havde (og forsat ikke har) accepteret de indkomne svar er at jeg ikke syntes de var 100% fyldestgørende og at der måske var en eller flere der lå inde med svaret/svarene og de måske var på ferie - det er der jo sæson for pt.
Jeg håber jeg får svar uden at blive svinet til.

Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-08-03 09:40

Hvis det er ram der har svinet dig til begge gange, skal du ikke tage det så tungt!!! Hans sprog blomstrer nemt lidt hurtigt!!!!

Lukningen af spørgsmål har været diskuteret herinde en million gange. Og der er kommet forslag lige fra at en administrator skal lukke dem til at de må stå åbne forever.

Det der kan virke irriterende (og det synes jeg også) er, hvis man har brugt energi på et spørgsmål og der så tilsyneladende intet sker fra spørgers side. Det ville være høfligt, hvis man i sit indlæg skriver, at man lige lader det stå lidt, fordi svarene ikke tiltaler een.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-03 09:41

Der er ikke regler for hvornår du skal lukke et spørgsmål. Det er noget, som du selv bestemmer.

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 09:48

Du skal ikke finde dig i at blive svinet til. Hvis det er den samme person, der gentagne gange i uhøfligt tonefald, overfalder dig bør du lægge et spørgsmål om det her i kandu.dk kategorien. Gerne med angivelse af profilnavnet.

Det er iorden at have et spørgsmål åbent i et par måneder, men kommer der ingen fyldestgørende svar bør du gøre et af to. Enten : Forhøj pointene (med mindst 20) så dit spørgsmål igen kommer øverst i den kategori hvorunder du har stillet det, eller : Du accepterer 'den bedste' kommentar og lukker dermed spørgsmålet.

Der er desværre mange der af glemsomhed eller uvidenhed ikke lukker spørgsmål, når de har fået en brugbar kommentar.

Jeg har selv 'påmindet' brugere om at lukke deres spørgsmål ved at skrive noget i denne retning :

Hvis du har fået en kommentar du kan bruge bør du acceptere svare ved at klikke her :------------------------------^
Dermed gør du både kandu.dk og dig selv en tjeneste ved at lukke spørgsmålet.
Du undgår så at modtage mail's omkring spørgsmålet i al fremtid.

Mvh. </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 09:49

Ps. Det er rigtigt at der ingen regler er på området.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 15 point
Dato : 18-08-03 09:52

Hejsa TulleTine
Du skal ikke lukke et spørgsmål,før du har fået et svar du kan bruge.
HVORFOR
Hvis en eller anden bruger kommer ud for det samme proplem,som du har
Er det da rart at man kan gå ind og læse et brugbar svar
I stedet for et svar der ikke kan bruges,men er blevet accepteret,fordi man bare vil lukke sit spørgsmål.
Så endnu engang luk den ikke før du har fået et brugbar svar
Mvh Brian

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-08-03 09:52

Og når man forhøjer, er det OGSÅ høfligt at skrive, at man gør det fordi svarene endnu ikke er gode nok!

(...det skriver jeg fordi jeg i en anden tråd oplever, at der gang på gang bliver forhøjet uden at spørgeren ellers reagerer på de mange indlæg, der er kommet...jeg spekulerer på, om vedkommende så overhovedet læser de mange links, erfaringer og gode råd, der er kommet!)

Mvh Christina

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 18-08-03 09:53

Til gengæld er det også drønirriterende,når et spørgsmål bliver lukket for hurtigt. Et spørgsmål der er stillet og besvaret/lukket på et par timer, giver ikke ret mange mulighed for at læse det, uden at skulle købe svaret. Hvis man skal købe svar hele tiden, løber man hurtigt tør for point at købe for. Et spørgsmål burde stå åbent mindst et døgn, så alle har mulighed for at læse det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-08-03 09:54

enig med Jette!

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 18-08-03 09:56

Jeg vil så godt lige spørge om hvordan man lukker et spørgsmål????
Jeg er ny herinde så jeg ved ikke så meget om det, jeg har set oppe i "Kom godt i gang" men blev ikke klogere

På forhånd tak

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-08-03 10:00

i et spørgsmål, du selv har stillet, står der lige over datoen "accepter som svar". Det klikker du på, over den kommentar der tiltaler dig mest. Men det står da så vidt jeg husker under "kom godt i gang".

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 18-08-03 10:06

Takker Skingur, det var jo ikke så svært

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 10:14

Ganske uenig med jernladyen og skingur. I det øjeblik mn får en brugbar kommentar bør man lukke spørgsmålet. Lader man det stå åbent vil andre brugere tro at der kræves et fyldigere svar, hvorved det opstår en masse unødige uddybelser på det allerede besvarede spørgsmål. Derudover får man en masse ligegyldige mails i sin postkasse.
At andre skal 'betale' for at læse spørgsmålet er deres problem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-08-03 10:19

Molo:
det var jo nok at der fra kandus side blev åbnet mulighed for at spørgsmålet var åbent i 24 timer istf 1!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 10:25

skingur -> Se nu taler du, når du skriver Hvis der bliver mulighed for at læse spørgsmål i 24 timer efter det er accepteret, er jeg helt med på idéen. Hvis jeg misforstod jeres kommentar må I undskylde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 18-08-03 10:26

bare OK molo!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 10:32

Lige et ps. Sjovt nok og med relevans til dette spørgmål, rykkede jeg for en 'lukning' af et spørgsmål kl.23 igår. Det havde stået åbent side marts. Jeg har netop for ca. 15 min. siden modtaget 100 p. for svaret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-08-03 10:41

Hej molokyle
Ja så opstår jo netop det jeg omtaler ovenover i min kommentar KL 9.52

En bruger får på et tidspunkt samme problem
Og køber svaret for at komme ind og læse det godkendte svar,så han/hende også kan få løst deres problem
Og det svar der møder dem er
VÆR VENLIG AT LUKKE SPØRGSMÅLET

FAIR ja bedøm selv
Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 10:47

briani -> Deri kan jeg kun give dig ret, men som medkommentator på spørgsmålet har jeg ingen indflydelse på hvem spørgeren vælger eller hvilken kommentar der accepteres.

Det skal lige nævnes at jeg flere gange høfligt (som ovenfor angivet) har rykket for en 'lukning' med det resultat at pointene gik til en kommentar der var helt hen i vejret. Ikke meget bedre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 10:47

Jeg har nu kigget dine sp. igennem, og jeg kan ikke se at du er blevet ”svinet” til. Du er blevet i let forståeligt sprog blevet bedt om at lukke dit spørgsmål, hvis du havde fået et svar du kunne bruge.

Når du i 12 dage ikke reagerer på adskillige brugeres forsøg på at hjælpe dig, er det rimeligt at formode, at du enten har glemt at du har stillet et spørgsmål, eller at du er ligeglad med de brugere, der har brugt tid i forsøg på at hjælpe dig. Begge årsager er set adskillige gange på Kandu, og er møghamrende uhøfligt, og en kilde til irritation.

Hvis du ikke har fået brugbart svar i løbet af 1 dags tid eller 2, så kan du gøre som du af flere bruger ovenstående foreslår dig – Kom med en bemærkning om, at du ikke er tilfreds med de leverede svar, eller forhøj pointtallet. Sidste er du bestemt ikke forpligtet til.

Hvis du føler dig svinet til af udtrykket: ” at få fingeren ud af r…..” - så er du lige en kende for fintfølende. Det kunne have været udtrykt meget tydeligere.

Ibasa har på smukkeste vis i din ”pandekagetråd” fortalt dig hvordan det hænger sammen.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 10:53

Undskyld Tulletine, men jeg har lige været inde at købe pandekagerne og er tilbøjelig til at give ram2 ret (..hvor nødigt jeg end vil )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 10:56

Ps. Den der med ferie osv. er altså lidt tynd.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 11:00

briani -> Lige et ps. til dig også : Det er rigtigt at det var min kommentar om at lukke spørgsmålet der modtog point. Jeg havde, synes jeg selv, givet bedre svar i de andre kommentarer jeg var kommet med i pågældende tråd. Det gør dog ikke de andre brugeres kommentarer i spørgsmålet mindre brugbare.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-08-03 11:01

Hej igen molokyle
Før din tid herinde
Var der noget der hed formodet svar,og blev svaret ikke accepteret eller afvist indenfor cirka 3uger
Ja så fik den der have lagt et formodet svar automatisk de udlovede point.

En bruger ved det nok så kendte navn Zonker
Gik dengang hen og skrev et formodet svar ved cirka 400 spørgsmål
Det formodet svar var
Vær venlig at lukke spørgsmålet
Og på den måde scorede han op til flere tusinde superpoint.
Nu kan brugerne gå ind ved de cirka 400 spørgsmål,og købe svaret
Vær venlig at lukke spørgsmålet.
Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 11:04

briani -> Jeg kan stadig godt følge dig. Pointerer bare at det suverænt er spørgeren der giver pointene.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-08-03 11:13

Min helt personlig mening er stadig
Luk ikke et spørgsmål før der er kommet en kommentar der kan bruges.
(at der så er mange der stadig lukker sit spørgsmål,uden at der er kommet et brugbar svar,er lidt ærgerlig)

Hele meningen med Kandu er vel at
Kan-du hjælpe mig med mit problem
Så vil jeg til gengæld give dig,som tak point.

Det er jo også dejlig,når man selv har et proplem,at man kan gå op i søgefunktionen
Og søge efter,om der er andre med samme problem
Og at man så efterfølgende kan komme ind og læse et brugbar kommentar
Så man kan få sit eget proplem løst
Mvh Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 11:23

Man skal klart ikke lukke et spørgsmål 'bare' fordi der bliver henstillet til det. Man skal selvfølgelig kun lukke det, hvis man får et brugbart svar. Der er dog spørgsmål, hvortil der ikke kan gives et entydigt svar, så hvem eller hvad der bliver accepteret, hjælper ikke den der 'køber' sig til et svar på et lignende spørgsmål. Man må så selv give sine 'point' og tage hvad man kan bruge.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 11:27

Medens vi sludre videre, venter jeg i spænding på en kommentar fra Tulletine selv

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 11:50

Jeg har, dette spørgsmål inklusive , pt. 147 åbne spørgmål i mine abonneringer !!! Jeg nægter at tro, der ikke derimellem findes et par stykker, der er besvaret og burde være lukket for længe siden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 11:59

>Molo.

Ikke naiv. Tulletine har du skræmt laaaaangt væk nu.

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 12:10

Tillader mig lige at lægge 3773 geniale tip ind her. Følg hans forslag, så er vi ude over diskussioner som i denne tråd.

3773 tips
[citat]
Med fare for at få noget skudt i skoen, hermed den dejligste lille vejledning i hjælp til at få ryddet lidt op i den enorme mængde af ubesvarede sprøgsmål.

Gå ind i din egen HISTORIK (øverst til venstre, under brugerservice). Check hvad du har af åbne spørgsmål. Luk venligst alt hvad der ikke er relavant eller er for gammelt. Alternativt forhøj point'ene så spørgsmålet atter ryger øverst. Eller skriv en kommentar - gør noget, istedet for at have en masse tråde stående åben.
[/code]

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 12:34

ram2 -> Lige nøjagtig hvordan har jeg båret mig ad med at skræmme Tulletine?

Jeg sørger da bare for, hun har lidt kommentarer at vælge imellem, når hun nu, på et eller andet tidspunkt, besinder sig til at komme med lidt response af en eller anden slags, på sit eget spørgsmål.

Det kunne jo også være, hun bare er glad for at få en helt masse mails.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-08-03 12:36

Jeg holder nu stadigvæk fast i at det er brugeren der har stillet spørgmålet der bestemmer... så ka' man kalde det uhøfligt eller hva' ved jeg... og hvis man ikke ønsker at få mails fra et ikke ubesvaret spørgsmål/indlæg har man jo muligheden for at fjerne abonneringen på det pågældende indlæg/spørgsmål...

så jeg holder stadigvæk fast i hva' jeg sadge i dette indlæg hvor noget lignende blev diskuteret for nogle måneder siden... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/13263

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 12:39

>Molo.

Du stillede bl.a. spørgsmålstegn ved berettigelsen til hendes bøvs, over at blive mindet om, at hun ikke 1 en månedstid overhovedet har ladet høre fra sig, ud over en lille næsvis kommentar. Så du har skræmt hende!!

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 12:40

strarup -> Kan man fjerne fluebenet ved egne spørgsmål? Smart; det vil jeg da gøre i fremtiden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 12:45

ram2 -> Det bliver man da, som normalt begavet menneske, da ikke skræmt af. Højst beriget med en meningsfuld, dybsindig og klog kommentar, der kan føje alen til ens i forvejen store videndatabase og indsigtsfuldhed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-03 12:46

>Ram

Det var skam med røde ører og nerverne udenpå at jeg fabrikerede ovenstående tip. Man kunne godt have forestillet sig at nogle ville sige noget grimt om den slags tip.

Greb lige chancen for at kigge mine egne efter og fik da lige lukket en og hevet en kommentar i en anden. Så nu er min egen samvittighed sådan så nogenlunde.....

Har jeg ret i min antagelse om at du har bedømt tippet til fem. Eller var du den efterfølgende der gav den 0. Stor griner...

PS: Hvad siger pollentallene idag Ram? Er der noget der giver dig udslet?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 12:52

Dette spørgsmål gik på reaktionstid. Jeg er blot igang med udvidet reaktionstest, som man kender den fra skolens fysiksal. Noget med at en siger: NU og så hiiiiiiiver man i et stykke papir og .... ja, ..og så ka' jeg ikke huske mer'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 12:53

>Molo.

Jeg tror du misforstod Strarup.

>Strarup
I den omtalte pandekagetråd, som tulltine refererer til, har jeg lagt et indlæg. I dette indlæg har jeg _ikke_ bedt om at få spørgsmålet lukket, men udelukkende at hun gav et "livstegn" fra sig, så man evt. kunne arbejde videre med sp. hvis det ikke var besvaret fyldestgørende nok.

>3773.

Du er bare go'

Har _desværre_ ikke haft muligheden for at gi dig 5. Får jeg den, så får du dem.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 12:55

Forsøget i denne her reaktions test går ud på; hvor langt kan papiret blive, før nogen reagerer?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 13:01

ram2 -> Jeg 'misforstod' lidt med vilje.

strarup -> Undskyld; fordi jeg absolut skulle spille klovn på din bekostning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-08-03 13:02

Hej Tulletine

Ingen forlanger, at du lukker dit spørgsmål, får du har fået et brugbart svar.

Men når man har et spørgsmål kørende, er det "god tone", at man forholder
sig til de indkomne løsningsforslag.
Ellers aner folk jo ikke, om du ikke kan bruge deres kommentarer
- eller om du bare har glemt alt om spørgsmålet.
Det sidste er vist ikke helt ualmindeligt.

Tænk også på, at folk bruger tid på at hjælpe dig ganske gratis.
Pointene udgør en rent symbolsk betaling, som ikke kan bruges til noget,
medmindre man går efter at vinde månedens præmie.
Men så skal man jo nærmest have kandu som fuldtidsbeskæftigelse.

De bedste hilsner
Rellom

PS! Hvis du vil skabe liv i spørgsmålet igen, kan du oprette et nyt
spørgsmål til èt point og deri linke til det oprindelige spørgsmål.
Så ryger dit spørgsmål igen ind mellem "Seneste 25 spørgsmål", hvor
der er mange flere, der ser det, og hvor du derfor har meget større
chance for at få et brugbart svar.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 13:05

Iøvrigt mener jeg dette spørgsmål blev besvaret af ans kl. 9.41. Sådan ca. 7 min. efter det var stillet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-03 13:05

Okay ram, bare det ikke er "flade" eller "tæer i r......"! Har vi slet ikke hørt fra "hamderdergiverdigmigræne" idag? www.fupsvar.dk eller hvad det nu hedder.

For at vende tilbage til tråden, er det en styg katastrofe at kandu-brugerne ikke gider godkende svar eller idet mindste kommentere de indgåede svar. Jeg har et hav af svar i stående i min historik. Og indtil flere er klare utvetydige svar på et lige så klart spørgsmål. Så, Tulletine, hvis nogen har været fløjet lidt op, så ignorer det, eller se at få svaret, ikk'?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 13:11

Når nu jeg tænker (hvilket nogen sikkert vil påstå jeg yders sjældent gør) så slår det mig at bemærkningen :

[citat]
på ferie - det er der jo sæson for pt.
[/code]

..måske betyder, Tulletine har stillet dette spørgsmål i sidste minut, før Tulletine skulle 6 uger til Bahamas.

Hvem ved ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-08-03 13:12

Molokyle,

yup det kan-du, samt alle andre indlæg samt spørgsmål du deltager i og har abonnementer på... ka' du fjerne abonnementerne... jeg ka' dog ikke huske om man ka' fjerne abonneringen på sit eget spørgsmål før det er lukket, men du ka' ihvertfald efter det er lukket... eller retter sagt har kunne kunnet kunda...

til ram,

min kommentar var mht. til lukning af indlæg/spørgsmål generelt, nu har jeg ikke læst pandekage tråden...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 13:18

strarup -> Man kan ikke lukke et spørgsmål før det er accepteret, medmindre der ikke er nogen der har kommenteret på det. Så kan man nemlig slette det.

..og nej; man kan ikke slå mail's fra i egne spørgsmål. Det ville da også være dumt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 13:21

>Strarup.
Hvis du har lyst / gider, så kan du se den her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/18892

>3773.

Ingen allergier i dag.
Til orientering, hvis du ikke har set dette:
[citat]
Hej Ram2
Jeg kan lige fortælle dig,at jeg netop har modtaget et svar på den der email jeg sendte til Kandu
det er godt nok ikke meget de skriver
Men jeg kopierer lige svaret,så må vi se om du er tilfreds,ellers så sig lige til ??

Hej Brian

Tak, han er hermed fjernet igen.

Zonker må simpelthen være en meget bitter og ensom mand siden han gider at bruge så mange krafter på noget så latterligt.

Den med www..dk blev vi simpelthen nødt til, for det eneste manden gjorde var at promovere sig selv, og vi mener bestemt han har fået mange chancer herfra, men nu måtte det slutte.

Med venlig hilsen

Søren Jensen
(Servicemedarbejder)

Mvh Brian
[/code]

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 13:22

3773 -> Jeg har lagt lidt 'madding' ud til Gaaaaab. Nu må vi se om findsvar.dk hopper på krogen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 13:28

3373 og andre -> Den ligger her og hygger sig : http://kandu.dk/dk/spg/20749

Ind imellem vil jeg forhøje lidt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 13:29

>Molo.

Hvis det er så vigtigt for dig at få kontakt med zonker igen, vil jeg da anbefale dig at søge ham på hans eget webboard.

Det kunne jo være at Kandu en gang for alle var sluppet af med ham, og så er der vel ingen grund til, at du inviterer ti noget som helst, hvad den pestilens angår.

Det virker af og til, som om du godt kan li' at fucke noget op, bare for selv at hygge dig. Ikke specielt sympatisk adfærd.

Og det var vel den kommentar du håbede på ved dit indlæg.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 13:31

Der gik lige 6 min. før denne kommentar landede i dette spørgsmål :

[citat]
Det ville være høfligt, hvis man i sit indlæg skriver, at man lige lader det stå lidt
[/code]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 13:33

Hvad skal jeg konkludere ? ..at Tulletina er taget på ferie eller at Tulletina er uhøflig?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-03 13:37

>Ram

Undrede mig godt nok over at der var dukket en smiley op i et af mine indlæg. Spekulerede lidt over hvem der kunne komme ind og rode i det. Men skæg nok ide, med den der smiley. Nu skal vi bare have en autoudskiftning af zonker-navnet til en smiley med hovedpine, alternativt udslet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 13:41

ram2 -> Der er to grunde til at jeg har stillet 'spørgsmålet' ???

For det første vil jeg gøre opmærksom på at jeg ikke støtter et projekt, der bl.a. har til formål at nedbryde kandu.dk
For det andet vil jeg finde ud af om findsvar.dk virkelig er smidt på porten, som du selv antyder i dit oventående citat.

Du skal være evigt velkommen til at kikke ind og følge med i hvordan det går, så Tulletina kan have denne tråd i fred.

Undskyld Tulletina vi bevægede os lidt bort fra dette ellers interessante spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 13:44

Nå - Der er vist ikke mere at komme efter i denne tråd for mig, og det er ganske rigtigt som molo konkluderer, at Ans forlængst har svaret kort og præcist på spørgsmålet.

At spørger stillede spørgsmålet med nogle halvfordrejede kendsgerninger, siger jo en del om spørgers uhøflighed mv.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-08-03 14:09

Molekyle,

øh... næ det har du ret i... men da det er brugeren der har stillet spørgsmålet, er det også den der acceptere, og dermed lukker spørgsmålet...

og jo... man ka' godt fjerne sine abonneringer fra egne spørgsmål når man har lukket dem, medmindre dette er blevet ændret siden jeg sidst stillede et spørgsmål for ca. et år siden... jeg ved ikke om man ka' fjerne abonneringen før man selv har lukket sit spørgsmål...

men jeg synes nu ikke det er dumt... hva' nu hvis man er træt af at modtage mails fra et spørgsmål man har stillet, og fået besvaret... eller hvis der er en der bliver ved med at sende kommentarer... så er det meget rart at man ka' fravælge at få flere mails fra det spørgsmål...

til Ram,

har nu kukket på pandekage halløjet...

øh... hva' ska' jeg sige... boller fra kohberg...

tja... vi er jo så forskellige... hvis jeg havde været bruger og stillet et spørgsmål og fået en kommentar a la "Hvis du har fået løst dit problem kunne du så være rar at lukke spørgsmålet ?", havde jeg nok nærmere blevet pissesur istedet for at skrive "Hvorfor haster det så meget ?"... men det er jo også forskelligt fra spørgsmål til spørgsmål, og hvordan forløbet har været på spørgsmålet...

og havde jeg været bruger til at kommentere spørgsmålet, havde jeg nok i stedet for at skrive "Hvis du har fået løst dit problem kunne du så være rar at lukke spørgsmålet ?", skrevet "har du fået løst dit problem, eller driller det stadigvæk?"

det er jo heller ikke til at vide hva' der sker på den anden side af skærmen, og der ka' være forskellige grunde på manglende respons... der er jo også et liv udenfor Kandu's netspace...

vi har forskellige måder at udtrykke os på... og der er forskellige holdninger til lukning af ikke lukkede spørgsmål, og min holdning til lukning af ikke lukkede spørgsmål er stadigvæk, at det er op til brugeren der har stillet spørgsmålet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-08-03 14:17

http://www.kandu.dk/dk/spg/20334 er et eksempel på et klart spørgsmål med et klart svar, der får lov til at stå åbent.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 14:48

strarup -> jepper; man kan fjerne fluebenet fra et lukket spørgsmål man selv har stillet. Det var nu ikke det du tydliggjorde at du mente i første omgang. .. og nej; du kan ikke fjerne dine abonneringer før du har lukket spørgsmålet.

Du må da give mig ret i at det er dumt hvis man stiller et spørgsmål og så kunne lukke af for mail's. Hvordan skulle man så blive opmærksom på at nogen har kommenteret? Nej, vel. Man kunne jo gå ind og tjekket sine spørgsmål hver dag, men det er da ulige nemmere at få en mail om det.

Med hensyn til formuleringer omkring at bede brugere om at lukke deres spørgsmål skrev jeg bl.a. :

[citat]
Hvis du har fået en kommentar du kan bruge bør du acceptere svaret ved at klikke her :-----------------------------^
[/code]

Det synes jeg nu ikke er en uhøflig anmodning. (Især ikke, hvis der er gået forbandet lang tid siden sidste kommentar til spørgsmåler er sendt.)

Til det sidste er vi helt enige, hvilket jeg flere gange har givet udtryk for.

3773 -> Den slags har jeg tasken fuld af

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 14:51

Hov .... Gad vide hvorfor Smiley ikke duttede.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 14:54

>Strarup.

Du sagde det eneste rigtige til dette: "Kohbergs boller".

Ville egentlig ikke kommentere mere, men synes du fortjente et ord med på vejen, for din sædvanlige brilliante måde at skære igennem på.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 18-08-03 17:14

Nå nu er jeg tilbage ved tastaturet efter en herlig dag ude i den virkelige verden med min skønne datter. Jeg har fået læst de forskellige holdninger og gode råd og takker for det hele.
Jeg burde måske under min profil skrive " er ikke logget på KANDU.dk hver dag" det er der åbenbart andre der er og som derfor ikke kan forstå at responstiden er mere end 6 min.
Jeg tager det med ophøjet ro hvis jeg får en overhaling igen en anden gang - jeg skal jo lige lære regler og "god skik" herinde.
Forsat rigtig god dag til jer alle.
Kh.
TulleTine
Ps. de famøse pandekager som startede hele denne tråd kan smages i min bod til Middelalderfestivallen i Horsens

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 18-08-03 17:18

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 19:49

Tulletine -> Tak for tålmodigheden. Godt du ikke tager det ilde op.

Sådan helt personligt synes jeg det er 'mærkeligt' at stille et spørgmål om "Reaktionstid ?" og så gå sin vej.

...ude i den virkelige verden... ( Lad mig hviske dig i øret : Dér er vi andre også....! )

På mig virkede det altså li'som du tog P på os.

No Offence...

... gid jeg sku' til Middelfart.. Suk... kager Uhmm.....

Mvh. </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 20:00

Sludder : Horsens Middelalder

</MOLOKYLE>