/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Læsning på lokum?
Fra : lisberg.johansen
Vist : 473 gange
70 point
Dato : 17-08-03 22:04

Dette kan lyde lidt fjollet, men er faktisk seriøst ment:
Læser I på toilettet? Læser I i badekarret Hvad læser i typisk?
Eller er det tværtimod "umoralsk" at sidde og læse derude?
Hjemme hos os har alle fire et udvalg af både skønlitteratur og tegneserier på badeværelset. Hvordan foregår det hos Jer?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-08-03 22:10

pt ligger der en stak anders and´er, et par numre af "folkeskolen", nogle computerblade, en bog om hestehviskere samt - og ingen ved hvorfor - gyldendals røde fremmedordbog!!! Her er kun min mand og jeg.............

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-08-03 22:13

ups... glemte det med det umoralske!! Det er umoralsk at tage en ny jumbobog med derud om morgenen!! Og man må gerne læse i badekarret, hvis man kan lade være med at dyppe bøgerne i vand og ellers husker at have tørre fingre, når man skal bladre!!!!

Da jeg abonnerede på weekendavisen, lagde jeg den altid derud med det samme, så var der håb om at jeg nåede at få læst den i løbet af ugen. Jo, længe leve lokums lekture!!!!!

Christina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-03 22:15

Min søn læser altid Anders And (han er 20 år)
Selv læser jeg aldrig.
Min eks.mand læste altid. Avis eller andre tidsskrifter, som han interesserede sig for. Ja han kunne da også finde på at tage sin bærbare computer med.
Jeg tror at det er meget almindeligt at læse på toilettet. Jeg kommer flere steder, hvor der ligger "læsestof" på toilettet. Det er ikke lagt for gæsternes skyld, de har bare glemt at fjerne det.

mvh ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-08-03 22:18

!!!!!!!!!!!! Jeg var sikker på at du var en mand ans??????????????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-03 22:22

-> skingur

Jeg er hunkøn og har altid været det. Det er kandubrugerne, der har dømt mig til at være hankøn. Sjovt nok har det været.

mvh ans

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 17-08-03 22:33

Det troede jeg da også

Gazi

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 17-08-03 22:37

Som barn kunne jeg sidde i timer på lokum med en god bog...til min r*v var wc-brætformet og albuerne sunket dybt ned i lårene!!!

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 17-08-03 22:44

Min mand læser altid avisen på toilettet, fast kutyme når han kommer hjem fra arbejde. ( jeg hader aviser på et vådt badeværelse uf )Og jeg læser meget sjældent på toilettet.

Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 17-08-03 23:05

Det er helt ok at sidde på truget og læse samtidig med at man bimmelimmer eller bummelummer, men det er vigtigt at holde sig for øje, at det kan give hæmmorider hvis det er noget man gør længe og hver dag.

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 17-08-03 23:07

Det er da helt normalt at læse på toilettet, og sundt tror jeg man skal give sig god tid. Og i badekarret er det bare skøn afslapning.

Jeg var faktisk også sikker på ans var en mand *GG* der kan man bare se.... Undskyld ans...

Stormfeldt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-03 23:12

Tænk lige på en ting. Når man er i eget hjem og er på toilettet, er det rent faktisk det eneste sted, hvor man med god samvittighed kan låse døren. Hvis den trængende har lyst til at læse i fred og ro er det der det kan ske.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-03 23:18

-> stormfeldt

jeg er stolt på mit køns vegne .

mvh ans

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 17-08-03 23:24

hejsa
hos os ligger se & hør altid på toilettet så kan man lige lure tvprogrammet i ro og fred og få lidt sladder hvis det trækker ud. Samtidig et der fred og ro til læsning.......
Ungerne har henholdsvis en jumbobog og en disneybog liggende for de ynder også at side derude og læse. Tror et eller andet sted det er "hyggeligt" for ungerne også, for det tager ofte sin tid at få gjort sig færdig, og jo hos os er det fuldt "legalt" og man ved jo altid hvor se & hør er............

Kommentar
Fra : SiaMaria

Dato : 18-08-03 00:14

Ih, altså, flere af den slags "underlige" spørgsmål!!!!! Jeg har altid diverse reklamer med (de får altså ikke lov at ligge til den næste), særligt fra de lokale pizzariaer - og så sidder jeg såmænd og kigger dem igennem fra menu til menu - særlig sjovt er det at kigge efter stavefejl...fx. kan der pludselig stå "frisk" foran en kyllingsalat, og så spøger jeg bare: hvad er så de andre!???!

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 18-08-03 02:34

det er sjovere at sidde og digte...f.eks.

Lokumsdigter gør din flid
Sæt dig roligt ned og skid

enkelt ikke, og meget sigende men nok knapt så velduftende..

mvh. Melander

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 07:04

>Ans siger
Citat
er det rent faktisk det eneste sted, hvor man med god samvittighed kan låse døren

Jeg mener, at man netop når man er ude, med god samvittighed kan låse sin lokumsdør. (Ikke mindst af hensyn til eventuelle "indtrængere")

Jeg kan ikke se noget umoralsk i det, men kan ikke selv fordrage at læse på lokummet. Men sån' er det jo så forskelligt.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 18-08-03 13:31

Hej

Jeg læser også altid, hvis jeg skal sidde der mere end 1 minut - hmmm... Enten avisen, sladderbalde eller en bog. Men jeg vil da sige, at dette bevirker, at man nogle gange sidder der mere en højest nødvendig. Og det kan jeg kun undre mig over, for så lækkert er det jo heller ikke at sidde der

Har også lige et lille digt, man kunne sætte op på døren:

Tiden er ilde, når trangen er størst
Ulejligheden er lille, så husk at børst´

Fortsat god læselyst

/Ruder4

Kommentar
Fra : damirep10

Dato : 25-08-03 21:26

Jeg må indrømme at jeg aldrig læser på toilettet. En af grundende er de "fysiske" forhold der gør at jeg maks sidder der 3 min. Når jeg "skal" så skal jeg, og det er her og nu, ikke så meget pjat der.

Og hvor lækkert er det når ens chef har papier med på toilettet, som man selv skal læse bagefter. Mhm lækkert.

Men at læse avisen i badekaret, og ikke skulle tænke på om den bliver lidt våd, er utroligt afslappende.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-08-03 21:34

WC-POESI:

Ikke sidde her for længe;
der er også andre, der kan trænge.

Kommentar
Fra : morbox

Dato : 03-11-03 15:26

Min søn på21 læser altid når han er på wc
Jeg læser når jeg er i bad

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 70 point
Dato : 03-11-03 18:27

lisberg.johansen sidder måske fast på toilettet. Spørgsmålet blev stillet den 17.08 03, og er ikke lukket endnu.

mvh ans

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 04-11-03 08:39

-> ans

man skal tage sig god tid, når man er på toilettet -he he

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : lisberg.johansen

Dato : 04-11-03 09:46

- Ahemn, men så må jeg vel hellere tage mig sammen - men se bare hvor gode kommentarer, jeg fik til sidst. Hermed overrækker jeg "ans" de 70 point, dels for hendes gode svar, dels hendes vedholdenhed.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 04-11-03 12:08

-> lisberg.johansen

Og her var det så liiiiiige at jeg kom ind igen, med en lille kommentar: Dejligt at du vil lukke spørgsmålet, men knapt så dejligt at pointene ikke gik til mig - forstår det ikke -
he he

Nej spøg til side - jeg vil bare lige sige, at hvis du vil acceptere ans's svar, så skal du lige finde det indlæg der er bedst og så ved dette indlæg klikke i højre hjørne af dialogboksen, hvor der står : accepter som svar. Så er spørgsmålet nemlig lukket og ans får de point, der er stillet på højkant.

Ha' en dejlig dag.

Hilsen Ruder4

Godkendelse af svar
Fra : lisberg.johansen

Dato : 05-11-03 08:53

Tak for svaret ans.