/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
G3 eller S50 ?
Fra : sanvig
Vist : 378 gange
50 point
Dato : 17-08-03 20:21

Valget står mellem et Canon G3 eller et S50 - nogen der kan anbefale det ene frem for det andet ?

Som jeg ser det, står valget imellem lidt færre pixels men til gengæld bedre optik eller flere pixels med lidt ringere (knap så lysstærk, i hvert fald) optik. Er det set helt ved siden af ?

Mvh og på forhånd tak

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 60 point
Dato : 17-08-03 20:43

Jeg har lige fået et S50, og det er købt ene og alene for størrelsens skyld.
Ellers var det blevet G3 grundet optikken. Men jeg er da glad for de mange pixel, især på comp. kan der zoomes ind.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-03 21:06

Men du skal nok ikke regne med at de 32MB som følger med S50 rækker ret længe for de mange pixel fylder og bruger du filformatet RAW fylder det mere.
Så jeg er nu på jagt og har næsten fået en >CF - batteridrevet - USB - HD<
som ekstra lager.
Filmoptageren virker rimeligt godt.
Emesen.
PS. Her er omtale af begge camera.
http://www.dpreview.com
http://www.digit.no

Kommentar
Fra : onkelib

Dato : 17-08-03 22:49

Hvis det er billeder det drejer sig om, i ordentlig foto kvalitet er det G3. Engang i mellem skal man passe på ikke bare at focusere på Pixels.Objektivet er lige så VIGTIGT. Med G3eren har du også et kamera du kan fotografere 100% manuelt med.

Kommentar
Fra : wal

Dato : 18-08-03 00:21

Jeg ville vælge canon g3. Man siger ned til 2.1mil pixels kan gå op til a4, dog kommer det and på printer, udskrivnings hastighed, parpires overflade tykelse og kvalitet. husk på et kvalitets camera i dag næbbe er under 4mil. Pixels. Angående sum, er merer optisk sum bedrer end formeget digital sum

Godkendelse af svar
Fra : sanvig

Dato : 19-08-03 12:24

Tak for svaret emesen - lige for hånden løsningen er selvfølgelig at købe en G5. Så er det problem løst ... spørgsmålet er så bare, hvad banken siger?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 15:26

Ja det er jo måske et lidt større problem.
Emesen.