/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Stor møtrik i min tun-salat!!!
Fra : AnnLou
Vist : 672 gange
50 point
Dato : 17-08-03 19:45

Ja, hvor heldig kan man være? I min tun-salat fandt jeg en stor skrue/møtrik, som helt sikkert stammer fra fabrikken hvor tun-salaten er fremstillet. Puha!
Nå, men jeg er så forarget, at jeg gerne vil gøre supermarkedet opmærksom på problemet, men hvad kan jeg gøre? Og hvad vil de gøre? Give mig en ny tun-salat? Jeg tror at jeg er færdig med tun-salat og med at handle i xxx supermarket....

På forhånd tak for hjælpen,

AnnLou

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-08-03 19:51

For at finde ud af hvad de vil gøre, ville det være en rigtig god ide at spørge dem fremfor at "vide" på forhånd hvad de vil sige.

Forretningen er jo næppe interesserede i de ndårlige omtale, og som du selv siger stammer møtrikken jo fra fabrikken, derfor må forretningen vel siges at være uden skyld, med mindre det forventes at de åbner samtlige bøtter med tun salat og ser efter om der skulle være rester af fremstillings apparatet, og ville det i det hele taget være en fristende tanke hvios de gjorde det?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-08-03 19:58

Hej AnnLou

Jeg syntes du skal henvende dig direkte til fabrikken der har produceret tunsalaten. Efter hvad jeg har læst i lignende sager og af egen erfaring ser fabrikkerne meget alvorligt på den slags og de vil sikkert gerne vide at en af deres maskiner mangler en møtrik. Det er afgjort for dårligt, men det er næppe noget de har gjort med vilje, så hvis du ringer til fabrikken hjælper du dem også med at være mere opmærksomme i fremtiden.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-08-03 20:04

Ja så skulle man bare bo i usa, og sagsøge dem for en milion

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-03 20:08

Hej AnnLou.

Nu er det jo ikke til at vide, hvordan uheldet er sket, men det er ikke i forretningen, hvor du købte det.
Det må være sket der hvor det er fremstillet og pakket. Måske en maskine, der er gået i stykker eller en medarbejder, der efter at være blevet fyret skulle hævne sig.
Du skal rette henvendelse til producenten og evt. et af forbrugerprogrammerne på DR eller TV2.

Velbekomme ans

Kommentar
Fra : jippi

Dato : 17-08-03 20:08

Ka du ikk få penge for det?!

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 17-08-03 20:18

Hejsa
må man spørge hvilket mærke det var?
Jeg er selv ansat i "salatbranchen" og vil gerne forhøre mig i morgen, om hvordan proceduren ved fund af fremmedlegeme er.

Umiddelbart mener jeg dog også det er fabrikanten af salaten der skal rettes henvendelse til.
Husk at gemme salaten og ikke mindst fremmedlegemet til dokumentation.
m v h
grausen

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-08-03 20:20

hvordan laver i de smilies i jeres indlæg?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-03 20:24

-> Bragesvej

Se ude i venstre side "Kom godt i gang. Klik der og nederste linie skal du så klikke på, der får du anvisningen til smileys

mvh ans

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-08-03 20:26

>AnnLou.

Hvis producenten har lidt fornemmelese for kundepleje, får du nok 1 års forbrug af tunsalat. men forhåbentlig ikke på en gang.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-08-03 20:28

Hej ans, Tak for det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-03 20:28

-> Bragesvej, du vidste det jo godt.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-08-03 20:30

Næ..jeg kunne lave nogen få, men vidste ikke hvordan jeg kunne lave dem alle.

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 17-08-03 20:32

Hej Grausen og Co'

Ja, salaten hedder "Gut Frielingshof" så det er en "tysker".... men der står kun at salaten er fremstillet for supermarkedet, så jeg må nok have fat i dem først.

Salat og møtrik er gemt, dog så godt væk så min mand ikke sætter tænderne i den

Tak for hjælpen,

AnnLou

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 17-08-03 20:44

Hej Annlou
ikke et navn jeg nikker genkendende til (heldigvis ) jeg vil dog alligevel lige inskyde at møtrikken ikke nødvendigvis stammer fra fabrikken hvor salaten er lavet, den kan også stamme fra en dåse hvor nogle af ingredienserne har været i, men stadig mener jeg, det er fabrikkens ansvar at tjekke deres råvarer.............

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 17-08-03 20:46

men jeg forhører mig alligevel i morgen om hvad man skal gøre

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 17-08-03 21:04

Hej Annlou.

Jeg vil foreslå at du retter din klage direkte til producenten,( så jeg håber at deres adresse er skrevet på tunsalaten) i stedet for at gå til dit lokale supermarkede, min erfaring siger mig at det er det bedste.

Jeg har rettet klage til Merrild kaffe pr. tlf. her blev min henvendelse modtaget meget seriøst og positiv. Aftalen blev at jeg skulle sende posen med indhold. Tre uger senere kom der 5 poser kaffe retur og et brev med reslultatet af deres undersøgelse.

Til Arla mailede jeg de trykte oplysninger fra kartonens top og min klage, efter få dage modtog jeg en check pålydende 50 kr.Samt en beskrivelse af deres analyse.

Jeg håber ikke det har givet dig tandpine.
Hilsen Rita

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 50 point
Dato : 18-08-03 21:07

Hej igen
nu har jeg forhørt mig om hvordan proceduren er vedrørende klager
Normalt klager man til fabrikanten. Der er dog nogle etiketter, hvor det ikke fremgår hvem der har produceret salaten og så må du hen i supermarkedet. Der afleverer du salaten, møtrikken og din klage (og evt. dit krav). Supermarkedet skal så sørge for at alle tre dele bliver fremsendt til fabrikanten (husk at tage en kopi af klagen til dig selv, så du har dokumentation, hvis du ikke hører fra dem inden for rimelig tid).
Vores laboranter siger at proceduren hos os, så er, at de efter endt undersøgelse, sender brev både til supermarkedet og den der klager.
m v h
Grausen

Godkendelse af svar
Fra : AnnLou

Dato : 21-08-03 16:18

Tak for svaret grausen.