/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad gør man ved invandrervold?
Fra : ram2
Vist : 996 gange
1 point
Dato : 17-08-03 13:46

I lyset af det tragiske mord i Blågårdsgade i sidaste uge, kan jeg blive endnu mere rystet over at høre følgende:

Jeg blev for ½ time siden ringet op af en bekendt, som på Bispebjerg station netop var blevet vidne til, at en gammel dame fik frarøvet sine penge af 3 stk. 14 - 16 årige invandrere. Han kom så sent, at han kun så at de flygtede over skinnelegemet mod Mjølnerparken.

Det lader ikke til at have den store effekt, at der har været _kraftig_ mediefocus på invandrere og vold, efter mordet på Nørrebro.

Det efterlader en følelse af afmagt, og det er, set i historisk perspektiv, ikke ufarligt.

Mvh
ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-03 14:05

Jeg har adskillige gange, som ung mand set, der blev begået det ene gaderøveri efter det andet, især omkring værtshusmiljøer og på Ca. De var som regel udført af en to-tre store fulde og Danske mænd, med trusler om tæsk og viften med knive og andre håndvåben. Hvad er forskellen fra dengang og nu. Altså bortset fra at de utilpassede i vores samfund nu er indvandrebørn, mens de tidligere var arbejderbørn?

Der var ikke det store mediefocus dengang, men problemet var da ikke mindre, så vidt jeg husker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-08-03 15:22

Øhhhe Molokyle.

Du får lige en chance til at genindlæse, hvad du selv skriver. Så tales vi ved derefter (når du har sovet)

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-03 15:38

Øhhhe selv ram2.

Hvad gør man ved indvandrevold? Jae... åbentbart det man altid har gjort. På trods af mediefocus : Ikke meget.

Det var sådan set det jeg prøvede at pointere. Mit søvnbehov skal du ikke bekymre dig om.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-08-03 15:38

Hej Ram,
Ja det er et emne, som har lige så mange meninger, som der er brugere på Kandu.
Det var sikkert godt, at din ven kun så gumpetten af de unge mennesker. Impulsiv handling (ville jeg sikkert selv ha') kunne jo have resulteret i, at din ven også havde mødt koldt stål.
Jeg kan sagtens følge din følelse af afmagt, sidder faktisk også og tænker "hvad kan vi gøre".
Uanset hudfarve, så bør der nok indføres noget mere konsekvens i det danske retssystem. Der har været lidt oppe og vende for nylig, om det så er den rigtige måde at foregribe sagen... jeg er lidt vaklende i den sag. Nogle gange tænker man på øje for øje...
I det mindste, så er der fokus på sagen (også i regeringen), spørgsmålet er så, om der sker noget, eller det hele snakkes sønder og sammen + erfaringer fra Sverige og Indokina skal spille ind... tjahhh - I'm lost!
I bund og grund skyldes det nok, at der ikke rigtigt sker noget med voldsmænd/kvinder - der er ingen konsekvens. I de fleste tilfælde, er de på gaden igen dagen efter. Dømmes de, så går der 117 år før straffen bliver eksekveret.
Vil vi som skatteydere være med til den økonomiske omkostning, der er forbundet med at få "tingene" til at ske hurtigere? Jeg er... og tror at økonomisk set, så vil omkostningerne falde eller måske blive status quo, hvis vi fik vold og hærværk væk fra gaden... men det er min filosofi.
Molo har ret i, at der er nok ikke den store forskel på "gamle dage" og nu. Det er bare så dejligt for os danskere, at kunne pege fingre af andre - gi' andre skylden... det er ligefrem helt Amerikansk. Der er skam lige så mange "rådne bær i vores egen kurv".
Som afslutning... konsekvens! Laves der noget kriminelt, så falder straffen inde for den samme uge, som hvor dommen bliver afsagt, men det vil komme til at koste. Som det er i dag, ja så sker der ikke noget - eller også kan de vente, til de går pension. Sænk evt. også den kriminelle lavalder osv.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 17-08-03 17:10

Jeg kan tilslutte mig indlægget fra Clan. Vi mangler konsekvens i vores retssystem, men hvad med retfærdighed ? Følgende er opdigtet !!

Hvis jeg bryder ind i et hus, gennem et vindue eller lignende, og jeg bliver bidt af en hund inde i det hus, så kan jeg faktisk anklage husejeren for det!! Hvad er lige meningen med det ?? Hvis jeg aldrig havde brudt ind i det hus, så var det jo aldrig sket !!

Der er sikkert mange som kan huske sagen, med Falck redderen som mistede sit arbejde, fordi han forsøgte at forsvare sin kæreste der blev overfaldet... Han blev dømt for vold...

Jeg har også lige siddet og set noget fra England, hvor de bruger helikoptere meget i jagten på forbrydere. Der var en biltyv som havde stjålet en bil og ræsede rundt og i flere omgange satte politibiler skak. Men de fik ham jo selvfølgelig og han blev idømt 22 måneders fængsel !! En biltyv herhjemme kan gå rundt på gaden dagen efter med en sølle bøde på få hundrede kroner. Ejeren af den bilen, som højst sandsynlig skal gennem en større omgang, kan kigge i vejviseren efter nogen erstatning eller kompensation fra biltyven. Derimod kan bilejeren i mange tilfælde forvente en præmieforhøjelse...

Men jeg vil gerne tilbage til indvandrere og deres hærgen i vores land. Mange er her som gæster, men en lille del af dem opfører sig som om de ejer det hele. Jeg har hele tiden haft den holdning, at de der ikke kan opføre sig ordentligt må ud !! Nu er der så mange som vil sige, at det kan vi ikke, men vi kan da nægte danskere at tage deres ægtefælle med hjem efter adskillige års ægteskab, og den ene part er så ærkedansk som man kan blive.

Hvorfor så ikke sende dem hjem til et land de tydeligvis synes har en bedre social rangorden end vores strømlinede system? Det er jo ikke dem alle, men kun dem der gentagne gange har vist at deres værdinorm ikke hører til herhjemme....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-03 17:19

Konsekvens ! ..er nøgleordet. som CLAN skriver:

[citat]
Laves der noget kriminelt, så falder straffen inde for den samme uge
[/code]

Det er også dét, de unge krimminelle selv efterlyser, hvis man følger lidt med.

Jeg er bange for, der ikke løses problemer ved at sænke den kriminelle lavalder.
I den henseende skulle der istedet ofres flere resourcer på SSP samarbejdet mener nogen !

Det er jeg f.eks. ikke enig i. Det er først og fremmest et spørgsmål om de sociale vilkår. Hvis vi taler om den pågældende type kriminalitet. Det gælder både blandt danskere og indvandrere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-03 17:28

kenneth24 -> Jeg kunne egentlig godt tænke mig at dette politiske spørgmål bevægede sig lidt væk indvandrenes 'hærgen' i vort land og hen imod; hvad får unge knægte til at true gamle damer med vold til at udlevere deres ejendele.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-08-03 17:40

>Molokyle.

Hvorfor slår du unge voldskriminelle indvandrere i hartkorn med unge danske voldskriminelle. Statistikken taler sit tydelige sprog.

"Hvis man følger lidt med" Tror du, at du er den eneste der følger lidt med?

Virkeligheden ser jo meget forskellig ud, afhængig af, hvilke glas man kigger igennem.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-03 17:52

ram2 -> Det er fordi, som jeg lagde vægt på tidligere, at : Før var det blandt de lavest rangerende i samfundet at der var problemer med den type kriminalitet (berigelsesvold mod sagesløs). Det er det også nu. Gruppen af lavt rangerende har bare flyttet sig. Sådan er verden indrettet.

Nejda, hvorfor skulle jeg være den eneste der følger med, bare fordi jeg spørget til om du gør ?

ad 3) Se dér er vi enige

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-03 17:55

spørget ??? = spørger Det satans 'r' sidder lige ved siden af 't'. Meget meningsforstyrrende og useriøst tastatur layout.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-08-03 20:09

Hej Ram2
Jeg kan lige fortælle dig,at jeg netop har modtaget et svar på den der email jeg sendte til Kandu
det er godt nok ikke meget de skriver
Men jeg kopierer lige svaret,så må vi se om du er tilfreds,ellers så sig lige til ??

Hej Brian

Tak, han er hermed fjernet igen.

Zonker må simpelthen være en meget bitter og ensom mand siden han gider at bruge så mange krafter på noget så latterligt.

Den med findsvar blev vi simpelthen nødt til, for det eneste manden gjorde var at promovere sig selv, og vi mener bestemt han har fået mange chancer herfra, men nu måtte det slutte.

Med venlig hilsen

Søren Jensen
(Servicemedarbejder)

Mvh Brian

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-08-03 20:18

>Brian.

Det er fint nok. De kan formentlig ikke gøre mere, og det ses jo tydeligt, at de har samme mening som flertallet af andre Kandu - brugere.

Tak for det.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 17-08-03 20:22

Lige en tanke...

Der er forhåbentligt ingen tvivl om at kriminalitet ikke er genetisk bestemt, som de fleste jo allerede har været inde på her.
Derfor er det noget underligt noget at vi har lavet en slags "os-og-dem"-kultur - en invandrer-dreng er vel en dreng der er indvandret, dem vi snakker om her, har boet her i adskillige generationer efterhånden.
Men de har intet at tabe, i forvejen er de nederst i et bundløst hul. Om straffen skal sættes op? Jeg tvivler på det ville virke, da de som sagt for størstedelens vedkommende ikke har udsigt til noget som helst, så om en dom er 1, 2 eller 3 år, kan nok være temmeligt ligegyldigt.
Derimod så jeg gerne en langt større FOREBYGGENDE indsats - en indsats som for pokker ikke hver evig eneste gang den viser sig at virke, bliver standset p.g.a. nedskæringer, eller "det var bare et forsøg".
På Nørrebro har der været adskillige initiativer, men hver gang de rent faktisk har virket, er kassen blevet smækket i, fordi der kun var bevilget X antal kroner. Og så kan det vel ikke undre nogle at fok der i forvejen ikke har noget, og kun oplever gang på gang at blive svigtet - de reagerer som de gør.

I første omgang kunne det måske være rart med en af-kategorisering og -generalisering.
For ikke så lang tid siden læste jeg om to 2.generationsinvandrere der havde overfaldet en mand på gaden. Længere inde i artiklen viste det sig at den ene var kommet til Danmark som 5-årig, den anden som 19 (!!) -årig.
Er der nogle der gider forklare mig hvordan man kan være 2.generation der?

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 17-08-03 20:24

At det er andengenerations indvandrere der står bag de groveste forbrydelser kommer vi vist ikke uden om, og at de bliver yngre og yngre er også en kedelig realitet. Selvfølgelig har vi brodne kar blandt danskere også, meget slemme endda. Men der er alså også det faktum, at når man bor i et andet land, ja så må man sgu lære at indordne sig (jeg har selv boet 3 år i Brasilien, så jeg taler af erfaring, uden at være blevet katolig af den årsag eller taget skade på anden vis - jeg havde nok ikke holdt længe med min typiske danske mentalitet og sorte hurmor) og kan man ikke det, må straffen være, netop konsekvent og mærkbar.
I visse grelle tilfælde f.eks ved gentagelser burde forældrerne til disse unge måske også kunne straffes (det falder jo tilbage på dem under alle omstændigheder) så tror jeg reelt de ville ændre på et par ting, og sørge for bedre opsyn med deres børn. Gælder selvfølgelig også for danske familier. Voksne kan og bliver jo allerede nu dømt til afsoning og derefter udvist af landet i de grove tilfælde.
Med fare for at få på hatten> jeg tror det reele problem er andengenerations indvandrer teenagere - derhjemme får de måske en streng muslimsk opdragelse, på gaden lever de deres frustration ud, og helst i små bevæbnede grupper hvor rå anarkisme er drivkraften.
En total nul respekt og accept af vores samfund og kultur.........og de kalder os for racister???
Desværre ram, jeg kom ikke nærmere en løsning på dit spørgsmål - men ordet konsekvent er blevet nævnt flere gange i denne tråd, så kan vi starte dèr. En anden for mig, meget markant løsning, er at stemme på PIA ved næste valg, hun er sgu da........konsekvent.
Laurenzio

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 20:26

>laurenzio.

Nu er Pia K. jo ikke kun invandrer politik, og jeg mener der følger for mange bizarre holdninger med, ved at give hende mere magt end sundt er for vores samfund.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 20:41

Lequack -> Jeg er faktisk ret enig med dig f.eks mht. Nørrebro. Men hvis du kender lidt til området, (på gaden mener jeg), ved du også at dem der bevilger indsatsen både mht. til penge og fodarbejde i f.eks SSP samarbejdet med SFO ordningen osv.. tilsyneladende er mere interesseret i at bevare deres levebrød end at løse problemerne. Når jeg taler om at der efterlyses konsekvens af de unge 2.el. 3.generation'ere; er det ikke en konsekvent 'tovholderrolle' af pædagoger eller socialarbejdere, men en konsekvent sanktion fra politiet/domstolenes side.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 20:46

Lequack -> Jeg må blive dig svar skyldig på dit sidste spørgsmål, men jeg er da selv 3. generations indvandre fra Norge.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 21:03

>molokyle.
Det forklarer jo en del

Men det er jo trods alt en kultur, der til forveksling ligner vores, og derfor er problemerne med de norske indvandrere ikke sammenlignelige (hvad du formentlig udemærket er klar over, og derfor i denne sammenhæng er fuldstændig ligegyldigt), med de problemer der er med _nogle_ invandrere (og børn af disse) fra Pakistan, Tyrkiet, Mellemøsten, mv.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 21:08

Du har en pointe og den kan jeg godtage. Jeg tror bare ikke det alene er den etniske baggrund der er udslagsgivende for om en ung bliver kriminel eller ej. Der må man gribe i egen barm og kigge lidt på det samfund man har bygget op til sig selv og andre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 21:14

>Molo.

Nej selvfølgelig er det ikke kun den etninske baggrund der er årsag til kriminaliteten, det fortæller tallene jo også klart, men de samme tal fortæller også, at der er en tydelig overvægt af bestemte former for kriminalitet, samt måden de udføres på, som ikke falder ud til IV's fordel.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 21:22

Passe på skal man. At man ikke falder for stereotype antagelser; som : Finner slås med knive eller Rødhårede er hidsige.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 21:24

>Molo.

Klare tal er ikke stereotype antagelser.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 21:37

Tal kan bruges til meget. For et eksempel er det påvist at alle alkoholikere begyndte livet med at drikke mælk og over 90% af alle narkomaner begyndte deres misbrug med at ryge hash.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 21:39

>Molo.

Nu forfalder du til Anders And bavl, som som ikke har en skid med sp.at gøre

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 21:43

Dette er ikke korrekt og mine kommentarer er givet alene for at lægge vægt på mit synspunkt : Der er ikke noget specielt problem med indvandrevold, men med vold i det hele taget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-08-03 22:16

>Molo.

Jeg kan med min bedste vilje ikke se, at du styrker dine argumenter ved at føre alm. anerkendt viden til torvs som usandheder, og derefter underbygge det med disse statistikklicheer og bemærkningen om stereotype antagelser.

Spørgsmålet gik på "Hvad gør man ved indvandrervold"? og IKKE OM der var nogen indvandrervold. De af os der mener, at der er et problem med denne, kan så diskutere hvad man evt. kunne forestille sig, hvad der kunne gøres ved den.

Du kunne så hoppe ud af denne tråd, og oprette et andet spørgsmål der evt. kunne hedde:

"Den falsk opreklamerede indvandrervold udsættes for statistisk manipulation"

I den tråd kunne du forfægte de synspunkter der er relevante for overskriften i tråden. Du kunne så oprette den i smalltalk, så muligheden for at brede sig legalt er større.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 22:44

Man kan da for hulen ikke gøre noget ved et problem der reelt kun eksterer i medieverdnen, i statestikkerne og oven i folks hoveder, hvis virkeligheden ser anderledes ud.

Men ok. jeg hopper ud, så kan de fordomsfulde jo fortsætte deres debat her. Jeg køber den ikke.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 19-08-03 09:31

At problemet kun skulle eksistere i medieverden og div. statestikker, er jo det rene bavl for hulen. Det viser hverdagens begivenheder jo alt for tydeligt, dem kan man sgu da ikke bare lukke øjnene for. Når fædre til de impliceret unge ligefrem frivilligt er begyndt at patruljere Nørrebro` gader om aftenen, er det da i erkendelse af, at der er et voksende problem som skal til livs. Når unge som gamle vælger den anden side af fortorvet for ikke at passere en af disse grupper unge er det af frygt for ikke at blive bestjålet eller stukket ned. Når brandvæsnet kræver politibeskyttelse for at køre til vollsmose for at undgå overfald....osv Dette er realiteter, fakta, dagens Danmark som det ville være kujonagtig at ignorere. Så må du kalde mig fordomsfuld molo, det anfægter mig ikke, men det bekymre mig i den grad, at skulle leve i et samfund hvor kriminalitet og vold er i stærk stigning, og hvor grupper/bander kan terroisere hele boligområder så beboerne føler sig usikre og skræmte.

Ram> Det var nu ikke ment i ramme alvor, at en stemme på Pia.K ville være løsningen, nærmere for at illustrere hvor det kan ende hvis folk stemmer i desperation over den stigende vold m.m. Hun er jo lidt ligesom Ekstra Bladet, hun tør hvor andre tier, og i dagens Danmark giver det stemmer. Hvad der så følger med i kølvandet, ja det tør jeg næsten ikke tænke på....
Jeg mener stadig, at der skulle være en mulighed for, også at kunne straffe forældrene til disse unge, bødestraf el.a. Måske er jeg naiv, men når forældrene på den måde direkte bliver involveret i deres børns kriminalitet at det skader demselv, må det vel skabe en større kontrol og opsyn.
Laurenzio

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-08-03 10:15

>laurenzio

Nåe, så er jeg mere rolig. Det er da rigtigt, at den "folkekære" hjemmehjælper er med til at holde fokus på den stigende vold i indvandrer kredse, og det er da bestemt et redskab til forsøge at dæmme op for den. Men derfra og så til.... Uha uha.

Jeg så lige Manu Sareen i ”Brunch” i går, og han sagde noget, der gav stof til eftertanke. Han sagde, at mennesket helt naturligt søgte at løse et problem, når et sådan opstod, men at dette ikke altid var muligt. Der er faktisk problemer der ikke kan løses - jeg kan nævne problemeksempler som narkomani – prostitution, som man i årevis har forsøgt af løse, uden at dette er lykkedes. Det er lykkedes at ændre visse mønstre og til en vis grad at dæmme op for det, men ikke at afskaffe det.

Kunne man forestille sig, at man kunne blive nødt til at indtage samme holdning i forhold til indvandrer vold, og så primært satse på at dæmme op for den. Lade tiden udføre arbejdet, selvfølgelig understøttet af den oplysning og holdningsbearbejdelse der også sker nu.

Samtidig skulle der, som flere deltagere i tråden fremfører, laves en radikal konsekvens-skærpelse i forhold til sigtelse, dom, afsoning og evt. socialpædagogiske tiltag for mindreårige.

Det er ikke at give op, men en erkendelse af, at der faktuelt er problemer der ikke kan løses inden for de rammer der er til rådighed. Jeg har hørt løsningsmodeller der går på aflivning, udvisning, udkastning fra flyvemaskine, tæsk, placering på øde ø mv. - men ….ærlig talt, jeg synes det siger meget om disse forslagsstilleres fornemmelse for virkeligheden, realitetssans og deres åndelige habitus?

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-03 13:20

Hej igen Vores forbindelse til land har været afbrudt... faktisk helt dejligt
Nå der er stadigvæk gang i emnet, så her er lidt fra nettet.
Fra http://www.gaffa.dk/forum/thread.php?thread_id=75231
Citat
Næsten rigtigt
Det er faktisk mere end hovedparten af al kriminalitet i Københavns området er foretages af indvandre. Og du kan da ikke lukke øjenen for at tvangsægteskaber er et kæmpepeoblem. Vi danskere har alt for længe været for blødsødende overfor lovovertrædere (invandre inklusiv), det skyldes hovedsageligt at scialisterne havde magten alt for længe. Der har simpelthen ikke været nogen konsekvens for indvandre der har begået ulovligheder, derfor tror de, de kan opføre sig som de har lyst til. VI SKAL HAVE ANSVAR OG KONSEKVENS...Strafferammen bure se sådan ud:

Voldtægt=hjemsendelse
Vold=Hjemsendelse
Indbrud, tyveri og narkohandel=5-10 års fængsel
mindre forseelser= op til 5 års fængsel

Der er faktisk rigeligt med læsning på denne side.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-08-03 13:33

>CLAN.

Bare lige ganske kort. Det forekommer mig at være temmelig snæversynet at tro, at man kan flytte noget som helst, ved alene at gøre straffene hårdere.
Der er i USA metertykke statistikker for at det ikke hjælper nævneværdigt.

De eneste, der måske kan få lidt glæde af denne metode, er "Hævnfolket". Man kan selvfølgelig sige, at så længe de er buret inde, laver de ikke noget ballade, men den er jo ikke holdbar på sigt.

PS. Jeg er godt klar over, at artiklen ikke nødvendigvis udtrykker din holdning.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-03 14:28

Hej Ram
Lidt skuffet... (du burde kende mig bedre - OK! Du skriver da også PS. Jeg er godt klar over, at artiklen ikke nødvendigvis udtrykker din holdning ).
USAs retssystem tiltaler mig overhovedet ikke - så langt fra. Jeg tilhører ikke "hævnfolket"... jeg vil dog ikke påstå, at jeg ville fraholde mig fra at fylde hjernen op på gerningsmanden/kvinden med en cal. 308win, hvis de slog et af vores børn ihjel... uanset om gerningsmanden/kvinden var dansker, eller havde en anden kulør. Jeg er faktisk HELT sikker på, at jeg ville gå i "sort".
Jeg tror løsningen på dit oprindelige spørgsmål ligger i en sammenkogning af svarene ovenfor. Dig og Molo har dog ikke helt de samme briller på, men i bund og grund så tror jeg I er enige (sån' læser jeg det)... at I så begge to slet ikke ka' la' vær' med at "prikke" til hinanden, ja det er de bare et ekstra krydderi for os andre "læsere"
Min mening er stadig, at der er for lidt forebyggende arbejde, for lidt konsekvens, og når der endelig er "konsekvens", så går der 117 lysår, inden de skyldige straffes.
Molo kommer faktisk med noget rigtigt godt... ja det gør alle sammen faktisk. Det kan da være fløjtende lige gyldigt om det er 1, 2, 3-generations invandre, danskere, gule eller grønne, der har den højeste statestik. Det det drejer sig om er vel for pokker at få det nuværende facit nedbragt eller helt væk.
Anders And eller ikke... så er statestik som en gammel gas gadelygte. Den er meget god at læne sig op af, men belyser tingene af helvede til... sagt af Storm P. i tidernes morgen.

Hygge... Søren

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-08-03 15:07

>CLAN.

Ahee Clan - nu skubber du til mig, og det er jo altid dejligt.

For det første, statistik. Jeg er ganske klar over at man kan udlede det resultat man ønsker med statistik, men man kan faktisk også bruge det som et redskab. I dette tilfælde kan det bruges til at finde den målgruppe der, kort sagt skal under behandling.

Under alle omstændigheder lyver _kolde_ tal ikke. Hvis der sker 100 mord, og de 80 af dem er begået af en 3 øret, 5 fodet, halvt gul og halvt blå person (ku' være en svensker), skal man ikke være "Statsstatistikkerske" (prøv lige at sige det ord) for at regne ud, at det er overvejende sandsynligt, at der enten er een af den beskrevne type, der har haft meget travlt, eller der er flere der ser sådan ud.

Og så skråt op med al statistik. Hvis ovenstående er tilfældet, og vi gennem f.eks. 20 år har givet opholdstilladelse til personer der passer på førnævnte kromosomanomali, er der jo ingen grund til at koncentrere en evt. indsats om en albino lignende hedensk, øldrikkende, polioramt kørestolsbruger.

Der er ingen, der er ved deres fornufts fulde brug, ikke kan indse at der er et problem med unge indvandrere.

Dit indlæg har krav på yderligere kommentarer, men jeg har ikke tid lige nu. Så vi ”snax” senere.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-03 15:45

Ku' godt li' den med Svenskeren
Samme her med tiden, vi skal til at flytte fra Cecilie til Nini (brønd navne). Her er lidt ditto travlt.
Alt i alt, når vi snakker "gæster" i landet, så kald mig bare racist, når jeg er af den opfattelse, at de "kun" som max. skal kunne modtage samme ydelser som vores "egne" arbejdsløse og pensionister... men det er vist et helt andet emne.
Jeg er glad for at se dit gamle humør og humor stadigvæk sprudler. Jeg var pokker ta' mig ved at være lidt bekymret for dig, da jeg syntes du har lydt lidt "mavesur" på det sidste. Måske noget at gøre med projektioner, med dem du skrev sammen med... I don't know, men er da glad for at se den go'e gamle Ram i dit svar ovenfor.
Huiiii jeg må ile... jobbet kalder (føj for den lede - det er nu sjovere derhjemme)
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-03 15:51

Øver mig stadigvæk på "Statsstatistikkerske", men hænger fast ½-vejs hele tiden

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-08-03 15:53

Den er go ik?? Den var engang i en verbaltest, som jeg så på skolepsykologisk rådgivning i Års. Jeg drak bajere med den lokale hjernedoktor

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-08-03 15:57

98% af folk der forsøger, får det til at hedde: Stats statis tis sker ske Hæ hæ hæ

Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-03 16:09

Aiihhh! Blev altså lige nød til at komme tilbage til puteren, ellers tænker jeg for meget på/over det her, og går bare hen og mister en arm eller et ben oppe på dækket. Kontoen er i forvejen lidt lav, da jeg mangler 3 tæ'r, hvilket selvfølgelig gør det dersens negleklipperi hurtigere
Du har så evindelig ret i din udtalelse omkring "Der er ingen, der er ved deres fornufts fulde brug, ikke kan indse at der er et problem med unge indvandrere". Ditto her, og kan den gruppe ikke indordne sig med det gode, ja så må de føle. Den holdning ville jeg også ha' haft hvis "gruppen" var danskere. Trenden ser bare ud til, at der ikke slås hårdt nok ned, siden det fortsætter.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-08-03 16:13

Fedterøv - 3 tæer.

Jeg har hørt om èn ,der gav en hånd til Afrika.

For min skyld kan man tæve dem sønder og sammen, men man ved at det IKKE hjælper, og hvorfor fa... skulle man så gøre dette.
Nej vi skal finde en løsning der løser problemet. Mange metoder har været forsøgt andre steder i verden, og de af dem der er fejlet, er der jo ikke nogen grund til at gentage.

Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-08-03 16:46

Tjahh! Det der med at tæve dem sønder og sammen hjælper ikke en meter, heri er jeg enig. Straf behøves jo ikke kun være et par over lyttelapperne, i gabestokken oppe på torvet (sikkert en god idé siden det vil ødelægge deres image).
Nej, når ret skal være ret, så har Molo igen fremvist et par gode tiltag, så som SSP og forældre grupperne. SSP har bare den samme kedelige tildens som f.eks (nu får jeg sikkert på hattepulen) Røde Kors. De hjælper godt nok, men de sørger hele tiden for ikke at løse problemet helt - de vil jo nødigt gøre sig selv arb. løse... håber du ved, hvor jeg vil hen.
Nå men... NU bliver jeg altså nød til at fremvise mit grimme ansigt oppe på dækket, og sparke et par uskyldige bag i

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-08-03 06:55

>CLAN.
Ang. dit tip - "Dine mål... vidste du det?"

Lidt morsomt, men ikke overraskende. Ganske vist er vi ikke bygget over "Det gyldne snit", men en vis portion proportionalitet har "han" dog forstået at levere. Gu' ved om der er flere mål, der refererer til hinanden?

Sp. i tråden her kommer jeg lige tilbage til. Der er så meget andet lige i øjeblikket.

Mvh
Ram

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 1 point
Dato : 28-08-03 16:13

Hej Ram
Skulle lige ind og vende - kigge om der var noget nyt.

Ja det med de der mål, er en sjov ting. Mit udbrud var også... naaaajj det kan ikke passe!
Om der er andre anatomiske mål der referere til hinanden, det ved jeg ikke, men mon ikke!

Jeg smutter hjem om en lille uge (torsdag 04/09-03 kl. 09:00 helikopter). Det skal nu blive helt skønt at komme hjem og snorke bag måsen på lillemor. Slupre et par kolde, flå halsen af et par gamle druer... og så ellers slappe af i et par dage - absolut intet med arbejde på programmet, kun døjes med at trække vejret

Jeg har også lidt ½-travlt, sådan er det altid her på det sidste. Det er 117 udskudte ting, som skal ordnes. Der skulle jo helst være "rent bord" til éns afløser.

Hvis du skal se "krapylet" jeg er ombord på, så kommer hun lige her. Det er i øvrigt Lauritzen Offshore's gamle "Dan Duke", jeg er selv gammel Lauritzen mand (JL'er) http://www.enscous.com/RigSpecification.asp?RigNum=70&Panel=&Section=

Hygge... vi snakkes
Søren

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 30-08-03 23:23

Hej CLAN.

Undskyld jeg har været fraværende et stykke tid. Jeg synes generelt at problemer med muslimer og Islam under enhver form både her i landet og udenlands er ved at hænge mig ud af halsen, og så kan du tage Jøderne med i samme båd

Deres middelalderlige holdning og menneskesyn gør, at der er ballade uanset hvor de er. Det var måske en idé, at lade dem sejle deres egen sø - lade dem udrydde hinanden, og den sjat der bliver tilbage, kan vi tvangssterilisere, og indhegne. Ikke specielt demokratisk eller menneskeligt, men det kunne være rart med noget fred og ro.

Der sker vist ikke mere af betydning her, så jeg lukker inden jeg får en skideballe.

Det er noget af en rig du er på. Bare man havde været 30 år yngre, så var jeg sgu også hoppet på sån' en karl for en tid. ( Der må være guld i det )

Har selv for mange mange år siden været forhyret hos JL - "Raila Dan".

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Araber

Dato : 18-01-04 01:10

Jeg er Marrokaner.

Jeg har boet På Nørrebro hele mit fucking liv, der har været mange op og nedture. Vil i høre hvorfor vi laver ballade? På grund af diskriminationen af de danske borgere, i hvert fald de fleste af dem. Og fordi vi bliver sat i de laveste sociale kvarterer, mine forældre havde ikke en chance for selv at vælge hvor de skulle bo. De blev sat ind I en sidegade Til BlågårdsGade, og har en døgner. Og på en Døgnkiosk kan man fandeme ikke tjene kassen, Volla jeg sværger ved Kuranen, at det ikke er vores hudfarve eller kultur der gør at vi laver ballade, vi bliver placeret i socialt dårlige bebyggelser, og kvartere. Hvis du har lagt mærke til at de danske børn der bor på Pladsen selv laver ballade, jeg går også sammen med 2 danskere, de laver lige så meget ballade som mig og de andre "perkere". Det har noget at gøre med omgivelserne ikke kulturene, og hudfarven. Hvis vi boede i et pænt kvarter, med gode omstændigheder ville der ikke være en grund til at lave sådan noget, for så havde vi noget at være glade og stolte af, min pointe er at de fleste indvandrere som mig og min familie, bor i grimme kvarterer, og derfor laver vi det vi gør. Og som i kan se staver jeg godt, og er "politisk" jeg prøver da at følge med, selvom jeg er araber, og går sammen med Blågårdsbanden, jeg vil gerne noget ordentligt med mit liv.

~1~

Kommentar
Fra : Araber

Dato : 18-01-04 01:15

Og Ram

Jeg fatter ikke en skid af din nazistiske holdning... du giver ikke direkte udtryk for at være racist, men dit ordforråd er mere racistisk end hitler, og lederen af KKK organisationen.

Du siger "lad dem udrydde hinanden" hvad er det for en måde at udtrykke sig selv på, jeg vil da sige at der er en god pointe i at smadre dig fucking hårdt, ikke fordi du er dansker men på grund af din holdning til andre mennesker.