/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Min 21" computerskærm gik i sort
Fra : Lucern
Vist : 460 gange
200 point
Dato : 17-08-03 02:01

Min 21" computerskærm gik i sort forleden og vil ikke vise noget som helst. Kan dog høre det der "klik" fra relæet som sædvanligt under opstart.
Kan det være en sikring, kan det betale sig at få den repareret eller er det billedrøret der er røget således at den er lige til lodsepladsen? Det er en 10 år gammel NEC 6FGp 21"

Har i øvrigt et 6 år gammelt 28" Tandberg fjernsyn der ikke vil tænde. Kan der gøres noget - lodsepladsen?

Mvh.
Per

Kommentar
Fra : shamrock1

Dato : 17-08-03 02:16

Det er nok strømforsyningen eller højspændingen til din skærm som er istykker.

Når skærmen er 10 år, så kan det ikke betale sig at reparer, du får også en meget bedre skærm idag.

Du kan købe et nyt 28" fjernsyn for 3000,- kr.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 17-08-03 10:21

Hvis din 21" ikke reagere på, hvis du skuer helt ned og op for lysstyrken således at skærmen går fra helt sort til mørkegrå, ja så er det billedrøret der er røget = Lodseplads. Relæklikket tyder på at sikringer, strømforsyning og højspændingsdel er ok. Relæet slår først til og sender signal til billedrør, når der er spænding på resten af elektronikken.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : wal

Dato : 17-08-03 10:51

Den kan du godt skrotte. Når din skærm er 10 år gammel tror jeg ikke der findes ret mange reservedele til den. Selv om de fantes bliver det alt for dyrt. Du skal huske at time lønnen på REP. er på ca 400kr+moms?.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-03 10:58

Du kan sikkert finde en ny brugt skærm eller et TV i 'Den Blå Avis' til få hundrede kroner.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Lucern

Dato : 23-08-03 21:47

Tak for svaret molokyle.