/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
e-mail
Fra : steenmarkussen
Vist : 547 gange
150 point
Dato : 16-08-03 23:41

dav allesammen!!
jeg har en hjemmeside WWW.ab-venneminde.dk og på den side har jeg også en gæstebog hvor jeg har lavet et felt hvor mine gæster skal skrive deres E-mailadresse hvis de har lyst.
nu kune jeg godt tænke mig at deres e-mailadresse bliver til et hyberlink på resultatsiden/indlægssiden.
altså sådanne at man kan læse deres indlæg og derefter TRYKKE på deres e-mailadresse og så starter ens mailprogram op og man kan skrive til dem. kan dette lade sig gør.??
hilsen Steen Markussen

Accepteret svar
Fra : frp8

Modtaget 160 point
Dato : 16-08-03 23:45

Ja, insert mailto: forand mail adr. og du skan nu klike på denne, eks. mailto:flemming@felmming.net

hilsen
Flemming

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-08-03 23:56

Jeg synes det er en rigtig flot hjemmeside du har lavet. Men jeg synes ikke det er brugervenligt, når startsiden fylder mere end skærmbilledet. Måske skulle du tænke over det.

Dette er ingen kritik, men bare en brugeroplysning.
Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : steenmarkussen

Dato : 17-08-03 00:10

hej Franksp!
tak for din kommentar til min Hjemmeside.
kan det ikke være fordi du ikke køre med de skærmindstillinger jeg beskriver siden er sat op i at du mener den ikke er brugervenlig.??
Og jeg tager det slet ikke som kritik fra din side men som du selv skriver "bare" en bruger oplysning.
mange tak skal du have
hilsen Steen Markussen.

Kommentar
Fra : steenmarkussen

Dato : 17-08-03 00:12

Hej Flemming
mange tak for dit råd Jeg mente også selv det var det jeg skulle skrive men HVOR i html-koden skal jeg skrive det ??
ja undskyld men jeg er lidt fattesvag

Hilsen steen Markussen

Kommentar
Fra : frp8

Dato : 17-08-03 10:09

Hej Steen

Der hvor du indsætter gæsten email adr.
Du har allerede en i din gæstebog som virker !,
Åben din side http://www.ab-venneminde.dk/guestlog.htm
Klik Vis, Kilde, og kildekoden til din side vises nu i notepad, søg efter "mailto" du skulle nu kunne finde flg. linie :
<a href="mailto:peter.plys@popx.dk">peter.plys@popx.dk.&nbsp;<br></a>
som du kan se består linien af <a href="mailto:mail adr."> Mail adr.</a>

så i din kode skal du indsætte:
1 <a href="mailto:
2 Mail adr.
3 ">
4 Mail adr.
5 </a>

Mail adr. = gæsten mail adresse

håber du kan bruge dette svar, ellers skriv igen :)

mvh.
Flemming

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-08-03 10:37

bare en lille bemærkning fra mig: flot side, men jeg kan heller ikke se hele sidebredden og jeg kører med 19 tommer skærm i en opløsning på 1024 x 768.
m v h
HC

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-08-03 10:45

har lige oploadet et screenshot på denne adresse, bare så du kan se det:
http://www.hcma.dk/ab.htm
m v h
HC

Godkendelse af svar
Fra : steenmarkussen

Dato : 30-11-04 21:56

Tak for svaret frp8.