/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP Genstarter
Fra : boye
Vist : 359 gange
500 point
Dato : 16-08-03 20:16

Min XP er pludselig begyndt at genstarte,har prøvet alle svarene i afventende spgm om windows ikke lukker ned.Men intet hjælper,andre forslag??
Mvh Boye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-08-03 20:22
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-08-03 20:23

Symptom
Et almindeligt symptom på at computeren er inficeret med Blaster er at computeren genstarter sig selv uden at du har gjort noget. Andre almindelige symptomer er forekomsten af filen msblast.exe i Windows System 32 mappen.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 16-08-03 20:28

Skriver den noget inden den genstarter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-08-03 20:30

Det kan nu osse ha andre årsager, men prøv først Manses forslag. Gå ind på hans link, og gem siden! Så trækker du netstikket ud af din computer efter du har lukket den. Så skulle du være i stand til at fjerne blaster efter du har har tilsluttet XP's indbyggede firewall og downloaded windows patch. Prøv det .-)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-08-03 20:44
Kommentar
Fra : boye

Dato : 16-08-03 21:27

Jeg undskylder ,jeg skulle have oplyst om,i denne tid,at det ikke er ORMEN,den er der blevet spærret for.
Mvh Boye

Kommentar
Fra : boye

Dato : 16-08-03 21:29

Det er ved ganske alm nedlukning den genstarter
Mvh Boye

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 16-08-03 22:23

jeg kan lige tilføje med hensyn til ormen tryk ctrl-alt-del under kørene processor hvis der står mdblaster.exe har i et problem.
med hensyn til dit problem mener jeg bestemt jeg har set en tråd i et af de andre forums
www.tweakup.dk
www.overclocking.dk
www.eksperten.dk
håber du får løst dit problem
mvh poul

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 16-08-03 23:51
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-08-03 00:55
Kommentar
Fra : boye

Dato : 17-08-03 08:35

Desværre,der er intet af dette der virker.
Mvh Boye

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 17-08-03 09:28

Kan det være det her?
If you have a motherboard that supports ACPI, try disabling the 'PME Event Wakeup'
setting in the Power Management section of the BIOS

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 17-08-03 09:57

Et par muligheder mere, skriv i kør:shutdown.exe -s -t 00
eller:shutdown.exe -r -t 00
hvis det virker, kan du lave en genvej på skrivebordet, så du kan lukke derfra

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-08-03 10:49

defekt driver kan også forårsage genstart ved nedlukning. Mit trådløse Logitech iTouch tastatur krævede opdateret driver, for ikke at lave genstart på genstart......

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-08-03 14:26

Jeg ved ikke om du kan finde ngoet her du kan bruge>

http://www.theeldergeek.com/shutdown_issues_in_xp.htm

Eller måske her på siden>

52. Shutdown Shortcut

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Hvem ved
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-08-03 14:27

noget

Kommentar
Fra : boye

Dato : 17-08-03 15:53

Har reinstall,PCén gør det stadig,men prøver at se på de forskl forslag.Møg irriterende!!!!
Mvh Boye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-08-03 22:43

begynder at lyde som en hardware fejl

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-08-03 22:48

Du kunne jo prøve at køre din bios med default settings, og se om den stadig gør det?

Kommentar
Fra : boye

Dato : 19-08-03 07:17

Har nu reinstall 2 gange,har fdiskét HD,intet af det foreslåede virker.Jeg prøver at vente et par dage, om der skulle komme en forbi.
Mvh Boye

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 19-08-03 07:39
Kommentar
Fra : als

Dato : 19-08-03 07:47

Og du har tjekket for "snavs" f.eks. her http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm ik' sandt?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 19-08-03 08:45

Ja og "Wake on lan", skal være deaktiveret i bios !!!

Det er ofte den der er den skyldige.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-08-03 10:36

Måske defekt ram-blok. Hvis du kun har een blok, så prøv at låne en anden og sæt den i og tag den første ud. Hvis du har flere blokke i nu, så tag tag dem ud/skift dem en efter en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-08-03 12:39

Har du prøvet at clear CMOS settings,vis Bios Setup Utility opsætning er inkorekt,kan det medføre at din pc ikke kan booter korekt,det vil så lave
en helt ny og frisk boot opsætnning,på min pc kan jeg holde page up eller
page down,nede mens jeg genstarter det rydder CMOS,eller CMOS jumperen på
dit motherboard skal ændres i x antal sec(se din manual)eller man kan tage CMOS baterriet ud,men den
mulighed kan tage tid,det kan tage helt op til 8-9 timer før at CMOS er
cleart,den mulighed kan man så bruge ved at tage baterriet ud natten over,
f.eks.
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 16:07

Kom problemet efter efter du havde sat nye ting til eller ind i comp.
Hvis så, hvilke ting har du til føjet.
Emesen.

Kommentar
Fra : boye

Dato : 19-08-03 17:40

Jeg reinstall p.g.a. andre unøjagtigheder,og ved opstart begyndte det.Ingen fejlmeddelelser,ingen gule anmærkninger,ingen varsler overhovedet,alt kører perfekt,kun nedlukning vil ikke arte sig,har været igennem alle fif og trick,meeeeen den vil faneme ikke.
Mvh Boye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-08-03 18:42

Hvis du har opdateret eller rettet i din bios, så forbliver den tilstand selv efter en reinstall.
Hvis du kender din bios type og version og har adgang til biosfabrikantens opdateringsside, så vil jeg foreslå at du nulstiller din bios.
Det bedste er jo at have CD-rommen der hører til comp/bundkortet.
Eller hvis du inde i bios kan finde det sted hvor problemet evt. er.
Emesen.

Kommentar
Fra : boye

Dato : 19-08-03 22:36

Jeg har intet rettet i bios udover at ændre boot rækkefølgen,men er kommet i tanke om at jeg skiftede til Tele2 og der skulle intet gøres m.h.t. log on,så om det skulle have noget med konfigurationen at gøre,har jeg slet ikke tænkt på.
Mvh Boye

Kommentar
Fra : boye

Dato : 19-08-03 22:45

P.S. Er ikke meget for at rode med BIOS,da jeg ikke rigtig kan få manual og cd rom til at passe sammen med motherboard,og som skrevet er den eneste ændring ,udbyderen.Min cd rom og manual siger K7SEM men jeg kan ikke få billederne og bundkortet til at passe sammen.
Mvh Boye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-08-03 22:47

Det kunne jo være et netværksproblem så. Prøv at trække netværksstikket ud og se om symptomerne fortsætter (hvis du kan undvære internettet så længe.) Det kunne jo være et defekt modem eller netværkskort

Kommentar
Fra : ice_boy

Dato : 19-08-03 23:17

Prøv at kør en memtest : www.memtest86.com og hotcpu : www.download.com
For dit problem kunne godt tyde på at der er en af tingene der ikke funker helt.....

Kommentar
Fra : boye

Dato : 20-08-03 09:03

Ted
Det lyder besnærende med netværksforbindelsen,men hvad mener du?Skulle det have indflydelse på ned lukningen?Men jeg prøver.Ice_boy´s memtest overstiger mine evner,kommer som BIN fil,men kan ikke finde den i ISO buster.Har prøvet alverdens ting efterhånden men det ser ud til at forfølge mig,har tænkt mig at tale med support på Tele2, om de skulle kende problemet m.h.t. deres forbindelse.
Mvh Boye

Kommentar
Fra : ice_boy

Dato : 20-08-03 15:15

Boye, jeg kan sende dig memtest, jeg har det liggende som *.zip* på min maskine......du kan bare give mig en mail, så skal jeg nok sende det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-08-03 15:35

Jeg mener det jeg skriver. Har du prøvet at trække netværksstikket ud? Et defekt modem eller netværkskort kan være i stand til at genstarte din PC! Du siger jo at problemerne opstod efter du skiftede til Tele2? Ja prøv at tale med deres support. Memory kan osse være en fejlkilde, men der vil dog nok komme en blå skærm først, tror jeg. Det kan osse være så meget andet hardware, der er skyld i problemet, såsom cpu, strømforsyning eller motherboard. Endelig kan det være løse forbindelser (har du checket at alle dine indstikskort, ledninger, ram sidder ordentligt?), eller at din computer står måske for varmt (et meget almindeligt genstartsproblem) eller den interne køling ikke virker ordentligt på grund af støv eller ledningsrod. Siden du har geninstalleret windows (ren installation?) tror jeg vi kan begynde at udelukke software, medmindre du osse skulle installere software for at få din nye Tele2 forbindelse op at stå?.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-08-03 16:30

Hvis du har reindstalleret og stadig har opkobling til din udbyder - så er den bare lagt oven på den gamle, og gemmer alt det "dårlige" fra før.
Emesen.

Kommentar
Fra : boye

Dato : 20-08-03 18:16

Det viste sig,når jeg hev forbindelsen ud,slukkede den normalt,jeg skiftede net kort.Den genstarter.Supporten hos Tele2(Morten) havde aldrig hørt noget lignende,talte som jeg var idiot,da der ikke var installeret noget fra dem????
Den med WAKE ON LAN, kan jeg ikke finde i BIOS,der er en WAKE ON RING;og en WAKE ON PME ,jeg ville jo nødig skulle
hive forbindelsen ud hvergang der skal slukkes,så GUTTER, et sidste lille nøk.
Mvh Boye

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 500 point
Dato : 21-08-03 00:44

Jeg er temmelig sikker på at du har et defekt modem så, det lyder ikke som dit netkort. Prøv at få Tele2 til at bytte modemet! Med hensyn til ham Morten så er det sgu ham der er en idiot, men det er desværre mere en regel end undtagelsen hos supporterer. Vi har da ihvertilfælde fået problemet indkredset til din netværksforbindelse.

Kommentar
Fra : boye

Dato : 23-08-03 13:55

Det vister sig i dag,Lørdag,at begge de net kort jeg har,var brændt af,jeg købte et nyt og den slukker som den skal.Tedd satte mig på sporet ,men mange tak til alle(har skubbet modemmet ind under skabet igen).Mvh Boye

Godkendelse af svar
Fra : boye

Dato : 23-08-03 13:58

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-03 14:09

sku der være en anden gang

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-03 14:14

Men alligevel lidt underligt med 2 brændte netværkskort Håber ikke der opstår nye problemer

Kommentar
Fra : knudg

Dato : 13-08-04 19:00

Efter at have gennemgået bios-setup / Windows setup, tjekket for virus med flere forskellige 'maskiner' - uden at finde nogen anledning til at maskinen skulle genstarte - pillede jeg ledningerne til tastatur og mus ud af stikket på computeren.
Derefter var der ikke flere genstart, - det var altså det trådløse system som gav problemerne.
I kontrolpanel / mus / egenskaber / hardware / egenskaber / strømstyring kan man vælge "Tillad at denne enhed sætter computeren ud af standby"
Da jeg fjernede fluebenet ved det felt holdt maskinen op med at genstarte.