/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
w/SP1???
Fra : elise
Vist : 335 gange
50 point
Dato : 16-08-03 19:49

Hvad betyder w/SP1, når det drejer sig om en Windows XP Home Edition - denne pakke er ca 200 kr billigere end Windows XP Home Edition! Jeg har ikke meget forstand på alle disse udtryk.....
Vh Elise

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-03 19:53

Så vidt jeg er orienteret.
Windows XP Home Edition w/sp1 - det betyder med service pakke nr.1
Altså med opdateringer.
Emesen.

Kommentar
Fra : elise

Dato : 16-08-03 19:55

Hej Emesen
Vil det så sige, at jeg ikke behøver at købe den dyrere pakke, men bare kan købe den,der er billigst?
Elise

Kommentar
Fra : elise

Dato : 16-08-03 19:59

Dvs jeg kan godt købe:
MS Windows XP Home Edition w/SP1 - Komplet pakke - 1 bruger - STD - CD - OEM
og så har jeg hele styresystemet? Hvad betyder de andre forkortelser?
Elise

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-03 21:26

Hov OEM kan kun købes i forbindelse med køb af computer, det er derfor den er billigere.
STD er nok standard
CD kunne betyde at du får din XP på CD-rom (det er godt til at evt. geninstallere)
OEM er en udgave i forbindelse med køb af nye comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 17-08-03 02:03

Kan også købes i forbindelse med harddisk, så er det også tilladt. Der er også nogle der sælger bare man køber noget hardware, men nok lidt i gråzonen.

Kommentar
Fra : elise

Dato : 17-08-03 07:38

Er der nogen, der ved, hvor jeg så billigst kan købe en lovlig udgave af Windows XP, så jeg kan få min nye pc op at køre - min søn har købt delene over nettet og samlet dem til mig.
Elise

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-03 09:27

Hvis han har købt comp. dele over nettet, så kunne det jo være at samme firma også sælger OEM programmer. Men en XP home edition uden sp1 er ikke noget problem da du frit kan gå til microsoft på nettet og få opdateringer.
Emesen.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-08-03 21:34

Hej Elise,

det ka' du forskellige steder... f.eks. har EDB-priser.dk denne oversigt mht. dansk "Microsoft Windows XP Home Edition"... -->
http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1454680
hvor den der er billigst i øjeblikket er på 824,- kr. inklusiv fragt...

og "Microsoft Windows XP Professional"... -->
http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1454680
hvor den der er billigst i øjeblikket er på 1.220,- kr. inklusiv fragt...

der er garanteret også andre steder der har noget lignende, men det var lige den jeg ku' komme i tanke om...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : elise

Dato : 18-08-03 06:39

Hej Strarup

det er OEM-versionerne, dvs de skal købes sammen med hardware........

Vh Elise

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-08-03 08:53

Hej Elise,

oki doki...

det var jeg desværre ikke lige klar over, da de ikke havde skrevet det inde på EDB-Priser... dårlig service... fandt først ud af det da jeg kiggede efter i butikken de reffere til hvor man ka' købe dem... det beklager jeg dybt...

(ku' godt bruge en fnoller smilly der dunker sig i hovedet med en kølle )

der er en lidt blandet oversigt her... -->
http://dk.kelkoo.com/b/a/sbs/dk/software/platform/I/title/Windows_XP_Home_Edition/117001.html

umiddelbart er den billigeste ikke OEM WinXP Home Edition en tudse dyrere end OEM versionen... -->
http://www.advicecom.dk/shop/default.asp?referrer=kelkoo&productid=239

så er det billigere at købe et lille stykke hardware til en 100 eller 200,- kr. ellers hvis det er muligt, så ku' i prøve at kontakte Online Butikken hvor i har købt computeren og spørge om det ikke er muligt at få en OEM version til alt det i har købt hos dem... det er lige det jeg ka' komme i tanke om...

http://www.2it.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=3688
f.eks. sammen med denne her trådløse mus til 99,- kr.
http://www.2it.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=3688
XP home edition OEM + mus = 923,- kr.
hvis stedet hvor i har købt computeren ikke ka' sælge jer en OEM version i forbindelse med det i har købt hos dem...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-08-03 08:58

LOL... det var hvistnok lidt dobbeltkonfekt til øjenlågene jeg fik skrevet der...

ku' godt bruge en dobbelt fnoller smily der dunker sig i hovedet med en kølle... havde ikke lige set emesen havde foreslået det samme med at kontakte butikken hvor i havde købt grejet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : elise

Dato : 19-08-03 06:22

Tak for svarene til alle - jeg har fundet ud af en løsning. Men jeg er blevet meget klogere på mange ting så tak for de gode råd!
Vh Elise

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 50 point
Dato : 02-10-03 07:57

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 02-10-03 19:25

Jamen det gør jeg så.......altså lukker
Vh Elise