/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Texas TI-89 vs. Voyage-200
Fra : h_johansen
Vist : 915 gange
100 point
Dato : 16-08-03 19:28

Hejsa!

Jeg er lige startet på adgangskursus til ingeniørudd. på Odense teknikum. Jeg skal have købt mig en lommeregner, og vores mat. lærer anbefaler en Texas TI-89. Egentlig kunne jeg bare gå ud og købe den... men jeg vil være helt sikker på den kan bruges hele vejen gennem adgangskurset + den følgende ingeniørudd. Der er ligesom ingen grund til at give 1500kr for en lommeregner hvis den ikke er god nok til at stå igennem studiet..

Derfor overvejer jeg at købe Texas Voyage-200 istedet. Den er rundt regnet 500kr dyrere..., kan det betale sig for mig at købe den frem for TI-89'eren?

M.V.H. Henrik

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 16-08-03 19:35

Hej.
Nu kender jeg ikke så meget til det med lommeregnere. Men prøv at høre på studiekontoret på ingeniørstudiet de må kunne give dig lidt vejledning. Jeg har netop selv afsluttet et adgangskursus i matematik B ved Aalborg universitet, der lånte vi TI-89-eren. Og jeg synes at den er rigtig god. Men om den er nok på ingeniørstudiet, ved jeg desværre ikke.
Ved ikke om jeg har været til nogen hjælp overhovedet. Men prøv at høre på uni.

Accepteret svar
Fra : chrelle

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-03 21:43

Ti-89 er fin til hele ingenør studiet. Og for den sags skyld til arbejdet bagefter.
Fordelen er også at der sandsynligvis vil være del af dine studie kammarater der også har den, så kan man hjælpe hinanden med at lære alle funktionerne. Og den kan fanme meget, så det kan være svært at finde rundt i alle de avancerede ting den kan. Ikke at den derfor er svær at bruge.

Godkendelse af svar
Fra : h_johansen

Dato : 22-08-03 16:06

Tak for svaret chrelle.

Kommentar
Fra : unjensen

Dato : 21-09-03 18:42

Hej
Er der nogen der har en brugt Texas ti-89 billigt til salg?
hej fra unjensen
Greve

Kommentar
Fra : Mozez_dk

Dato : 17-01-04 20:23

Du skal tænke på at der er USB-kabel med til Voyager'en. Det er der ikke til TI-89. Det halverer nærmest prisdifferensen.