/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
S-VHS Billed ingen farver...
Fra : M4GIC
Vist : 380 gange
110 point
Dato : 16-08-03 18:11

Jeg har for lang tid siden invisteret i et kabel til TV'et fra computeren. Nu vil jeg gerne have det til at virke...
landet er valgt til danmark(B-PAL). Mit tv ved jeg ikke om er dansk? det er et Sony KV29X2E Triniton.
Hvad gør jeg?

MVH M4GIC

*/ Sniper, reach out and touch someone */

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-08-03 18:29

Hej M4gic

Du skal huske at vælge composite udgang for dit grafikkort, det er typisk dette der medfører de manglende farver.
Er dit grafikkort et kort med nvidia-chip kan du jo prøve tvtool : http://tvtool.info/
Det er et knaldgodt program der gør en del af arbejdet for dig.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : M4GIC

Dato : 16-08-03 18:41

Okai, men det er det desværre ikke.... det er et ATI Radeon 9600...(Ved i hvordan man opgradere det til et 9700?!?!?)
og jeg bruger et S-VHS kabel... hvis det hjælper...

MVH M4GIC

*/ Are u talking to me? U must be talking to me because there is no one else than me here */

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-08-03 18:48

Hmm.. Det kort kender jeg desværre ikke, men et eller andet sted må man kunne vælge mellem svhs eller composit vil jeg tro

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 16-08-03 20:01

Hvis dit TV ikke understøtter S-VHS, så kommer farverne ikke med over.
Havde selv problemet med en 8 år gammel Samsung TV. Fint billede, men uanset hvad jeg gjorde, så var billedet kun i sort/hvid.

Skiftede TV'et ud for et års tid siden til et Sony 32" widescreen - og nu kører det fint.

/VMEK

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 16-08-03 20:26

Kontrollere scartstikket. Har oplevet ved flere lejligheder en dårlig forbindelse. Enten var lyden borte eller ingen farve. De billigste scartstik kan have lidt for tynde ben som
så er skyld i forskellige problemer.
m.v.h.

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 16-08-03 20:57

du ska bare bruge sammensat video out i stedet for s.out så kører det

Godkendelse af svar
Fra : M4GIC

Dato : 16-08-03 21:00

Endelig noget der kunne bruges... :)
THX...

MVH M4GIC

*/Oh why dident i take the blue pill?*/