/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Flere brugere og flere email adresser på~
Fra : Qualiman
Vist : 1509 gange
180 point
Dato : 16-08-03 12:48

Hvad er det jeg kvajer mig med når jeg opretter en ny bruger på min maskine samt giver brugeren adgang til en af de 5 mailadresser som TDC giver en mulighed for at oprette?

Brugeren og adgang til Outlook er oprettet og der er hul igennem begge veje men hvis brugeren logger på og checkker sin mail, får vedkommende også min mail hvilket er noget "skidt" så er der et eller andet som jeg har kvajet mig med??

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 190 point
Dato : 16-08-03 13:03

Hejsa
Du kvajer dig som ikke...
du har en Hoved email adresse hos tdc, hvor du ahr adgang via
dit 12 cifferet kunde nr. og password
her har du så mulighed for at oprette såkaldte "Aliases" flere mail adresser
men de hører under samme kunde nr. som hoved nr. og vil derfor også hente samtlige emails ned !!!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 16-08-03 13:13

Hvis du går ind under funktioner - konti og så under hver enkelt bruger sætter meddelsesregler der siger at der ikke må hentes meddeleser fra de andre mail-adr. så får du ikke problemet mere...
Men du skal gøre det for hver enkelt bruger, og med alle de andre mailadr.

Vi gør det samme, kørere to mails på samme server, så det virker...

.-)

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-08-03 18:45

Nemlig !

Du kan også se her hvordan du/I gør
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5144_78714

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 19-08-03 10:55

Jo tak skal i have men det er til Outlook ekspress ikke til Outlook XP så jeg føler mig lidt på herrens mark

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 19-08-03 11:44

Jeg kan kun finde et link til hvordan du laver opsætningen til XP, men er det ikke lidt de samme funktioner der gælder under "funktioner" - "konti" - "meddelelsesregler" ???

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5142_2136

???

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 19-08-03 12:03

Nu har jeg undersøgt sagen lidt nærmere, ved selv at åbne for XP...
Jeg fandt dette til dig, håber du kan bruge det...

http://office.microsoft.com/danmark/assistance/2002/articles/OlTipsToManageEmailUsingRules.aspx

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 19-08-03 16:09

Qualiman, det link jeg gav dig er da til outlook express: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5144_78714
og ikke noget med XP eller hvad ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 19-08-03 16:49

srhansen
det er rigtigt det er til O.express men jeg kører Outlook XP så jeg søger og søger og

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 19-08-03 22:54

Outlook XP ? Den har jeg aldrig hørt om, men det forklarer jo en hel del

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 09-12-03 22:36

Kiggede lige hurtigt i Xp-versionen... Kan man ikke højre-klikke på en meddelelse og derved sætte en regel?

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 10-12-03 07:56

Ja det link jeg fik kan bruges hvis man kører Outlook Express det duer ikke hvis man har office outlook.
TDC tilbyder flere email adresser - når de modtager mail fra de forskellige adresser helder de hele skidtet ned i sammme "spand" man har derfor ikke nogen mulighed for at skille dem ved regler og undtagelser.
Jeg har protesteret over TDC's måde at handtere mail på og venter stadig på svar (august 2003)
En mulighed skulle vare at oprette en almindelig "Netbasis" konto pr bruger og sende mailen ud til de enkelte brugere på denne måde. Irriterende når det kunne være så let- så jeg overvejer stadig om jeg vil bruge denne dumme løsning

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 10-12-03 10:29

Hvorfor ikke bare skifte til Outlook Express? Det er da også bedre end xp-versionen... Og dér er det ikke svært at sætte de regler... Har selv gjort det... Også en af grundene tilo at jeg skiftede fra xp-outlook til express....

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 10-12-03 12:08

Jeg har ikke købt den store pakke med kalendér etc. for at bruge express som jeg ikke har meget fidus til, desuden kommer udviklingen til express at gå i stå

Godkendelse af svar
Fra : Qualiman

Dato : 30-08-04 08:52

Tak for svaret dk.

Jeg opdagede at jeg ikke har fået lukket denne her tråd!

Du havde ret løsningen er dybest set at der ikke er nogen løsning og at det er fordi TDC har skruet systemet sammen således at uanset hvor mange alias så ryger det hele ned i samme potte