/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværks problemer
Fra : kaad1
Vist : 280 gange
100 point
Dato : 16-08-03 11:18

Jeg har i de sidste par dage prøvet at få et netværk op at kører. Til min glæde lykkes det mig med stor glæde i går..... Troede jeg..... Når man vil spille spil som cs og andre duer det fint, men jeg er kommet til det punkt hvor jeg gerne vil overføre nogle filer fra den ene pc til den anden....... Når jeg går ind i netværkssteder kan jeg for det meste se den anden på den ene pc men på den anden kan jeg ikke så noget og når jeg prøver at gå ind i den anden pc siger den dette "Computeren er ikke tilgængelig. Du har mugligvis ikke tilladeæse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverns adminstator for at finde ud af om du har adgangstilladelse.

Hvad skal jeg gøre. Er det et eller andet mega sikkerhed i Xp.

Help ME.......

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 16-08-03 11:42

hejsa har du husket at dele det den anden pc skal bruge ??
når du højreklikker på den mappe der skal deles kan du i egenskaber trykke på delong der kan du dele mappen så netværket kan hente den
m.v.h. funck

Kommentar
Fra : Poe

Dato : 16-08-03 15:01

Netværkssteder > Opret hjemme- eller mindre kontornetværk og kør så den guide igennem!
Højre klik på c: > Deling og sikkerhed > Del denne mappe : Sharenavn: C

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-08-03 15:45
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-03 19:00

Er begge comp. XP
Hvis du bruger en hub skal den måske slukkes og tændes efter tilslutning/flytning af anden comp.
Har begge comp. en delt mappe, med hånd under
h-klik på en mappe (ikke hele C: drev for det bliver som en åben bog)>deling>
del denne mappe>anvend>ok>nu vises en hånd under og den er synlig fra anden comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 17-08-03 11:16

har prøvet det...... det hjælper ikke noget af det........

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-08-03 13:42

Er begge comp. XP
Har begge comp. en delt mappe, med hånd under
h-klik på en mappe (ikke hele C: drev for det bliver som en åben bog)>deling>
del denne mappe>anvend>ok>nu vises en hånd under og den er synlig fra anden comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 18-08-03 08:42

ja...........................

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-08-03 10:20

Du kan prøve at pinge den anden comp.
Den anden comp. har et navn.
Start>programmer>tilbehør>komandopromt>du har nuet sort vindue> skriv efter C:\>ping computernavn
og tryk enter
eller C:\>net view
og tryk enter
Emesen.

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 20-08-03 21:35

åbn en kommandoprompt med cmd check om maskinen har en ip adresse og om de er på samme net (har de samme netmaske ?)

Jeg går ud fra du har delt de mapper osv. du ønsker.

Check om du kan komme ind enten fra a til b eller fra b til a
Logger du ind som administrator hvis ikke har den bruger du forsøger at logge ind med rettigheder nok ?

Ellers prøv i kommandoprompten at skrive net use ?
Så burde du kunne mappe et drev på den anden maskine hvis du kender administrator password og maskinens ip adresse.

Allervenligst
Fuldfart

Kommentar
Fra : Engum

Dato : 23-08-03 09:40

Er der ikke noget med at XP har en indbygget firewall ?
Det kan være det er den der driller lidt prøv evt. at fjerne den og se havd der så sker. Kontrolpanel>netværksforbindelse> h-klik din forbindelse og vælg egenskaber>avanceret fjern flueben. Ved ikke om det virker men det kunne jo være.
Prøv evt. at bruge søge funktionen til at finde den anden computer, der kan både bruges navn og ip. Navn: h-klik på denne computer, vælg egenskaber>computernavn. Ip: Kontrolpanel>netværksforbindelse, maker din forbindelse og scrol ned ude i venstre side.
Du skal forøvrigt være lidt varsom mht. deling på din computer, personligt bryder jeg mig ikke meget om standard delingen hvor man giver alle lov til at kigge med. Kan bedre lide at oprette en bruger også tildele den bruger adgang.

Mvh.
Thomas