/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ujævn motorgang - Golf
Fra : 4motion
Vist : 722 gange
150 point
Dato : 16-08-03 10:27

Er der en VAG-kyndig, så må han godt svare.

Min Golf 4 V6'er kører normalt rigtig godt. Men den driller lidt, når den ikke er blevet kørt på motorvej i et par dage og symptomerne er følgende:

Når jeg accellererer og kommer over 3000 omd. falder omdrejningstallet ikke - det er som om motoren giver "mellemgas" selvom jeg slipper speederen. Den gør det kun, når den har opnået driftstemperetur og problemet er mekanisk. Et andet symptom er accelleration i høje gear og ved samme omdrejningsområde (altså fra 3000 og op) så virker det som om blandingen også er forkert og den trækker dårligt (på en hul måde) og kun ved de rigtig høje omdrejninger fra 5.000 og op eller under de 3.000 trækker den som den skal. Fejllageret siger blandingen er for fed.

Jeg mistænker følgende:
Luftmassemåleren (selvom det typiske problem ville være for mager blanding)
Tomgangsmotoren
Lambdasonderne

Jeg vil blive glad for at høre om noget har fået løst samme problem og kan give mig et råd.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-08-03 13:12

Jeg vil hælde til din lambdasonde teori, har nemlig lige haft nogenlunde samme problem (dog ikke VW). Du kan ikke selv teste din lambdasonde, dertil skal du ha' en tester... hvilket dit VAG-værksted har. Her vil du samtidigt få en udskrift på, om der skulle være andre problemer.
Hvis det (som det sikkert er) din lambdasonde, så forbered dig på en udskrivning i +/- 1.000,- klassen.
Lykke til...
Søren

Accepteret svar
Fra : thomse

Modtaget 150 point
Dato : 25-08-03 16:47

Jeg vil også skyde på det er Lambdasonderne, kør ned på dit VW de kan hurtig fortælle dig hvad det er og diagnosen. De smider bare en IVC tester på, som fortæller det med det samme.

Mvh

Thomas - Mekaniker
Andersen & Martini

Godkendelse af svar
Fra : 4motion

Dato : 11-09-03 08:34

Tak for svaret thomse.