/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette e-mail - kan de findes igen ?
Fra : mim
Vist : 794 gange
300 point
Dato : 16-08-03 10:00

Håber at dette er rette forum, ellers må I gerne dirigere mig videre

Jeg har Windows XP og Outlook Express
Da jeg havde Win 98 og Norton Security installeret fra en CD, da var det muligt at gå ind og finde slettede filer og også e-mails, og gendanne dem.

Nu har jeg ADSL, og i denne pakke er inkluderet Norton Internet Security, og min gamle Norton kan ikke installeres.
Jeg er ved et uheld kommet til at slette nogle mails som jeg skulle have gemt. Mit spørgsmål er så om det er muligt at finde dem igen.

På forhånd tak for hjælpen
PS. Jeg er ikke ekspert i den tekniske del af brugen af en computer, så hvis I har en løsning, må den gerne være skåret ud i pap

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 310 point
Dato : 16-08-03 10:21

Først og fremmest - du må IKKE køre "Komprimer mapper" i din outlook express før du har fået hentet dem ud.
Værktøj...
Her: Online til 40$ http://www.iolo.com/sr/purchaseinfo.cfm
Der er en try for free.. - Måske kan den klare jobbet: http://www.iolo.com/sr/download.cfm

mvh
Jens

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 16-08-03 10:46

Prøv at søg efter: dbx filer, husk at slå-vis alle filer- til i mappindstillinger

Kommentar
Fra : mim

Dato : 16-08-03 11:41

Hej Jens

Jeg er som sagt noget fatsvag når det gælder noget af det tekniske, så jeg forstår ikke helt hvad du mener med at jeg IKKE må køre "komprimer mapper" i outlook før jeg har fået hentet dem ud

mvh
Bente

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-08-03 11:45

Du kan prøve og se om en af disse programmer kan finde dine filer>
(gratis)

INSPECTOR™ File Recovery 3.x

http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
Eller
Filerecovery tools

http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?screenshot=1&ID=1672

http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?download=1&ID=1672
Når du har kørt et af programmerne så skal du i mappe træet i programmet
se om du kan finde denne mappe>

C:\Documents and Settings\...dit navn...\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{4399E60F-9257-4E6F-B15A-4D73304CDF3F}\Microsoft\Outlook Express
og se om der er nogle dbx filer der er til at redde,i pcinspector vil
der være mapper hvor der står good or bad udfor filen, står der good så skulle
du kunne kopiere denne fil til en mappe efter eget valg.
Det andet program har jeg ikke prøvet.
Manse9933

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-08-03 12:08

Prøv også at kigge forbi http://www.recovermyfiles.com/Recover_deleted_email.html
God jagt...
Søren

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-08-03 17:02

mim - I filer menuen øverst til venstre, Mapper - Komprimer mapper - DET MÅ DU IKKE KØRE, fordi hvis du kører det slettes de "slettede" e-mails helt.

Vi skal lige være enige om at de ikke findes i mappen "slettet post" - Ikke sandt?

mvh
Jens

Kommentar
Fra : mim

Dato : 16-08-03 18:45

Hej Jens

okay, så forstår jeg hvad du mener, og godt nok er jeg noget fatsvag, men nej, de slettede mails findes IKKE i mappen slettet post, gid det var så vel

Er i gang med at afprøve de forskellige svar men er ikke helt færdig endnu, desværre uden resultat indtil videre
mvh
Bente

Kommentar
Fra : mim

Dato : 17-08-03 11:55

Hej til Jens, Lengberg, Manse9933 og Clan

Tak for jeres gode råd, og gode Links, de kan alle bruges, men jeg skal jo give pointene til én af jer.
De fleste af linkene kunne finde mine tabte mails, men så skulle jeg bare købe programmet for at kunne gendanne mine mails igen.

Det eneste som lykkedes delvist var linket fra Jens T, der kunne jeg gendanne tre mails før jeg skulle købe programmet, så derfor må det blive ham som får mine point.

Det ville være skønt hvis man kunne fordele de point lidt mere

Endnu engang tak for hjælpen
MVH
Bente

Godkendelse af svar
Fra : mim

Dato : 17-08-03 11:56

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 17-08-03 23:28

Det gode ved iolo programmet er at du også kan anvende det til at finde andre typer af fejlagtigt slettede data - Såe... Det er værd at have.
Se også http://www.quattro-it.dk/datarecovery.htm - Jeg har recoveryprogrammel og maskinel for mange tudsinde kroner - og kan da også lave lidt god forretning ind imellem

Det ultimativt væsentlige er - når noget er fejlagtigt slettet - eller en harddisk begynder at lave knuder - Gør ikke noget, alt hvad man gør med "ikke specialist" programmer (Incl norton og scandisk) betyder at man MÅSKE skader mere end man gavner.

F.eks en master (boot) disk der gør knuder - Stop alt yderligere brug, da en opstart også begynder at skrive på disken, og hvis der er rod i informationer kan det ske at ens vigtige data overskrives. Det er faktisk sådan at det meste information går tabt. - Altså diverse "halvhjertede" forsøg

mvh
Jens