/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke skrive til newsgruppern
Fra : alice_trauelsen
Vist : 653 gange
200 point
Dato : 13-01-02 11:02

Hej
Jeg kan godt hente og sende til news grupperne men jeg kan ikke sende til dem og ikke svare. Hvad er der galt. Her er fejl meddelsen: Outlook Express kan ikke sende meddelelsen. Emne '(Intet emne)', Konto: 'sunsite.auc.dk', Server: 'sunsite.auc.dk', Protokol: NNTP, Svar fra server: '441 Required "Subject" header is missing', Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 441, Fejlnummer: 0x800CCCA9
Jeg har tele dk's nyhedsgruppe men jeg har også prøvet sunsite med samme fejl og reslutat. Så har jeg prøvet at sætte netscape den danske 4.5 op men her kan jeg ikke få sat min email op, hvad er der galt. Jeg ville gerne have det sådan at jeg kun skulle have et program til både post og news men det kan jeg ikke nu, Hvorfor ? HJÆLP en gammel farmor.
Mange weekend hilsner
Alice

Accepteret svar
Fra : hotpop

Modtaget 210 point
Dato : 13-01-02 11:13

så vidt jeg kan se er fejlen her: '441 Required "Subject" header is missing' - altså skal emne boksen udfyldes :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 11:00

Sun, 13 Jan 2002 10:01:33 GMT, skrev "alice_trauelsen"
<alice_trauelsen.news@kandu.dk>:

> Emne '(Intet emne)', Konto:
>'sunsite.auc.dk', Server: 'sunsite.auc.dk', Protokol: NNTP, Svar fra
>server: '441 Required "Subject" header is missing',

Der er tilsyneladende det galt, at du ikke skriver noget i det
felt, der hedder emne eller subject.

Dine indlæg skal have en overskrift.
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 13-01-02 11:19

Hej
Æv, det ville have været rart hvis du havde ret, men desværre så har jeg skrevet en overskrift i den nyhedsgruppe jeg har skrevet til. Jeg har prøvt test gruppen og skrevet det er en test i overskriften men kan ikke sende det og heller ikke svare på andres.
Mange hilsner
Alice

"Knud Gert Ellentoft" skrev d. 13-01-02 11:00 dette indlæg :
> Sun, 13 Jan 2002 10:01:33 GMT, skrev "alice_trauelsen"
> <alice_trauelsen.news@kandu.dk>:
>
> > Emne '(Intet emne)', Konto:
> >'sunsite.auc.dk', Server: 'sunsite.auc.dk', Protokol: NNTP, Svar fra
> >server: '441 Required "Subject" header is missing',
>
> Der er tilsyneladende det galt, at du ikke skriver noget i det
> felt, der hedder emne eller subject.
>
> Dine indlæg skal have en overskrift.
> --
> med venlig hilsen
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 11:16

Sun, 13 Jan 2002 10:19:02 GMT, skrev "alice_trauelsen"
<alice_trauelsen.news@kandu.dk>:

>Æv, det ville have været rart hvis du havde ret, men desværre så har jeg
>skrevet en overskrift i den nyhedsgruppe jeg har skrevet til.

Men det er hvad feklmeddelelsen siger.

Hvilken newsreader er det med?
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 13-01-02 12:03

Hej
Det er outlook express og tele dk' news og den anden jeg har prøvet er sunsite.auc.dk.
Hilsen
Alice

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 13-01-02 12:03

Hej
Det er outlook express og tele dk' news og den anden jeg har prøvet er sunsite.auc.dk.
Hilsen
Alice

Kommentar
Fra : cassandrak

Dato : 13-01-02 12:08

Hej Farmor
netscape er ikke for begyndere eller anbefalelsesværdig hvis der er fejl. brug hellere internet explorer, senere kan du hvis du vil, også sætte netscape op.
men drop Netscape nu og afinstaller den for en sikkerheds skyld med det samme så ikke de to programmer går ind og irriterer hinanden
Ikke at jeg - fordi du er farmor - tror du er begynder !!! jeg kender en farfar som jeg på et halvt år og med ganske få tips lærte at lave hjemmesider !!! så I er bare gode, jer der vil !!!
videre...
Har du flere emails hos forskellige udbydere ?
Du skal ringe op med den forbindelse der hører til den aktuelle konfiguration/e-mail adresse
hvis du kører med Outlook Express - det er den der altid hører med pc-en - ikonet er det lille hvide brev med to pile omkring - så har du eet program både til email og post.
p.t. bruger jeg mest den der hedder news.inet.tele.dk
når du sender til news-grupper skal du også være opmærksom på at du ikke sender i html format ! det er meget vigtigt !
dvs. at du fx. ikke kan sende med brevpapir - det er for at spare på uploads/downloads tiden.
Det kan du tjekke i
funktioner
indstillinger
send
herefter kan du sætte kryds i "format for afsendelse af nyheder"
og vælge alm. tekst i stedet for html.
det er outlook express og det hører med internet Explorer.
Det kan være her fejlen ligger.

fortsat rigtig god fornøjelse !! vi lærer så meget af vores små og store fejl, selvom de irriterer når de står på.
kærlig hilsen Cassandra

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 13:32

Hej
Hvis I kan læse det her så virker det, men jeg må bruge netscape til news
for min explore vil ikke.

Mange hilsner
Alice

alice_trauelsen skriver:

> Hej
> Æv, det ville have været rart hvis du havde ret, men desværre så har jeg
> skrevet en overskrift i den nyhedsgruppe jeg har skrevet til. Jeg har
> prøvt test gruppen og skrevet det er en test i overskriften men kan ikke
> sende det og heller ikke svare på andres.
> Mange hilsner
> Alice
>
> "Knud Gert Ellentoft" skrev d. 13-01-02 11:00 dette indlæg :
> > Sun, 13 Jan 2002 10:01:33 GMT, skrev "alice_trauelsen"
> > <alice_trauelsen.news@kandu.dk>:
> >
> > > Emne '(Intet emne)', Konto:
> > >'sunsite.auc.dk', Server: 'sunsite.auc.dk', Protokol: NNTP, Svar fra
> > >server: '441 Required "Subject" header is missing',
> >
> > Der er tilsyneladende det galt, at du ikke skriver noget i det
> > felt, der hedder emne eller subject.
> >
> > Dine indlæg skal have en overskrift.
> > --
> > med venlig hilsen
> > Knud
> > http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> > Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : cassandrak

Dato : 13-01-02 16:05

Hej Alice

din explorer/outlook skal virke på news også..!

prøv at gå ind under
funtioner
nyhedsgrupper
nulstil liste

så hentes der hundredevis af nyhedsgrupper ind og du skal vente til den er færdig, kan tage 2-10 min.
i øverste felt "vis nyhedsgrupper som indeholder"
skriver du et stikord for den nyhedsgruppe du ønsker at se
markerer den du vil have og vælger derefter
abonner - til højre.

KH. Cassandra