/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Somebody is scanning your computer??
Fra : rylerne
Vist : 403 gange
50 point
Dato : 15-08-03 21:15

Skal jeg være nervøs når min firewall (Sygate personal firewall) fortæller mig at "somebody is scanning your computer". Jeg kan så lave en back trace og finder følgende information:

Latin American and Caribbean IP address Regional Registry (NET-LACNIC-200)
Chucarro 1110 ap. 5
Montevideo, 11300
UY

Netname: LACNIC-200
Netblock: 200.0.0.0 - 200.255.255.255
Maintainer: LNIC

Coordinator:
Latin American and Caribbean IP address Regional Registry (LACNIC-ARIN) hostmaster@lacnic.net
(+55) 11 5509-3525

Domain System inverse mapping provided by:

ARROWROOT.ARIN.NET      198.133.199.110
BUCHU.ARIN.NET      192.100.59.110
CHIA.ARIN.NET      192.5.6.32
DILL.ARIN.NET      192.35.51.32
NS.LACNIC.ORG      200.160.0.7
NS.DNS.BR         143.108.23.2
NS2.DNS.BR         200.19.119.99

This IP address range has been transferred to LACNIC for administrative
oversight. Please see http://www.lacnic.net/ for further details,
or check the WHOIS server located at whois.lacnic.net

Record last updated on 16-Aug-2002.
Database last updated on 23-Aug-2002 16:56:03 EDT.
The information in this WHOIS database is current as of August 23, 2002,
and has been retained for historical purposes only. For the most current
information, query whois.arin.net or visit http://whois.arin.net.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 15-08-03 21:26

Absolut! Skynd dig ind på http://spywarefri.dk ; onlinescan og en tur rundt om trojans.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 21:28

Ps. Det lyder umiddelbart som du har en port pivåben !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : obh220

Dato : 15-08-03 21:29

jeg får også indimellem en masse af de ting du nævner. Hvis det er ukendte Emails åbner jeg dem ikke. Jeg har også fået "someone scanning our computer". mmed angivelse af hvor hackeren var. hvis du ellers har firewall og opdatere jævligt de forskellige opdateringer fra microsoft, tror jeg ikke du skal være nervøs. Men Åben ikke ukendte ting der kommer frem, lige meget hvor tillokkende det lyder

obh

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 15-08-03 21:31

Forhåbentlig forsøgte man kun at scanne din computer, firewall'en skulle gerne udelukke, at nogen kan komme ind, selv om intet er 100% sikkert. Jeg fik selv lignende meddelelser da jeg brugte en firewall fra Zonelabs (gratis). Jeg toro ikke du skal være nervøs, blot glad for at du har en firewall. Men måske man skulle anmelde det til politiet. . . ??

mvh ole

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 15-08-03 21:33

Oups! ja hvis man ikke har configget sin firewall rigtigt så er det jo ikke så godt
ole

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 15-08-03 21:34

Oups! ja hvis man ikke har configget sin firewall rigtigt så er det jo ikke så godt
ole

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-08-03 21:36

Du kan prøve hvor åben du er mod internettet:
http://grc.com/default.htm
rul ned til Shieldsup
vælg common ports

Emesen

Kommentar
Fra : rylerne

Dato : 15-08-03 21:42

Jeg var lige en tur inde og online scanne og fik følgende:

[ Trojan Scanner ]
Your query has produced following results:
Scan time : 0 min. 49 sec.
Total scanned 314 ports
No open ports found

Så alt ser ud til at være i orden, men man bliver sgu' lidt nervøs, især fordi det også skete igår fra samme IP.

Rylen

Kommentar
Fra : obh220

Dato : 15-08-03 21:42

Hvis du køre windows xp er der jo indbygget en firewall. klik start/kontrolpanel/internetforbindelser/netværk/ højreklik på din forbindelse og aktiver firewall

obh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 21:43

Selv her på kandu.dk's server var der hul igennem til en port. MSN og ICQ kan også holde porte utilsigtet åbne. Dejlig bagdør for hackere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-08-03 21:47

Du kan nu få en fast trojanscanner gratis her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#16 og så er den med heuristisk scanning og gratis update, jeg tror det er hver uge. Hvis du vil have update hver dag skal du betale et mindre beløb.

Godkendelse af svar
Fra : rylerne

Dato : 15-08-03 22:09

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-03 22:09

Der er ingen grund til at være nervøs... Der forekommer tusinder af port scans på random IP numre hver dag. Men derimod, hvis du havde en åben port er der selvfølgelig. Men siden du har en firewall er der ingen grund til at lade sig skræmme.

mvh ans

Kommentar
Fra : rylerne

Dato : 16-08-03 15:56

Hej

Jeg har prøvet at køre spybot og jeg er overrasket over alt det der blev fundet
Prøv det selv spybot search and destroy: http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=spybot&tg=dl-2001&search=+Go%21+

Vh
Rylen