/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Fugtig 3510i
Fra : elkjaerlorenzen
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 15-08-03 17:44

Kan man andet end skrotte en 3510i der har fået lidt saltvand og som ikke vil tænde ?

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 15-08-03 18:18

Fik et råd engang ,fra en mobil reparatør, hvis den ikke er tørret efter en tur i saltvand, kan man skylle den under rendende vand og derefter tørre den på en radiator,og selvfølgelig skal coveret af inden, jeg har dog aldrig efterprøvet det , så hvis du har mod på at prøve, er det måske en løsning da den alligevel ikke vil virke, men husk lige at rense batteripolerne både på batteriet og i mobilen når den er tør og inden opladning..,jeg vil dog gerne høre om det virker hvis du gør forsøget.

Kommentar
Fra : wal

Dato : 15-08-03 18:40

Det Kan du måske, men husk at skilde din mobil totalt ad. Der efter ligger du hver enkelt del i lunkent vand. Dog ikke batteriet, husk at rense kontakt polerne på batteriet og i telefonen. Ps vær forsiktig når du sætter display i telefonen igen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-08-03 18:57

hej elkjaerlorenzen

Batteriet vil om alle omstændigheder være kortsluttet og dermed totalt ødelagt. Så det er et spørgsmål om det overhovedet vil kunne betale sig for dig. Heldigvis køres der jo gode tilbud på telefonen hele tiden, så jeg er overbevist om at du vil kunne få et godt tilbud på en ny.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-08-03 21:48

Jeg tabte min SPV i toilettet for noget tid siden

Det eneste jeg gjorde var at skynde mig at hive batteriet af--> skylle den under rent vand--> tog fronten af og lod den tørre i 24 timer derefter virkede den og den virker stadig uden problemer...

men ved ikke rigtig når du ikke kan tænde den.. det lyder skidt.!

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : manic

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-03 11:50

Min 3510i har overnattet i saltvand på bunden af en havn. Da jeg fik den fisket op, skilte jeg den ad, skyllede den grundigt i lunkent/varmt vand og lagde den til tørre et lunt sted. Herefter rensede jeg polerne på batteriet og samtlige ben på telefonens komponenter med en vatpind fugtet med sprit.

Batteriet virker tilsyneladende fint, da det er prøvet i andre nokia telefoner.

Telefonen kan tændes, og der opnåes forbindelse i et stykke tid, før telefonen går ud og påstår der mangler strøm på det fuldt opladte batteri. Desuden er lyset i displayet gået.

Held og lykke med din telefon - der kan være en lille chance endnu (o:

Kommentar
Fra : wal

Dato : 18-08-03 12:14

Ok har du prøvet alle de andre tips og de ikke virker. Så er der kun en løsning, sæt et fult opladet batteri i din telefon, sæt din oplader til for at tjekke om den lader. Prøv også om du kan tænde og slukke den uden lader. Virker dette så ikke kan du skrotte din mobiltelefon.Ps. Det ville blive alt for dyrt at få den LAVET. Hej hvis du skrotter din telefon vil jeg meget gerne have den, da jeg kan bruge den til teknisk forsøg.

Godkendelse af svar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 02-01-04 18:31

Tak for svaret manic.