/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
HOT ud for et spørgsmål - hvordan???
Fra : ruder4
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 15-08-03 09:37

Hej

Imorges da jeg kiggede under seneste 25 sp. var en hånd ud for spørgsmålet: "Det pisser mig af!!!" - altså var spørgsmålet besvaret. Nu er der et skilt udenfor det hvor der står HOT. Hvorfor og hvordan får man sådan et skilt på????

Med venlig hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 09:55

Jeg kan heller ikke finde ud af det med "hot". Her er hvad et par andre brugere har skrevet tidligere :

Jeg tror at den "HOT" mærkat fremkommer efter at et spørgsmål/svar er afsluttet og andre køber sig til "tråden".

"Hotten" kommer når mange brugere (hvor mange ved jeg ikke) har læst spørgsmålet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 15-08-03 09:56

Der står, at det betyder, at det er et efterspurgt emne, men hvordan det kommer på, det aner jeg ikke...
???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-03 09:56

Det kommer efter at spørgsmålet er bevet lukket og flere brugere køber sig til svaret.

Efterspurgt svar.

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 14:38

Nu har jeg tøffet lidt rundt og kikket på de forskellige 'HOT's her på kandu.dk

Jeg er nået til den konklussion, der ikke er noget entydigt mønster i, hvornår et tip eller et spørgsmål får en "HOT" mærkat.

Jeg kunne tænke mig; kandu.dk måler trafikken på, hvor mange brugere har været inde at 'kigge' på et tip eller et spørgsmål. Ikke hvor mange stjerner, point, kommentarer der er afgivet eller hvor mange brugere der deltager.

Det er bare et plausibelt gæt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-03 14:51

-> Molokyle

Jeg tror stadig at det kommer an på om man køber sig til "svaret" til et spørgsmål.
At læse et tip er jo gratis.
Hvor har du set at et tip har fået en HOT?

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 15:22

ans -> Sorry; det var en raptus. Købt selvfølgelig. Det er købte spørgsmål jeg har kikket i. Bortset fra det, ser jeg stadig intet mønster i det og vil fastholde min formodning om antal 'besøg' i et 'købt' spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 15:25

Hmm.. ved nærmere eftertanke. En vægtning mellem antal købte svar og antallet af kommentarer til spørgmålet ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-08-03 15:31

Jamnmen - orv det går godt. Der må da være et eller andet vedtaget parameter der udløser "the hot hand". Vi skal ha' Brian til at spørge Kandu. Han får hurtigst svar.

Ram

Accepteret svar
Fra : KingCreol

Modtaget 50 point
Dato : 17-08-03 23:35

Det er antal købte svar, men som de justerer fra tid til andet.
Her er hvad jeg modtog sidste år:
Citat
From: Rasmus Andersen
To: 'KingCreol'
Sent: Thursday, June 06, 2002 4:35 PM
Subject: SV: Hvad betyder HOT ved et spørgsmål.

Hej KingCreol

HOT, ud for et besvaret spørgsmål, angiver at der er mange
brugere, som har købt svaret til det pågældende spørgsmål.

For tiden er det 25 brugere, men tallet er løbende justeret
i forhold gennemsnitlig antal "køb" for alle spørgsmål.

Formålet med justering er, at markere de mest efterspurgte
spørgsmål/svar uden at overklistre siden med disse tegn,
hvorved selve markering mister sit formål.

Håber dette besvarede dit spørgsmål.

Med venlig hilsen

Rasmus Andersen
(Servicemedarbejder)

KingCreol
Hilton - the only way to travel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-08-03 23:47

KingCreol -> Så fik vi det på plads. Takker. Nu kan jeg sove trygt i nat på Hilton :_/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-03 00:24

Jeg sagde jo at det kom an på købte svar.

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-08-03 07:22

ans -> Det gjorde du ja, men KingCreol kom med forklaringen på, hvordan kandu.dk bestemmer hvornår 'hot' skal på. vi andre gættede bare.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 18-08-03 08:14

Tak for svaret KingCreol. Og også mange tak til alle I andre for de mange kvalificerede gæt

Med venlig hilsen Ruder4