/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Person Jack Russel Eller Jack Russel Ter~
Fra : Sannie
Vist : 723 gange
40 point
Dato : 12-01-02 22:29

Jeg planlægger at anskaffe mig en Parson.
Jeg ved osse, hvor jeg finder kenneler.
Men jeg kunne godt tænke mig at høre fra personer, der selv har et eksemplar af racen af racen. Én tin er jo, hvad man generelt kan læse sig til i div. blade og bøger.

Har I erfaringer med børn?
.... alene hjemmme ...?
hvor meget gør den ...?
hvor vagtsom er den?
hvor venlig er den (over for fremmede)?
.. hvor energisk er den ... kræver den meget motion?

Mange hilsener
Sannie

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 13-01-02 00:28

Jeg har ikke selv en terrier men det er en hund der skal være arrig hvis den skal være en brugshund. Den er/var jo primært beregnet til jagt så jo den kræver en del motion, og de andre ting afhænger jo også af opdragelsen og om hunden får brugt sin energi, men sådan er det men alle hunde de skal have udfordringer og motion så de får brugt sine sanser og bliver disse behov opfyldt kan man få en dejlig hund ud af den.

Med venlig hilsen
Karsten

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 40 point
Dato : 14-01-02 00:40

Hej Sannie

Jeg har en god ven der er ejer af en Person. Det er en Pragtfuld lille "stor" hund. Den har en meget stor selvtillid, derfor mener den absolut selv at den størrelsesmæssigt er en Kæmpehund. Overfor børn,--(der vel at mærke respekterer at en hund`s øjne,-næse, hale ører osv. ikke er til at rykke eller stikke fingrene i ) er den en meget aktiv og glad Legekammerat. Det med at gø,---tja,-Smut, som denne hund hedder er ikke mundlam,-men heller ikke overdrevet gøende. Har kun ham at sammenligne med,-så udfra det gør den ikke mere end normalt. Kommer der fremmede som Ejeren hilser velkommen,-så gør Smut det også. Som Vagthund er han meget årvågen. Det er en meget energisk hund,-som bestemt ikke holder sig i ro lang tid af gangen, en lang gåtur,--eller et sted hvor den kan løbe frit og udfolde alle sine mulige og umulige krumspring dagligt,--det må den have.
Smut kan være alene hjemme,--det er nok mest opdragelsen der kommer ind i billedet der. Jeg tror selv,-at uanset race -så ville hunden til enhver tid helst være hos sin/sine ejere hele døgnet rundt.
Det var det jeg sådan lige kunne oplyse,-håber du kan bruge det til noget

MH
Vestergade

Godkendelse af svar
Fra : Sannie

Dato : 14-01-02 00:51

Tusind tak, Det var et ønskesvar.
Du har ret, børnefingre i hundeøjne, -næse, -øren er en meget dårlig idé.
Jeg har nu ikke børn omkring mig, men senere kan der komme børnebørn på tale. Men jeg har dyb respekt for hunden, og er ikke bange for at stille mig på hælene, for at forsvare en venlig hund, der gerne finder sig loyalt i mangt og meget, bare for at behage de øvre ... og øvrige i "flokken"!
Jeg har ikke udearbejde, og har derfor mulighed for at være meget sammen med min hund. Men somme tider skal jeg på museum, i teatret eller lignende ... og handle osse forresten ... så det er kun korte aleneperioder. og JA! ... Opdragelse (træning) er et vigtigt led ... som jeg i øvrigt holder lige så meget af, som hunden gør!

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 14-01-02 00:51

Tusind tak, Det var et ønskesvar.
Du har ret, børnefingre i hundeøjne, -næse, -øren er en meget dårlig idé.
Jeg har nu ikke børn omkring mig, men senere kan der komme børnebørn på tale. Men jeg har dyb respekt for hunden, og er ikke bange for at stille mig på hælene, for at forsvare en venlig hund, der gerne finder sig loyalt i mangt og meget, bare for at behage de øvre ... og øvrige i "flokken"!
Jeg har ikke udearbejde, og har derfor mulighed for at være meget sammen med min hund. Men somme tider skal jeg på museum, i teatret eller lignende ... og handle osse forresten ... så det er kun korte aleneperioder. og JA! ... Opdragelse (træning) er et vigtigt led ... som jeg i øvrigt holder lige så meget af, som hunden gør!

Kommentar
Fra : Lobsen_Dobsen

Dato : 05-05-03 22:40

Hej sannie.

Ja nu er det jo ret langt tid siden du skrev, men hvis du ser dette. Vil jeg da gerne vide lidt om racen, da jeg selv tænker at skaffe mig en. Så alt hvad der kan gavne ud over det man har læst vil være til gavn. Jeg har to hunde i forvejen.
Connie

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 06-05-03 09:51

Hej Connie.

Jeg har selv indhentet de informationer, jeg har fået, på nettet.
Prøv evt. at søge på google ...
Du kan også finde informationer på www.dansk-kennel-klub.dk

Det er spændende at gå på info-rov. ;) God fornøjelse og venlig hilsen
Sannie