/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
sprogbruget
Fra : bluemoeller
Vist : 641 gange
5 point
Dato : 14-08-03 19:42

Davs

Jeg undrer mig, som ny bruger over sprogbruget herinde bland flre af brugerne...

Er dette normalt eller hvad er det som gør, at det er nødvendigt at behandle sine med mennesker på den måde, som jeg af etiske årsager ikke tør skrive her....

Dette forum så godt ud da man kiggede en del indlæg i gennem bare af nysgerrighed, når man så får nogle gode tips hæmmes de af, at nogle ikke formår at snakke ordentligt og desværre bruger, nogle for mig unævnelige ord....

Hvad er årsagen til dette sprogbrug ?? Jeg tror en havnearbejder ville falde død om, for nogle af dem overgår virkelig ham i eder og forbandelser....

Jeg er ny, så det er begrænset hvor mange point jeg har, derfor kun 5 point for denne her....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 19:50

Hvilke brugere og hvilken sprogbrug undre dig ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 19:53

Ps. her er hvad jeg skrev om den sag for få øjeblikke siden :

Lad lige rygklapperen komme med en kommentar om sprogbrug. Jeg er af den opfattelse at når det drejer sig om smalltalk, politik, religion, philosofi og andre ordrige emner er det sgu iorden at bruge et blomstende sprog. Når det drejer sig om tekniske, her mener jeg f.eks. HTML, javascript, java, ASP,PHP ect. og 'hardcore' videnskabelige spørgsmål som fysik, kemi, astronomi osv. må sprogbrugen begrænses til det, for emnet, relevante og esoteriske.

Den linie bestræber jeg mig selv for at følge. Alligevel ryger der af og til et par 'finker' af panden. Sådan er det bare. Som ram2 siger:

[citat]
..en rimelig god afspejlning af samfundet, og så kan jeg ikke se, hvorfor sproget skulle være så forskelligt fra det øvrige samfund.
[code]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 19:57

UPS... lidt ged i det tekniske, men jeg håber du forstår min kommentar alligevel

Du kan være sikker på der er mange, rigtig mange, meninger om dette emne. Vi er også mange mennesker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 20:02

Ps. Måske du skulle have spurgt under kategorien Kandu.dk eller smalltalk, så du have større chance for at få et brugbart svar. 'Andet internet' kategorien handler som regel om søgemaskiner, accessebility, layout, Webring's ... og gu' ve' hvad !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 20:09

Maser lige på igen for ikke at støde nogen. Man taler selvfølgelig altid pænt i alle kategorier, men nogle er altså mere lystslupne end andre. Iøvrigt står man jo som enkeltperson til ansvar over for det man skriver her på kandu.dk : http://www.kandu.dk/dk/tip/2985

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 20:11

lystslupne ??? = løsslupne altså; Fy... Molokyle.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-03 20:28

bluemoeller

Der er nogle af brugerne, som bare ikke kan lide hinanden. Derfor "taler" de grimt til hinanden.

Jeg tror nok at molokyle forstod dit spørgsmål, selv taler han pænt til andre.

Der er blevet skrevet mange "fy-ord". Det vil du sikkert også kunne se fremover.

mvh ans

Kommentar
Fra : bluemoeller

Dato : 14-08-03 20:33

Fint med en henvisning til det der link.....

Men da jeg er ny kender jeg slet ikke de personer der er snak om, ej heller hvad man snakker om.... derfor er det, synes jeg svært at forholde sig til nogle ting, som man kun ser fra den link du giver mig.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 20:34

ans -> Tak for de pæne ord.

ans er 'kendt' for at være en seriøs bruger.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Sveda

Modtaget 15 point
Dato : 14-08-03 20:43

hej
jeg syntes nu ikke det er så slemt, men jeg læser også kun de indlæg der interreserer mig, men jeg har dog også stødt
på indlæg , der total mangler respekt for modparten, man kan kun trække på skulderen af disse, og i grunden siger de mest om personen der bruger sådan et sprog.
brugerne er vel et bredt udsnit af befolkningen, derfor er der vel også menesker der har et uheldig sprogbrug imellem.
venlig hilsen
sveda

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 20:46

bluemoller -> Da jeg var ny, for ikke så længe siden 25-05-03 var der også mange ting jeg ikke vidste og undrede mig over: Brugere med flere profiler der gav sig selv point og diskuterede med sig selv for at understøtte deres argumenter.

Man må simpelthen bare se sig godt for, lige som 'ude i samfundet'. Dette kan bl.a. gøres ved lige at checke den/de man skriver med's profil og historik. Du kan f.eks. klikke på 'Molokyle' over denne kommentar og se lidt på hvem jeg er og hvad jeg har deltaget i her på kandu.dk. Det er langtfra alle der skriver noget personligt om sig selv i profilen og man kan jo i virkeligheden heller ikke være sikker på, det er rigtigt hvad folk skriver der. Historikken derimod kan der ikke snydes med.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bluemoeller

Dato : 14-08-03 20:51

Tak for dit tips... det vil jeg også vil jeg følge nøje med, for det sprogbrug nogle herinde lægger for dagen er ikke pænt... tværtimod...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-03 20:55

bluemoeller

Klik ind på vis alle emner. Det er i venstre side. Vælg det emne, som har din interesse. Så vil du lære meget om brugerne her på kandu. Hvis det er "smalltalk" eller "kandu" du klikker på så vil du se en side af brugerne, som er meget bramfrige, men som også kan hygge sig.

Selv har jeg på den måde lært meget.

-> molokyle

Jeg mente det jeg skrev. Du plejer ikke at svine andre til. Din bemærkning om at jeg er "kendt" for at være en seriøs bruger forstod jeg godt.

mvh ans

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-08-03 22:02

sikke noget bavl !!!!
( er det så også mindre pænt sprogbrug ? bluemoeller )

jeg prøver at undgå at blive svulstig i mine gloser, men nu har jeg været her 1 år..... og bortset fra et par enkelte heeelt vilde udtalelser der skyldes umodenhed og barnlighed .... kan jeg simpelthen ikke komme i tanke om andre ord end "idiot, klaphat, torsk, dummernik, fjog, fjols" osv osv - er det virkelig så slemt ??

Ord som kraftedme, satans osse, fandenstejlme, fede nar m.m er ord der STORT set aldrig bruges herinde!!!!

Jeg ved godt der er smuttet noget i stil med "pikspiller" og den var liiige i overkanten.

Jeg synes generelt sproget afspejler vores omgangstone i hverdagen....

- desuden har vi lige haft debatten med en "kær ven" der ligeså prøvede at trække opmærksomheden væk fra sig selv og hen på disse latterligt forsvindende små "ups'er" det må siges at være......

Nu mangler vi bare at nogen synes sprogbruget i "Sexualitet" er svulstigt..... *GG

Jeg holder på, at set i lyset af antallet af indlæg, er det promiller hvori sproget er direkte angribende på personer.

Det er faktisk kun Ram, der har det sprogbrug *GGGG - men sådan er han, og trods det at han ofte bevæger sig på kanten, er det lige præcis det han gør : kun til kanten og ikke over !!!!

Selvom han ofte er bramfri - vil jeg ikke undvære hans indlæg ..... og der er jo ingen grund til, at være sart ..... og derudover VELKOMMEN til bluemoeller !!!!!!!!!!!!!!

*phew* sikke en masse bandeord - i det her indlæg.

Karina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 22:21

ans -> Det var skam også forstået som du skrev og min kommentar kærlig ment

Som fnollerpige: Ja, Velkommen bluemoeller

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 14-08-03 23:52

>Bluemoeller.

Daw igen zonker mv. Det var hurtigt

Måske tager jeg fejl, men den stinker langt væk. .

Ram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-03 08:40

> ram2

Det var også min første tanke, men jeg kan jo også tage fejl.

Håber da på at jeg tager fejl og ikke kommer til at genere en NY bruger ved min mistanke.

Husker selv, da jeg startede her på kandu, da var der flere, der troede jeg var genganger under nyt brugernavn. Meget sjovt var det da at blive betragtet som "erfaren".

mvh ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-08-03 09:30

Næh, ram - den lugter af Mogens.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-08-03 10:43

ihvertfald er det lidt interesant at man som flunkende ny bruger slår ned på sprogbruget og ikke det, kandu er skabt til...nemlig at få svar på spørgsmål, der omhandler "den virkelige verden" og ikke kandu´s verden!!!

Men jeg vil som sædvanlig være åben og ikke have nogen til bedste...så, velkommen bluemoeller. Håber du får fornøjelse af kandu.

mvh Christina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-08-03 11:05

samme tanke slog mig ..... også derfor jeg bød så hjerteligt velkommen, den er liiiiige tydelig nok.....

Karina

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-08-03 11:10

Rasmus - kandu må have en anelse. Har spurgt ham.

Hvorfor reagerer du ikke Bluemoeller?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 15-08-03 11:16

Fordi hvis det er Mogens Zonker mand - er det sådan han plejer at gøre .... skriver noget, og når så folk nærmer sig noget - gider han ikke mere.

Så går der lidt tid og så dukker han op i andre indlæg, som om intet var hændt.....

Men bevares - man er uskyldig indtil det modsatte er bevist.... og hvis vi tager fejl .... er det vel derfor der ikke bliver svaret!!!!!!

MEN *GGGGGG* det kunne godt være ham, for det der er noget han har brugt meget tid på før : sproget og de ulovlige piratkopieringer, det er et emne han ynder at bruge tid på .......

- men som sagt uskyldig indtil det modsatte er bevist

Karina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-08-03 11:17

>3773.

Ja det er jo lige det

Dagens pollental:

Bynke 8
Græs 4
Altenaria 50
Jønke 10
Zonker over 100

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-08-03 11:21

Yes, men idet Bluemoeller ikke reagerer, må man jo antage at det faktisk er mogenszonkerandersjensenhansandersenfindsvarellerhvadhannuhedderiøjeblikket. Så det næste bliver vel et tip til den unævnelige side (ifald den virker i øjeblikket).

Det var iøvrigt hurtigt han fik sig sneget ind!

Hvad er det der er så vidunderligt, ved at bevæge sig rundt i et forum, hvor man er uønsket?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-08-03 11:24

>ram

Har du så husket din høfeber-dope ram? Slår du også ud og får rindende øjne af Klynke......., ups Jønke var det jo?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 11:25

Jønke ??? er det 10 år i spjældet eller hans intelligenskvotient ??? Det sidste kan vist ikke være tilfældet i Zonkertallet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-08-03 11:28

>Molokyle.

Nej, men af umådeholden indtagelse af Ethanol.

Tallet var bare rnd. Havde ikke regnet med du var så kvik.

Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-08-03 11:35

Jeg er ikke så kvik. Hvad er "rnd"?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-08-03 11:40

>skingur

Jo, du er kvik nok.

rnd= random

random random[rænd½m] s: at ~ på lykke og fromme; på må og få // adj tilfældig; på slump; ~ sample stikprøve.

Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 11:40

skingur -> random (tilfældighed).

Kvik ??? næh du; ...alternativ begavet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 11:44

Heeeeii.... synkronsvar.

Ethanol ? Jadak. Suser lige til kobmann efter et par kolde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-08-03 11:45

Citronkager??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 12:20

Jeg må krybe til korset og indrømme; det blev 2 FF'ere og en Mazerintærte. Jeg skal dog lige skylle min anden kande kaffe ned først og så skal jeg (..som jeg først har set nu !) fejre, jeg er røget i top 50

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bluemoeller

Dato : 15-08-03 21:34

Er dette måden hvormed i behandler nye brugere på ??

Mit indlæg kommer først nu fordi, jeg også har andre ting at beskæftige mig med end dette her.

Hvad er der mystisk ved at man som ny bruger surfer rundt på siderne og kigger sig omkring, inden man blander sig i debatten ?? Det finder jeg da meget naturligt....

Og for mig var det jeg så, det jeg skrev i mit indlæg, og synes det var galt nok, det er der vel intet forkert i at skrive noget om vel ?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-08-03 21:42

Der er da blevet sagt "velkommen" op til flere gange. Hvad vil du gerne have? Et lile orkester, der spiller for dig?

Tonen, man modtages i, er som regel et udlag af den tone, man har tiltalt andre i. Så den der med "jeg har sørme da andet at lave end at være her" kan du godt pakke ind i mølposen igen.

men velkommen igen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-08-03 21:50

>bluemoeller

[citat]
Mit indlæg kommer først nu fordi, jeg også har andre ting at beskæftige mig med end dette her.
[/code]

Det tvivler jeg ikke på, tror du ikke bare du skal fortsætte med det?

Ram

PS. Glimrende formuleret skingur.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 21:50

Behandler og behandler. Det undre mig dog du ikke vil nævne, hvilke personer du refererer til i dit spørgsmål, når du nu som det første (ca. 8 min. efter du har stillet det) bliver spurgt direkte.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bluemoeller

Dato : 15-08-03 21:54

Jaja, hver sin mening....Man spørger hvorfor jeg ikke svarer kl. 12.00, men faktum, er at jeg har andet at lave ved siden af dette her og det er der da intet storsnudet i. Er du ikke en smule fintfølende ??
Hvad er der storsnudet i at sige, at man laver andet ved siden af dette her ??

Kommentar
Fra : bluemoeller

Dato : 15-08-03 21:57

Molokyle kig dig omkring, så vil du forstå min pointe....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-08-03 22:00

vi venter stadig på de ytringer, der får havnearbejdere til at blegne...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-08-03 22:08

>skingur.

Øhh, jeg er for træt i aften til havnearbejderytringer

Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-08-03 22:11

nej, jeg ikke dig, gode gamle ram... men bluemoeller nævner noget med havnearbejdere, der falder døde om pga sproget herinde!!!

(Men vi kunne jo osse vise, hvor søde vi kan være...du har fx lovet mig en undskyldning, når du ku se, at jeg havde ændret min sløjfekørende adfærd )

ooohhh.. sløjfekørende...se en havnearbejder falde om!!!!!!

Christina

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 22:13

ram2 -> Jamen så hils da på Zonker her : http://www.kandu.dk/dk/spg/20640

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : bluemoeller

Dato : 15-08-03 22:18

Tak for svaret Sveda.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-08-03 22:35

>bluemoeller

[citat]
Jeg er ny
Jeg har andet at lave
Jeg kan ikke li sprogbruget
[/code]
Ved du hvad "Ekkolali" er??

Molokyle.
Nej tak. Jeg lider af kronisk zonkofobi. Altså ikke dig

Ram