/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Søvnbesvær
Fra : bauchmann
Vist : 2569 gange
200 point
Dato : 14-08-03 19:14

Hej.
Er der nogen der har et godt råd mod ikke at kunne falde i søvn. Jeg får noget der hedder Stilnox, men jeg føler mig dum i hovedet om morgenen. Det kan jeg godt undvære. Jeg har også prøvet med en øl, men uden effekt.

Torben

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 19:31

Stilnox og Stilnoch er noget af det mildeste sovemiddel du kan få hos din læge. Alle andre lægeordinerede præparater er stærkere! Niazepam og hvad det ellers hedder. Jeg vil anbefale: Matas Baldrian (Naturlægemiddel ved uro og søvnbesvær)
, 1 tablet indeholder: 75 mg ekstrakt af valerianerod (Valeriane officinalis L.) svarende til 112-225 mg droge.

Tag 4 tablettet 1-2 timer før sengetid og ....go'nat

Man vågner frisk næste morgen efter 6-8 timers søvn og er ikke 'helt ved siden af sig selv'.

De er altså bare gode, men mange er nødt til at tage dem i en periode på 4-8 dage for kroppen har 'vennet' sig.

Du kan læse mere på indlægsseddelen uden på glasset. De fås i 90 stk. glas.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 14-08-03 22:37

hejsa
måske er der her noget du kan bruge
http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=615&a=2961
m v h

Kommentar
Fra : lisberg.johansen

Dato : 14-08-03 22:38

Hej Bauchmann
Konventionelle piller har altid kedelige bivirkninger uanset deres mildhed. Og det lyder jo også som om du kunne få behov for "opvågningspiller".
Baldrian kan ikke skade, men personligt benytter jeg mig af en form for selvprogrammering.
Først og fremmest er det dog vigtigt, at du IKKE ærgrer dig, når det tager et stykke tid at falde i søvn. Mange med søvnproblemer kommer ind i en ond cirkel, hvor det er selve ærgrelsen over ikke at kunne sove - som gør at de ikke kan sove. På den måde bliver sengen et dårligt sted at opholde sig.
Personligt har jeg altid betragtet min seng som et sikkert fristed: Hvis problemer går mig på, så kan jeg altid flygte til mit fristed i drømmeland.
Tager det en sjælden gang mere end ti minutter at falde i søvn, forestiller jeg mig et forløb som: "Dødtræt og stresset er jeg på vej væk fra hverdagens jag. Jeg kører i bil for at komme hen til mit fristed: En lille hytte med en vidunderlig seng langt ude i en uberørt skov. Det sidste stykke er jeg nødt til at gå. Jeg går igennem skoven, mens det langsomt bliver mørkere. Jeg bliver mere og mere træt - dejlig træt, inden jeg når frem til hytten med sengen. Jeg går indenfor, smider oppakningen, lægger mig sengen og er - væk"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 22:49

lisbjerg.johansen's kommentar er ikke helt ude i skoven.

Samme slags selvsuggesion benytter jeg mig også af. Jeg forestiller mig blot; det regner, er mørkt og koldt derude, mens jeg ligger godt, varmt og tørt, i ly i mit lille telt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-03 07:20

Jeg holder også med lisbjerg.johansen's kommentar - som Molokyle også gør
Ellers må du jo hæve doceringen på øl eller rødvin hik
Søren

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 15-08-03 08:34

Fuldstændig eing med lisbjerg.johansen`s indlæg. Personligt bruger jeg mere molokyle`s fantasibillede, efterår/vinter, uvejr, iskoldt derude kontra min trygge varme seng. Find selv dit eget fantasibillede.
Nogle personer kan også læse sig træt eller falde i søvn til en ligegyldig film (hvis du har TV i sovevær.)
Èn ting er sikkert, alkohol er ikke vejen til en god tryg nattesøvn, nærmest tvært imod.
Sov godt.
Laurenzio

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 200 point
Dato : 15-08-03 08:40

Hej Torben

Jeg kan varmt anbefale en CD som kan købes i de fleste boghandlere: Det er en meditations CD som hedder:

Gi`Slip & Fantasi Afspænding med tale og musik
Af Per Long
PUSHKAR Musik

Der får du en masse gode værktøj`er til at lære at give slip på tanker og spændinger. Jeg har brugt den selv og mine børn (9-13 og 14½) er også begejstrede for den.
Ja selv min mand, som ellers kan være højspændt og have svært ved at falde til ro, synes den er rigtig god.

Venligst Sus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-08-03 08:52

Nogle mennesker har meget svært ved at abstahere fra lyde og lys, når de skal sove. Derfor er TV og diverse 'slap af' foredrag og musik ikke løsningen for dem. De skal bruge absolut mørke og stilhed for at falde i søvn. Hvis bauchmann er en af disse vil jeg anbefale 'natbriller' og/eller ørepropper. Hvis IKKE bauchmann har det på den måde vil jeg stadig sige: Baldrian.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 18-08-03 16:47

Tak for svaret mango.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 18-08-03 17:00

Hej Molokyle

Jeg tror du har misforstået hvad jeg skrev!!
Du skal ikke bruge cd´en til at "sove til" Det er værktøjerene fra cd´en du skal bruge...det at kunne give slip på tanker osv.

Venligst sus

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 18-08-03 17:30

Hej SUS
Jeg har ikke misforstået. Jeg er klar over, at det er et værktøj. Tak for rådet. Min svoger har været med CD en
Torben

Kommentar
Fra : mango

Dato : 18-08-03 17:37

Hej Torben.. ..nej det var Molokyle der havde misforstået, ikke dig

Håber du kan bruge den?
Venligst Sus