/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ntldr mangler på hd udne stryesysten (sl~
Fra : babee
Vist : 451 gange
40 point
Dato : 14-08-03 17:53

hejsa min hd ville fra den en dag til den anden ikke virke mere!! da jeg startede min pc stod der ntldr mangler?? jeg prøvede at pille min brænder fra og det hjalp ikke så pillede jeg min hd ud og nu virker det men jeg vil jo gerne have begge hd i og de har kørt sammen lang tid nogle der ved hvad jeg kan gøre ???
hilsen babee

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-08-03 18:16

Har du styresystem på begge HD.
Hvilket styresystem bruger du.
Emesen.

Kommentar
Fra : kenneth24

Dato : 14-08-03 18:23

Hvordan er dine diske jumpet? Sætte begge harddiske på samme ide-kanal og sørg for at disken med dit styresystem er jumpet til master og den anden til slave, så skulle det køre ! Du har højst sandsynlig en konflikt og derfor kan det ikke starte op.

Måske dit bootdrev står forkert i bios, fjern eventuelle disketter fra dit drev og det samme med cd´ere i dit cd-drev, så tror jeg det fungerer...

/Kenneth

Kommentar
Fra : babee

Dato : 16-08-03 12:18

til emesen jeg har kun styre system på den ene hd og jeg kører med xp

Kommentar
Fra : babee

Dato : 16-08-03 12:20

mange tak kenneht jeg prøver lige og skriver om det virker

Kommentar
Fra : wal

Dato : 16-08-03 13:37

Til Babee. Hvis du bruger 2HD. Skal du huske om de er seriel forbundet eller parael forbundet. OM du har en eller TO Tilslutninger på dit bundkort. AT du ikke bruger en grå og en blå fladkabel`s tilslutning. De skal begge værer ens. Vær sikker på at en af dine harddiske ikke kon kan kører med windovs 98. geninstalerer alle dine driver igen. Prøv at opdele dit C drev til c og d. Kør der efter hd 1 på C drev hd2 på D drew. Undskyld mine stave fejl.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 40 point
Dato : 16-08-03 13:59

HD med styrsystem på IDE 0 (1) primary jumper for enden =master
CD-rom på IDE 0 primary jumper =slave
HD med filer på IDE 2 secondary jumper =master
CD-rom brænder på IDE 2 secondary jumper =slave
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 28-08-03 20:34

Tak for svaret emesen.