/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kvinder og biler!!!
Fra : calista
Vist : 728 gange
20 point
Dato : 12-01-02 19:31

Hmm..pinligt..men min bil har tabt en dims!! Har en VW Polo Diesel fra 96..som har tabt et filter af en art..det sad ved fortil i motorrummet i højre side..er aflangt og på det dæksel( der blev revet af ved et sammenstød med en lidt for høj rest sne på den lokale parkeringsplads) står der smukt (?) på italiensk elemento filtrare...whatever..det kunne jo have været genialt om de havde skrevet HVILKET filter det er!!!
Er der nogle der har en ide???
Bilen kører stadig...er bare ikke vild med at starte slæden, når jeg ikke kender konsekvenserne af det....

Cali

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-02 19:38

> Hmm..pinligt..men min bil har tabt en dims!!

Tabt og tabt.....!

Har en VW Polo Diesel fra
> 96..som har tabt et filter af en art..det sad ved fortil i motorrummet i
> højre side..er aflangt og på det dæksel( der blev revet af ved et
> sammenstød med en lidt for høj rest sne på den lokale parkeringsplads)
> står der smukt (?) på italiensk elemento filtrare...whatever..det kunne
> jo have været genialt om de havde skrevet HVILKET filter det er!!!

Brændstof filter el. oliefilter...

> Er der nogle der har en ide???
> Bilen kører stadig...er bare ikke vild med at starte slæden, når jeg
> ikke kender konsekvenserne af det....

Nej...ikke nogen pisse fin ide at starte den hvis det er oliefilteret!

Løber der ikke "blod" (aka, olie) ud af den?

Henrik.

Accepteret svar
Fra : kylle

Modtaget 20 point
Dato : 12-01-02 21:12

jeg tror ikke det er hverken olie- eller brændstof da de begge er runde på en sådan model.
det er nærmere luftfilteret eller kassen dertil!!
Hvis du bor i nærheden af aalborg er jeg villig til at hjælpe dig eller rettere din bil!!! ( jeg er udlært mekaniker hos en vw forhandler)

Kommentar
Fra : kylle

Dato : 12-01-02 21:12

min mail adr. er jnj@privat.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-02 22:39

Hvis du spørger mig, så tror jeg ganske bestemt det er luftfiltret, det
kunne meget vel lyde som det, med den udformning "kassen" har og det faktum
at kassen har været lukket.

Du bør ikke køre får der er sat et nyt filter i, og kassen er lukket igen,
for ellers vil der komme skidt ind i selve motoren, som kan have
katastrofale efterfølger.
--
Med venlig løvehilsen
Søren HDI' Wind - www.peugeotklubjylland.dk

> > Hmm..pinligt..men min bil har tabt en dims!!
> > 96..som har tabt et filter af en art..det sad ved fortil i motorrummet i
> > højre side..er aflangt og på det dæksel( der blev revet af ved et
> Brændstof filter el. oliefilter...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-02 22:42

On Sat, 12 Jan 2002 22:39:02 +0100, "Søren H. Wind"
<s.wind@adslhome.dk> wrote:

>Hvis du spørger mig, så tror jeg ganske bestemt det er luftfiltret, det
>kunne meget vel lyde som det, med den udformning "kassen" har og det faktum
>at kassen har været lukket.

I så fald vil bilen lyde væsentligt anderledes - "brøle" noget mere...

>Du bør ikke køre får der er sat et nyt filter i, og kassen er lukket igen,
>for ellers vil der komme skidt ind i selve motoren, som kan have
>katastrofale efterfølger.

Rolig nu - et par aflagte netstrømper foran indsugningen kan gøre
underværker
--
Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 01:27

> Hvis du spørger mig, så tror jeg ganske bestemt det er luftfiltret,

Ganske rigtigt.
Det _er_ luftfilteret, det sidder ude under inderskærmen i højre side under
forlygten.
Dog kun på Polo Diesel.

Få det ordnet i en fart, ellers tager motoren skade.

Mvh.
René.

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 13-01-02 12:21

Tak for svaret kylle. Var godt klar over, at det ikke var hverken brændstof- eller olie-filter....kender efterhånden udseendet på disse( efter at have rodet med gamle biler med ex'en) var bare ikke lige klar over hvad der er hvad på Polo'en*S*

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 17:06

"René Dahl" <rdgsn@worldonline.dk> wrote in message
news:Ju408.18574$Zm5.1774236@news000.worldonline.dk...
>
> Ganske rigtigt.
> Det _er_ luftfilteret, det sidder ude under inderskærmen i højre side
under
> forlygten.
> Dog kun på Polo Diesel.

> Få det ordnet i en fart, ellers tager motoren skade

Alvorlig skade i denne tid, da den vil suge flintegrus direkte op i motoren,
og så vil jeg skyde på at en tur på ca 10 km i dette tøvejr med grus og salt
vil slide som 50.000 km med et nyt filter.

Det er vel lige til at sætte et nyt papirfilter i og så klipses låget fast?
eller hur på en VW?

Hvad mener Mogens? (netstrømper, lidt afhængig af maskestørrelse var til
hård tuning på dobbelte Webere i 60-70'erne, Store masker holdet puddelhunde
tilbage og små masker kunne tage kyllinger og katte.) men dobbelte
almindelige buksestrømper var til hverdagskørsel. eller en grydesvamp med
lidt olie på. Nu kan man købe den færdig undere en kort navn X&X

em

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 17:09

"em" <x@xx.dk> skrev i en meddelelse
news:3c41b068$0$62860$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

KLIP

> Hvad mener Mogens? (netstrømper, lidt afhængig af maskestørrelse var til
> hård tuning på dobbelte Webere i 60-70'erne, Store masker holdet
puddelhunde
> tilbage og små masker kunne tage kyllinger og katte.) men dobbelte
> almindelige buksestrømper var til hverdagskørsel. eller en grydesvamp med
> lidt olie på.

I din glimragende opremsning glemte du blot de damestrømper, "små drenge"
ikke kan stå for......

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 17:10

On Sun, 13 Jan 2002 17:05:38 +0100, "em" <x@xx.dk> wrote:

>Hvad mener Mogens? (netstrømper, lidt afhængig af maskestørrelse var til
>hård tuning på dobbelte Webere i 60-70'erne, Store masker holdet puddelhunde
>tilbage og små masker kunne tage kyllinger og katte.) men dobbelte
>almindelige buksestrømper var til hverdagskørsel. eller en grydesvamp med
>lidt olie på

*ROFL*

Netop - vi havde tidligere en tråd om "tuning i gamle dage", hvor vi
dengang (i gamle dage) brugte den nævnte slags "uden problemer" (frit
åndedræt til Weberne for at det gik ordentligt og lød rigtigt - mest
det første )
--
Mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 17:19

Isang tao pinangalanan Bjørn Jørvad nagsulat :

>
>"em" <x@xx.dk> skrev i en meddelelse
>news:3c41b068$0$62860$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>KLIP
>
>> Hvad mener Mogens? (netstrømper, lidt afhængig af maskestørrelse var til
>> hård tuning på dobbelte Webere i 60-70'erne, Store masker holdet
>puddelhunde
>> tilbage og små masker kunne tage kyllinger og katte.) men dobbelte
>> almindelige buksestrømper var til hverdagskørsel. eller en grydesvamp med
>> lidt olie på.
>
>I din glimragende opremsning glemte du blot de damestrømper, "små drenge"
>ikke kan stå for......

Nåehhhhh dem til elefanter? De gik af mode, da det blev forbudt at
holde elefanter i private hjem

--

Ford er feeeeeeeeeeeeeeeeed.... især min Scorpi

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-02 18:25

"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
news:8nc34uocq2g9boi9qs51b37vk6nbq694bj@news.worldonline.dk...

KLIP

> Nåehhhhh dem til elefanter? De gik af mode, da det blev forbudt at
> holde elefanter i private hjem

Aaaaaahhhhh - så er det *derfor*, jeg *ingen* elephanter kan finde i
huset....

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : calista

Dato : 13-01-02 20:33

Guys..i er herlige*GGGG*
Slæden er nu pænt parkeret, og får lov til at stå indtil jeg finder et værksted her i Kbh der er til at betale!!! Det er jo ikke kun filtret der er faldet af, men hele "huset"..
Anyway..det er vidunderfuldt at børnechecken kommer på fredag..ungerne skal have tøj og da slæden er mit substitutbarn skal den også plejes!!

Den med at sætte NYLON!!- strømper på indsugningen..er den ikke lidt for langt ude?? Har ihvertfald ikke tænkt mig at kravle ind under slæden med et par aflagte nyloner...og nej..det er ikke fordi jeg så bliver beskidt..kan faltisk godt lide at rode med bilen*GGG* ved mere om den end manden...og det siger ikke så lidt*LOL*

mvh
Cali