/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Rygklap til ram2 og briani
Fra : molokyle
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 14-08-03 13:00

Jeg synes ikke ram2 alene skal hoste op med point til briani i forbindelse med zonker's (forløbigt?) sidste udsmidning fra kandu.dk. Derfor donerer jeg hermed 100p til ram2, hvilket indirekte skal opfattes som point til briani.

GODT GÅET

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-08-03 13:10

Ja. osse mig osse mig ..... klapper i mine små fedtede hænder af begejstring *GG
( ved godt han kommer igen - men tja..... )

nu ved han at Kandu ikke gider ham i hvert fald.

Karina

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 14-08-03 14:02

Øhh,hvad er jeg gået glip af? Har der været endnu en saftig Zonker debat?
Har i evt link`s til de aktuelle tråde i lige kan smide ind, inden jeg deler ud af skulderklap

Laurenzio

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-08-03 14:03

Du er nu ikke let at blive klog på, Molekyle.
Du burde være enten politiker eller cirkusatist
- med dit talent for at vende på en flad tallerken.

Men til Brian med de indirekte point.
Det er han med garanti den første i kandus historie,
der har modtaget.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 14-08-03 14:04

cirkusatist > cirkusartist

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 110 point
Dato : 14-08-03 14:46

>laurenzio.
http://www.kandu.dk/dk/spg/20530

Zonker, andersjensen mv. er blevet smidt ud igen.

Og dig molokyle, det var rart du kunne vågne op og få Citronmånen ud af ørerne - din nød. Tak for den smukke pointtanke, det var nu ikke nødvendigt. Resultatet var så rigelig 500 værd og mere til.

Mvh
Ram

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 14:59

Rellom og ram2 -> Den med vendekåbe og tallerkenvender forstår jeg ikke rigtigt, men lad det nu ligge. (Rellom, jeg er nu; Cirkusateist og polémiker )

Jeg har ligesom skingur altid ment man bør gi' folk 'a second chance', men når de til stadighed fremturer i deres afsind, må der være måde med galskaben.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 14-08-03 15:09

Ja ok, så fik jeg læst tråden igennem (tak ram)
Det bliver jo spændende at se hvad han kalder sig næste gang han dukker op

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-03 15:35

Fnollerpige og Ram! Kunne i ikke (eller en af jer) være så elskværdig at oplyse os om grunden til den voldsomme antipati i åbenbart begge har mod "hvaddetnuligeerhanhedder".

Som kandu skrev har han jo været rimelig afdæmpet på det seneste (medens jeg har været med). Jeg har da set lidt i de gamle emner, men der synes jeg nu bestemt der er flere af de involverede parter der anvender et grimt sprogbrug.

Jeg er da helt vidende om hans endeløse reklame-lal for hans "super-side". Skodside er ikke den ringeste betegnelse jeg har set.

Men gider en af jer ikke at oplyse os andre om hvor hunden ligger begravet, gerne uden for mange slemme synonymer, øgenavne, bandeord mv?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-08-03 15:40

molokyle, jeg er enig med dig i at man bør give folk en ny chance - problemet var jo bare at Zonker havde fået mange "nye chancer" .... at du og skingur så som senere ankomne mener I bør give manden en ny chance er fair nok, vi var bare en del der allerede havde givet ham det..... adskillige gange ....

- men alt det ved du jo godt *S

Karina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 14-08-03 16:22

>3773.

Der er ikke så meget at forklare. Du læser blot i de tråde der har med multiprofilen at gøre, og så danner du dig eget indtryk. Derefter er du enig med os og Kandu, eller også er du ikke. Længere er den da ikke.

Hvis du synes det er dybt uretfærdigt, så retter du blot henvendelse til Kandu, og anmoder om, at de geninstallerer hans.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-03 16:38

Det er langt og trælsomt arbejde ram, det var meget nemmere om i præcist fortalte hvilken farve hunde havde, istedet for at pege på skoven, og sige "der ligger den begravet".

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-03 16:50

>Ram

Den herre har jo været stærkt produktiv, og desuden omtales han til stadighed, hvilket igen udmønter sig i myraider af links.

Og som jeg skrev ovenfor, er jeg da helt på det rene med, at kandu ikke gider hans endeløse henvisninger, men er det eneste grund? Iøvrigt er hver anden eller hver tredje tip jo til unlocker'e. Skal de også bare kyles ud? Har kigget lidt her og der, og kan da sagtens få øje på at du og Mogens ikke tungekysser hvis/og når i mødes (at dømme efter jeres tiltaleformer), men er det et rent lokalt vendetta Fnolle, dig og "hvaddetnuligeerhanhedder" imellem?

Og...ram, du ryger jo selv i flint i ny og næ, og tiltaler folk mindre pænt. Her tænker jeg på Fjordglimts mindre heldige tips, for ikke at forglemme det fur du gav Skingur da hun vandt. Det er lidt svært at gennemskue, idet du almindeligvis tænder totalt af, når "hvaddetnuligeerhanhedder" hopper på banen.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 14-08-03 17:28

>3773.

He he - ved du nu hvad??? Tungekysser - zonker. Jeg kan lige se det for mig- En kinddans og en tungeslasker. Gider du lige?? Puuuuhhh ha!!!!!!!!!

Nej 3773 jeg har haft så rigeligt med at beskrive bemeldte pestilens, og du burde kunne læse ud af blot nogle få tråde, hvad problemet er. Og som sagt, så er vi enten enige, eller også er vi uenige, det gør ikke den helt store forskel for mig - Konstaterer blot, hvis vi er uenige, at vi ser forskelligt på tingene, og endeligt - så har Kandu jo talt.

Jeg ser frem til en zonkerfri periode

Med hensyn til mit sprogbrug, så skal jeg prøve at forbedre mig. (lidt)

Hvem skal egentlig sætte normen for hvad der er acceptabelt og pænt. Hvorfor skal det i øvrigt nødvendigvis være pænt. Kandubrugere er en broget forsamling, hvis antal statistisk burde give en rimelig god afspejlning af samfundet, og så kan jeg ikke se, hvorfor sproget skulle være så forskelligt fra det øvrige samfund.

Pudsigt nok er de ord og vendinger folk tænder mest af på, netop de ord der kalder tingene ved et af deres rette navne, samt når man bruger mataforer og sammenligninger.

Netop denne udtryksform synes jeg gør det skrevne sprog nuanceret, mangfoldigt og levende. Jeg kunne godt sætte et link på, der viser et brugerindlæg på 10 linier. Inden man er nået til 3. linie begynder øjnene at klappe sammen, og man kan ikke huske, hvad der stod i første linie.

_Kedeligt_ er blot fornavnet, så hellere lidt liv i kludene

At jeg kommer til at støde nogle enkelte ører, tjaae, det er vel nærmest uundgåeligt, når man bevæger sig en lille smule væk fra den rette linie, men det er afgjort det værd.

Men det er selvfølgelig min personlige holdning.

Nå du - Det blev til en længere smøre. Håber du kan bruge lidt af det

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-08-03 17:34

Ram2 - Fnollerpige - Briani - M.fl. bør vel nok fortælle den egentlige historie om om den site, man ikke omtaler. Der var jo engang for ca. et halvt år siden, hvor mange oprettede/gik til denne site i stor samenighed og hvor Kandu samstemmende blev rakket ned. Det gik som så meget andet der opstår af samlet uenighed - ikke så godt. Det kan godt være at den unævnelige ikke har opført sig som man måske burde, men det er vist ikke den eneste som hælder gylde ud over det hele. Jeg syntes det er spændende at arbejde med spørgsmål om comp. og ind i mellem deltager jeg også i debatter og lidt ordkløveri, men når der bruges gyldesnak er det ikke så sjovt.
Jeg har da også siden dette site startede, deltaget i den unævnelige og haft mit billede i familiealbummet, men nu har jeg fået det fjernet og trukket mig ud af dette site, og håber så at jeg ikke bliver slået i hartkorn med nogen fremover.
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 14-08-03 17:38

> emesen.

Jeg kan ikke forestille mig, at du blir slået i hartkorn med nogen. Du er emesen, og vi er nogle stykker, der kunne lære lidt af dit flegma.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-08-03 18:03

Lad lige rygklapperen komme med en kommentar om sprogbrug. Jeg er af den opfattelse at når det drejer sig om smalltalk, politik, religion, philosofi og andre ordrige emner er det sgu iorden at bruge et blomstende sprog. Når det drejer sig om tekniske, her mener jeg f.eks. HTML, javascript, java, ASP,PHP ect. og 'hardcore' videnskabelige spørgsmål som fysik, kemi, astronomi osv. må sprogbrugen begrænses til det, for emnet, relevante og esoteriske.

Den linie bestræber jeg mig selv for at følge. Alligevel ryger der af og til et par 'finker' af panden. Sådan er det bare. Som ram2 siger:

[citat]
..en rimelig god afspejlning af samfundet, og så kan jeg ikke se, hvorfor sproget skulle være så forskelligt fra det øvrige samfund.
[/code]

</MOLOKYLE>