/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Konvertere pdf-filer til eps.
Fra : fredag
Vist : 623 gange
34 point
Dato : 14-08-03 12:55

Hej.

Er der nogen der ved i hvilke programmer man kan lave pdf-filer om til ai eller eps-filer ???

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 14-08-03 13:44

Nu fredag.

Nu fortæller du ikke noget om hvor mange filer vil taler om, men hvis du har den rigtige Adobe Acrobat, så mener jeg den kan gemme i nævnte formater.
Også Adobe Illistrator kan bruges, men en gratis løsning er:
- Opret en Postscript printer Eks HP Laserjet 4000, og sæt porten til FILE, istedet for LPT1
- Under printerindstillinger, sætter du output til Encapsulated (EPS)
- Åben PDF filen i Acrobat Reader, og print til printerdriveren.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 14-08-03 13:47

PS. Adobe Acrobat kan kun ekportere til EPS, og ikke AI

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 14-08-03 14:00

Jeg modtager filerne i pdf og skal videre behandle dem i andre programmer som kun kan arbejde i eps eller ai.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 14-08-03 14:05

Godt, men er min løsning så ikke brugbar?

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 14-08-03 14:10

Vi har ikke illustrator, så jeg kan ikke prøve der.........

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 14-08-03 14:13

Har du prøvet at printe PDF filen til en postscript printerfil?

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 14-08-03 14:17

Kan ikke lade sig gøre her..

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 14-08-03 14:26

OK - Hvorfor ikke?
Det er en helt almindelig printerdriver.
Men ellers må du have fat på Adobe Acrobat

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 27-08-03 13:36

Ville sørme være rart med en feedback, når man bruger tid på at hjælpe andre...

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 27-08-03 13:38

Tak, det vil jeg prøve