/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WIndows ME - ram problemmer
Fra : SH1986
Vist : 588 gange
5 point
Dato : 12-01-02 15:03

Jeg har win ME og har 752 MB-ram SD, og når jeg prøver at køre en dos promt, skriver den at der ikke er tilstrækkelig nok hukommelse til at køre dette vindue. Men jeg har læst et sted at man kan ændre noget i windows Mappen, så man kan få det til at virke. (Det sker også i nogen af mine spil) HVAD KAN JEG GØRE ??????

Accepteret svar
Fra : hardy

Modtaget 15 point
Dato : 12-01-02 15:39

hej sh1986.
Det kan ha noget at gøre med at du skal ha loadet himem.sys og emm386 i config sys.

eks Device=c:\windows\himem.sys
Device=c:\c:windows\emm386.exe
Men du skal lige sikker dig hvor filerne ligger . hvis himem.sys ligger i windows\command skal der stå device=c:\windows\command\himem.sys
men jeg kan ikke lige huske hvor de ligger , men de kan du sikkert nok finde ud af.

MVH Hardy

Kommentar
Fra : SH1986

Dato : 12-01-02 15:45

Kan jeg få en nermere beskivelse, om hvordan jeg skal gøre ???? Hvordan skal jeg gøre ??

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 12-01-02 15:51

Hej igen .
jeg har lige tjekket hvor de lå , så i config.sys skriver du følgende.

Device=c:\windows\himem.sys
Device=c:\windows\emm386

og gemmer filen .
ps tjek om filen er skrivebeskyttet. hvis den er kan du i egenskaber fjerne fluebenet fra skrivebeskytelsen og sætte den til igen når du har gemt filen.

MVH Hardy

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 12-01-02 15:52

ps jeg glemte at der skal stå emm386.exe

hardy

Kommentar
Fra : SH1986

Dato : 12-01-02 15:55

Vil det sige jeg skal søge eftter filen: config.sys og åbne den med wordpad også insætte dette i filen: Device=c:\windows\himem.sys
Device=c:\windows\emm386 ????

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 12-01-02 15:58

ja config.sys ligger i roden altså c:\

Device=c:\windows\himem.sys
Device=c:\windows\emm386.exe

MVH Hardy

Kommentar
Fra : SH1986

Dato : 12-01-02 16:06

Nu har jeg gjort dette: gået ind på C:\config.sys åbnet den med wordpad og skrevet:
Device=c:\windows\himem.sys
Device=c:\windows\emm386.exe

Så det stod sådan i filen, lukket filen ned og gemt ændringer i filen. Genstartet computeren. Også skulle det virke eller hvad ??

For da jeg åbnedefilen efter jeg havde genstartet stod det ikke filen mere, og den fylde 0 KB er det meningen ???

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 12-01-02 16:24

Hej igen
Ja jeg prøvede lige selv for at være sikker , og der skete det samme her . men det jeg beskrev har jeg brugt i win98 da virkkede det.men hvis du har en email adresse kan jeg sende dig en beder beskrivelse af hvordan du gør sammen med et billed så du kan se hvordan det skal gøres. for jeg har fundet ud af hvordan man gør .
mvh hardy

Kommentar
Fra : SH1986

Dato : 12-01-02 17:00

sh1986@cool.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-02 16:54

"SH1986" <SH1986.news@kandu.dk> skrev....

> Jeg har win ME og har 752 MB-ram SD, og når jeg prøver at køre
> en dos promt, skriver den at der ikke er tilstrækkelig nok
> hukommelse til at køre dette vindue. Men jeg har læst et sted at
> man kan ændre noget i windows Mappen, så man kan få det til at
> virke.

http://oldhoj.dk/wintips.htm

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm