/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Finde fil efter en format
Fra : balli23
Vist : 257 gange
45 point
Dato : 13-08-03 20:46

Jeg skal lige høre om der er nogen der ved hvor jeg kan finde et program der kan finde text eller billeder på en harddisk der er blevet formateret??

Jeg har hørt om et program der hedder "text recovery", men har søgt forgæves efter det på google.com og download.com osv..

Kender i et program der kan det eller noget andet smart???

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 55 point
Dato : 13-08-03 20:52

http://www.freewindows.dk/fw/modules/news/
Downloads>rul ned til system utilities>recovery tools
Jeg har ikke prøvet den, men den skulle være god.
Emesen.

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 13-08-03 21:14

Jeg takker mange gange for linket og guiden Emesen, jeg arbejder på at finde de vigtige filer, så jeg giver lige besked om det var succes

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 21:16

Jeg håber det lykkedes for dig, og jeg er spændt på at høre resultatet.
Emesen.

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 13-08-03 22:08

Den kan finde en masse ting af text doc. hvor man kan søge efter ord/mapper, men fandt over 3000 txt filer på en søning på et ord. Men kan sagtens bruges med en del søgning i resultaterne, hvor der feks. er 3000 filer man kan lede igennem og læse tekser på de valgte. Men jeg er heller ikke inde i programmet, skal først til at sætte mig ind i det nu, men succes kan man godt sige det er, selv om man ikke lige kan åbne en bestemt mappe. Den tager ca. en halv time om at søge 19 GB igennem
Programmet hed "Disk Investigator", jeg prøvede et program der hed "PC Inspector File Recovery" det synes jeg ikke var så godt, eller også var det mig der ikke kunne finde ud af at bruge det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 22:37

Ja så må jeg vist sige god arbejdslyst.
Emesen.

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 16-08-03 13:28

Skal lige tilføje at PC Inspector File Recovery har fundet alt, mapper med text, billeder og andre diverse medier, det er perfekt til det

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-08-03 13:31

Det er rart at høre når noget går så godt.
Emesen:

Godkendelse af svar
Fra : balli23

Dato : 18-08-03 10:05

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : joyride

Dato : 27-11-03 21:00

Jeg har oplevet et tilsvarende problem. Det var ikke på en formateret harddisk, men hvor harddisken af uforklarlige årsager lige pludselig fremstod som formatteret.
Den rigtige fejl var noget med "inaccessible_boot_device" som åbenbart er en ofte fremkommende fejl eftersom der er flere fejlmeddellelser på Microsofts hjemmeside.

Jeg havde nogen fra en edb-afdeling til at kigge på de 2 harddiske og de havde dømt dem til formatering. Ved først at prøve med en emergency disk fra en engelsk udgave af win2000 (til genopretning af den harddisk med styresystemet) og bagefter ved at bruge PC Inspector er det stort set lykkedes at redde 20 GB uvurderlig data.

Så det kan kun anbefales, hvis man får den slags problemer. :D