/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hardisk hjælp
Fra : Jenskumar
Vist : 396 gange
200 point
Dato : 13-08-03 20:09

--------------------------------------------------------------------------------
hejsa !

Nogen der kan hjælpe !
Jeg har en hardisk på en 160 Gb .. som jeg havde delt i to en på 40 og en 120 GB .. her i dag ville jeg slå dem sammen med hjælp fra PartitionMagic 8.0 og det hele kørte som det skulle og da den så bedte om at genstarte gjorde jeg så det .. og den kom ud i dos og bekyndte at lave noget ..altså overfører filerne ..men ligepludselig uheldigt for mig går alt strøm i vores hus død og min computer slukker også da jeg så får den startet igen siger den unformatet plads 160 GB surt show .. og jeg kan ikke bruge min hardisk mere når jeg prøver at åbne den spørger den om at formatere...hvordan kan jeg løse det problem uden at slette mine filer der på min hardisk fordi det er ikke sjovt at sige farvel til 120 GB .. ting og sager ... nogen der kan hjælpe ..

på forhånd tak

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 20:17

Jeg kan ikke lige huske det, men jeg mener der ligger en fortrydelse i PM8
Du har jo de to disketter du lavede da du indstallerede.
Men jeg er ikke sikker.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 13-08-03 21:46

Nej desværre det tror jeg ikke jeg har .. jeg kan kun huske jeg bare installerede programmet .. og ingen andre ting... det er lidt træls ..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 22:06

Kender du nogen der har windows som vil lade den installere, så kan du bruge de oprettede disketter på din maskine. Det er ligemeget hvilken windows.
Men inden vil jeg lige finde mine disketter og prøve.
Emesen.

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 13-08-03 22:12

altså der var et sted jeg kunnne oprette to disketter og det har jeg gjort men den program åbner jo bare pm i dos .. der kan jeg jo heller ikke komme så langt når den viser mit drev som unformatet derinde

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 22:25

ok det var dem. Og når der er skrevet på en partition kan den ikke genskabes.
Så er du lidt ude og svømme. nu er der næsten kun en vej.
Der er jo recovery tools men jeg tror ikke på det.
http://www.freewindows.dk/fw/modules/news/
Downloads>rul ned til system utilities>recovery tools
Jeg har ikke prøvet den, men den skulle være god.
Held og lykke og lad høre hvordan det går.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 17-08-03 22:19

UNdelete og PC Inspector er gode programmer, som du kan redde dine data med, men du skal ikke forvente at kunne genskabe så HD kan opstarte igen.Du skal huske at alt hvad de finder, skal sendes til en anden virksom hardisk, da du selvfølgelig ikke kan genskabe fra en HD du lægger det fundne over på.
Jeg har genskabt mange data fra mennesker, som var grædefærdige.
Men det er da muligt at PartitionMagic kan redde HD:
To run PartInfo for DOS or Windows 3.x
1   Go to a DOS prompt.
2   Insert the second PartitionMagic rescue disk.
3   Type A:\PARTINFO, then press <Enter>.
Tips
·   To send a report directly to your printer, in step 3 type PARTINFO >LPT1, then press <Enter>.

·   To save the report as a text file (PARTINFO.TXT) in the C:\ directory, type PARTINFO > C:\PARTINFO.TXT, then press <Enter>.

Copyright © 1994-2002 PowerQuest Corporation. All rights reserved.

Palle Hansen
Horsens

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-03 12:55

Spørgsmålet har stået længe, husk at luk det, ved at give point til den du syntes?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-03 17:58

Spørgsmålet har stået længe, husk at luk det, ved at give point til den du syntes?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-03 01:11

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Jenskumar

Dato : 27-12-03 22:42

Tak for svaret pallebhansen og undskyld forsikelsen