/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
At skifte til et andet el-selskab
Fra : ans
Vist : 926 gange
50 point
Dato : 13-08-03 19:31

er det muligt?

Jeg mener at have læst, at det er muligt at skifte til et andet el-selskab.

Har netop modtaget en årsopgørelse fra NESA. En ekstra regning på 2.735,- kr. Mit elforbrug er ikke steget væsentligt. Har ikke anskaffet nye ting, som skulle kunne være en belastning. Er meget økonomisk mht. el.

Er det "bare" el-priserne, der er steget så voldsomt?

Hvor på nettet kan jeg finde kan jeg finde et skema, der sammenligner el-priser?

Hvor kan jeg læse om det er muligt at skifte el-selskab?

Mvh ans

Jeg bor nord for København

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 20:10

Nu har du vel ikke været lige så dum, som jeg. Jeg forærede mit kabel til Nesa mod at de vedligeholder det, og staks kom der en vedligeholdelsesafgift, for det kabel jeg havde givet dem. Det eneste kabel Nesa kan opkræve leje for hos mig, er netop det kabel. Den pris kommer oveni.
Jeg kender flere der har prøvet at regne på det, men resultatet blev negativt.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 60 point
Dato : 13-08-03 20:14

http://www.energinord.dk

du kan da prøve at kigge ind her og se hvilke muligheder der er.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 20:25

Hjemme hos mig har "øvrigheden" fundet årsgen til større elforbrug............mine PC'er
At vores vaskemaskine og tørretumbler nu kører på 230v i stedet for 400v og en støvsuger der er så kraftig at den har taget al luven, det er ikke med i betragtning.
En magnetkogeplade på 4x2800w og bageovn med pyrolyse er heller ikke "noget"
Det var bare lige.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-08-03 20:26

-> emesen

Så har jeg nok været ligeså dum.

Men af min regning fremgår der ikke en vedligelholdesaftale, men

el-abonnement kr. 96,-
netabonnement kr. 504,-
stikledningsabonnement, som kun er på 16 kr., så den udgift er til at overkomme

mvh ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 20:29

Stikledningsabonnement - det er det kabel jeg forærede dem.
Emesen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-08-03 20:37

-> emesen

Hvor stor et el forbrug tager PC'er. Selv har jeg 1 og min søn 2. Min egen er slukket natten over.

Min søns ene computer fungerer som server.

mvh ans

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-03 20:47

Jeg har ikke regnet på det, men det watt forbrug der står på bagsiden gælder pr. time. Husk lige at skærmen i dvale næsten bruger lige så meget som i kørende tilstand, og serveren behøver ingen tændt skærm. Jeg ved godt at computerens strømforbrug svinger lidt efter om hvormeget den arbejder.
Emesen.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 14-08-03 09:56

Eller prøv lykken her:

www.elektricitetsdanmark.dk

Mvh - SEMMER

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 14-07-05 18:24

Tak for svaret grethes.

Spørgsmålet er så gammelt, at jeg har valgt at lukke det.

Bruger stadig Nesa.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 14-07-05 19:34

Tak ans!

Det må jeg nok sige ........... "gammelt". Kan se det er næsten 2 år siden. Så var da lidt spændt på at se, hvad det var for et svar der var blevet accepteret. Men det er jo heller ikke alt afgørende, at spørgsmålene bliver lukket .......... jo, måske for nogle Men det behøver jeg vist ikke komme nærmere ind på. Følger nok mest med på sidelinien .......... men der er måske nogen der har været efter dig?? Måske jeg også skal kigge efter mine ubesvarede, inden nogen kommer efter mig.

Hilsen
Grethes

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-07-05 19:40

Ingen har været efter mig

Jeg har stadig "åbne" spørgsmål. Tvivler meget på om de bliver lukket

God sommer

Hilsen ans