/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Malawi arter sammen?
Fra : flekz
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 13-08-03 16:36

Hej med jer!

Jeg har anskaffet mig et 250 l. akvarie med Malawichiklider.
Jeg har fundet frem til at arten hedder greshakei, men hvilke andre malawier kan jeg have sammen med dem...og hvor mange må jeg have i et 250 l. akvarie?

Håber på svar
M.v.h Flekz

Accepteret svar
Fra : abar

Modtaget 100 point
Dato : 27-08-03 12:57

Sammen med greshakei, kan du ha andre mbunas (en gruppe malawiciklider som lever på plantekost), feks pseudotropheus, (Ps.) av ett eller annet slag. Det du bør tenke på i en 250l er at de ikke blir for store, feks Ps. Lombardoi. Når du skal holde malawi mbunas, bør du holde de i grupper på ca 4-8 stk av en type, med en overvekt av hunner, i en 250 l vil det passe med ca 3 grupper fisk.
Søk litt på internett, se litt hva du kan få kjøpt, hvilke du synes er fine.

Godkendelse af svar
Fra : flekz

Dato : 28-08-03 23:03

Tak for svaret abar.