/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netværksbøvl
Fra : agf96
Vist : 299 gange
120 point
Dato : 13-08-03 12:22

Jeg har på min maskine installeret winXP på mit C drev. Da jeg imidlertid har lavet en ny installetion winXP på mit F drev forventede jeg at jeg blot efterfølgende kunne køre 'Overførsel af filer og indstillinger' fra C drevet som jeg endnu ikke har slettet, hvorefter at bla. netværksindstillingerne (stofanet) kunne bruges på den nye installetion (F drev). På trods af at værdierne er de samme, virker indstillingerne kun når jeg er logget på C drevet, ikke når jeg starter på F drevet. Jeg har prøvet at deaktivere netværksforbindelsen på C drevet, men den virker stadig ikke på F. Er der nogle som har et bud "på dansk".

Klaus

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 13-08-03 14:19

Hej Klaus.

Jeg ville gerne hjælpe, men har lidt svært ved at hitte ud af hvad du egentligt har gjort, og hvad du har overført osv. Men jeg kan da gøre et forsøg på at hjælpe dig lidt igennem din netværksforbindelse. Jeg skal bare vide et par enkelte ting før vi giver os i kast med det. Skal din computer logge på en server? har du installeret netkortet? har du router? Har du adsl forbindelse?

mvh.
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : agf96

Dato : 13-08-03 15:21

Hej Judas......

Det jeg har gjort er at jeg har installeret et ekstra styresystem (winXP) på en ekstra harddisk(F) på min maskine, således at jeg har 2 identiske styresystemer på samme maskine. Da jeg havde installeret F, kørte jeg guiden "Overførsel af filer og indstillinger" fra C drevet, for at få mine personlige og netværksindstillinger med over på F. Det lykkedes også delvist, men jeg kan ikke komme online fra F når jeg booter op på dette system, på trods af at jeg fint kan komme online når jeg booter op på C, med de nøjagtig samme værdier i tcp/ip/dns og hvad det nu hedder. Netkortet er installeret på begge systemer og det der det samme netkort jeg bruger. Jeg har ikke helt tjek på hvorledes det virker, men jeg har som tidligere nævnt stofanet.

Klaus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-03 00:40

Har du prøvet at indføre tcp/ip/dns værdierne manuelt, altså uden at overføre netværksindstillingerne fra C:? Er der nogen fejlmeddelelse? Ellers kan du måske prøve at slukke modemmet i 30 minutter og så genstarte og vente til de normale 3 ell. 4 lamper lyser, da netkortet måske skal initieres først?

Kommentar
Fra : agf96

Dato : 14-08-03 14:11

Ok, det prøver jeg lige......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-08-03 13:56

Så er spørgsmålet. Virkede det? .-)

Kommentar
Fra : agf96

Dato : 18-08-03 13:19

Nej, det virkede desværre heller ikke... Der kommer ingen fejlmeddelser og det har heller ikke hjulpet at slukke og tænde modemet...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-03 22:58

Hmm? Det undrer mig bare at netværksforbindelsen skulle være drev afhængig! Er det et USB modem forresten? Jeg går ud fra du har 2 harddiske. Du kan da prøve at sætte din første harddisk på none i bios og så boote op på den anden og se om det virker. Jeg tror ikke det er en special god ide at køre 2 identiske styresystemer på sin pc. Nå men du kan da altid prøve at ringe på Stofanet support. Held og lykke

Kommentar
Fra : agf96

Dato : 19-08-03 09:12

Tak skal i have allesammem, problemet har løst sig selv. I går fik jeg mail fra Stofanet om at jeg skulle konventere til DHCP og dermed automatisk få tildelt IP og DNS når jeg logger på. Det er gjort og nu virker det på begge systemer.

Klaus