/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Erfaringer med Canada søges
Fra : Thorendal
Vist : 708 gange
140 point
Dato : 13-08-03 11:29

Hej,
jeg skal flytte til Vancouver, BC i slutningen af februar 2004 og skal naturligvis finde mig et arbejde. Jeg har en kandidatagrad og ser ikke, at det skal blive et problem som sådan rent fagligt.
Men er der nogen der har erfaring med, hvordan ansættelsesprocesser foregår i Canada? Hvordan foregår en "almindelig" jobsamtale? Er der noget man skal være særligt opmærksom på? Alle fif har interesse!
Normalt er jobsamtaler en af mine stærke sider, men det ville være rart at føle sig ordentligt forberedt, da jeg formoder, at der må være forskel på, om man er til samtale i Danmark eller i Canada.

Håber at høre nogle spændende beretninger,

venligst fra Thorendal

Accepteret svar
Fra : itvivl

Modtaget 140 point
Dato : 15-12-03 10:59

Hejsa.. Jeg bor selv i Washington DC i ojeblikket, og maa sige at du ikke har noget at frygte, det er meget det samme i Canada, af hvad jeg har hort.. Jeg gaar ud fra at det er lidt det samme som USA.. Men selvfolgelig gaar de utrolig meget op i at du er ustraffet.. Og sporger maaske ind til lidt mere personlige ting end de vil gor i Danmark..

Haaber at du kan bruge det til noget, ellers vil jeg med glaede prove at forhore mig naermere herover!!

Godkendelse af svar
Fra : Thorendal

Dato : 14-07-04 20:22

Tak for svaret itvivl.