/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
opskrift på "dumle"
Fra : grausen
Vist : 1108 gange
100 point
Dato : 12-08-03 22:50

Hejsa
er der mon nogen der kan hjælpe med en opskrift på hvordan man selv kan lave doolyes (dumle)
jeg ved det er vodka og dumlekarameller, men hvad er blandingsforholdet og skal der andet i ?
m v h

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 13-08-03 00:00

Doolyes er ikke det samme som dumle, mere i retning af baley. En rigtig dumle laves således:
2 cl. vodka karamel + 1 lille cocio

Gazi

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 13-08-03 05:53

okay..... det havde jeg ellers hørt, men hvordan laver man så dooleys? nogen der kan hjælpe med det?

Accepteret svar
Fra : Gazi

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-03 00:09

Jeg ville prøve at smelte en pose dumlekarameller og så blande med en flaske vodka.
Smag dig frem om der skal flere karameller i. Det kan da give et par hyggelige timer.
Gazi

Kommentar
Fra : FroZtyIce

Dato : 10-09-03 12:56

Men vær lige opmærksom på at alkoholen fordamper hvis du begynder at varme vodka op :P

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 12-10-03 14:19

Tak for svaret Gazi.
nu er det snart så billigt at jeg ikke gider prøve mig frem