/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hvid schæfer/ hvid hyrdehund
Fra : bocajnged
Vist : 1983 gange
100 point
Dato : 12-08-03 21:46

hejsa...
har en hvis schæfer det samme sind som en alm.??
eller er den svagere??

MVH Jacob

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-08-03 23:23

Jeg kender ikke noget til den hund du spørger om
men prøv at se denne hjemmeside og spørg evt. denne kendel om hundenes sind
http://www.kennel-kjaersgaard.dk/index1.html
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-08-03 23:28

Hej Jacob.
Du kan læse om den her:
Hilsen Jette

http:// www.hvidhyrdehund.dk/Racebeskrivelse.asp
Temperament:
Racens personlighed kan beskrives somfrygtløs uden fjentlighed. Hunden udstråler intelligens og selvtillid. Den er i mental balance, men når situationen kræver det, er den nysgerrig, ivrig og vagtsom. Til racens nedarvede talent som flokkens beskytter kan føjes dens evne til at beskytte sin herres person og ejendom. Den er observant og årvågen i omgang med fremmede, uden frygtsomhed, men med en naturlig reservation. Den har evne og er villig til at tjene ikke alene som ledsager og familiehund, men også som hyrdehund, vagthund, tjenestehund osv.

Kommentar
Fra : Risk4

Dato : 26-08-03 09:44

Hejsa..
Hundes sind og evner varierer selv indenfor samme race. . Den "almindelige" , den sorte og den hvide schæferhund har "officielt" det samme sind og de samme evner.
Husk der findes ikke bidske hunde, men forkerte hundeejere

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-08-03 11:53

Ak ja. Min søster fortalte lige den anden dag om en af deres naboer, der havde schæfere. Hvis de ikke gik som efter en streg når de ude og gå, blev de aflivet. Det havde han gjort flere gange.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : lorras

Dato : 31-08-03 08:30

Der er lige oprettet en klub for hvide schæferhunde i Hvidovre meget seriøs, formanden bor i Gørtlerporten og hedder Frank

Jeg vil prøve at finde en e-mail adresse til ham imens kan du kontakte mig på lor1@dbmail.dk

Kommentar
Fra : Tokholm

Dato : 28-09-03 19:15

Kære Jacob

Dansk Hvid Schæferhundeklubs hjemmeside finder du på http://www.hvid-schaefer.dk/.
Som lykkelig ejer af en hvid schæfer skal jeg ikke udtale mig om den brune schæfer, men jeg kan forsikre dig, at hvid schæfer er en fantastisk race. Kærlig, hengiven, intelligent og meget trofast.

Du er velkommen til at kontakte klubbens bestyrelsesmedlemmer. Vores adresser finder du på hjemmesiden.

Venligst Torben Okholm

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 19-12-03 22:07

Hej Jacob

Jeg købte min første hvide schæfer i 1984, og har også haft to brune schæfere, og har i dag den hvide schæfer Skagens Nero der er 3½ år og en hvid schæferhund tæve på 9 måneder.

Der er forskel på de to typer af schæfere, den hvide schæfer kan du bruge som både en god familie- eller brugshund, samtidig med den er meget loyal overfor sin ejer og familie, men også en hund der bestemt gerne vil beskytte sit bosted.

Men der er også stor forskel på den hvide schæfer, så et godt råd er at kontakte Dansk Hvid Schæferhundeklub, hvor du kan få oplyst hvornår der er udstillinger i nærheden af hvor der er mulighed for at hilse på både nybage hundeejere samt opdrættere og andre der har hvid schæfer.

Dansk Hvid Schæferhundeklub holder den 28. februar en udstilling i Thyregod Fritidscenter ved Give, men hvis du gerne vil høre mere om racen er du velkommen til at kontakte mig på f-sorensen@oncable.dk

Den hvide schæfer går også i nogle klubber under Hvid navnet Hyrdehund, men disse hunde er kun for den korthårede variant, og det skaber desværre nogen forvirring blandt folk med interesse for de hvide schæfere.

I Dansk Hvid Schæferhundeklub findes både lang- og korthårede hvide scæfere.

Du må have en rigtig god jul og et godt nytår med tak for din interesse for den hvide schæfer.

Med venlig hilsen

Frank Sørensen

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 21-12-03 02:52

Jeg ved ikke hvad der er gået galt, men prøv igen

www.hvid-schafer.dk

hvis det stadig er galt så skriv til

f-sorensen@oncable.dk

mvh

Frank

Kommentar
Fra : lorras

Dato : 21-12-03 11:17

Hej skagensnero
Jeg går ud fra at det er Frank fra Gørt i Hvd jeg skulle til at sende din adresse til ham der søgte råd

Leif VC

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-12-03 18:26

Jeg har mailet en del med en, der har en kennel med hvide shæfere/hvid hyrdehund, og talt med en dame, der havde købt en af dem. Damen sagde, at de var meget dominerende. Hun kunne ikke få sin til at lystre, det var kun hendes mand, der kunne det. Og det var godt nok surt, for det skulle være en servicehund, da hun var blind. Men alle "de stærke racer" skal behandles kærligt, men bestemt. Jeg tør ikke købe en. Vi er ikke gode nok til at opdrage en shæfer/hvid hyrdehund, så det bliver til glæde for begge parter.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 31-12-03 09:50

Hej Jette

Håber du har haft en god jul og er godt på vej ind i det nye år, forhåbentlig uden for meget fyrværkeri som vore hunde ikke er så glade for.

Jeg er noget overrasket over at læse din mail om damen der har en hvid schæfer / hvid hyrdehund?, som servicehund, som har problemer med at få den til at lyste.

Jeg kender selv en som har købt en hvid schæfer, som bruges som førehund. Damen har den med overalt, og selv på hendes job har hun den hvide schæfer med, og den fungerer virkelig godt sammen med hende som førehund.

På udstillinger og skuer er der hver gang mellem 30 og 40 hvide schæfere med, og jeg har de sidste par år deltaget i mere end 35 udstillinger, og har ikke været udsat for at hvide schæfere / hyrdehund har virket dominerende, men selvfølgelig er der også forskel på hvordan hunden bliver opdraget af ejeren, og om man går til hvalpe og hundetræning med hunden.

Desværre ved jeg ikke om du bor på øst- eller vestsiden at "broen", men jeg vil da foreslå at du engang ved lejlighed kommer på besøg på en udstilling hvor der er hvide schæfere med, så du kan møde racen og tale med ejere og forskellige opdrættere af den hvide schæfer.

Hvis du bor på Fyn eller i Jylland har vi den 28. februar en udstilling kun med hvide schæfere der holdes ved Give i Jylland. Her forventer vi omkring 50 hvide schæfere fra Danmark og Tyskland, så her er gode muligheder for at se både babyer, hvalpe, unghunde og voksne hvide schæfere samt møde hunde der bruges til avl og få en snak med både nye og gamle hunde ejere.

Hvis du bor her på Sjælland er der også udstillinger for alle racer hvor der er hvide schæfere med, så du undgår at tage over broen.

Hvis du er interesseret i adresser og datoer for udstillinger, må du meget gerne kontakte mig.

Med disse ord ønskes alle læsere en rigtig god nytårsaften og godt nytår.

Med venlig hilsen

Frank Sørensen
f-sorensen@oncable.dk