/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motorproblem. hjælp
Fra : Sentas
Vist : 680 gange
50 point
Dato : 12-08-03 20:57

Jeg har en Ford 2.o uden katalysator osv (fra 89) Har været rimelig velkørende, men efter en lang tur begyndte den at sætte ud ved koldstart samt at, den virkede som den havde fået "kænguru-benzin" = ujævn gasgivning og den er begyndt at prutte. Den er forbundet til alle tændingrør, Mekanikeren mener at det kan være den automatiske choker der er i uorden.
Har du/I en anelse om hvad der er i vejen....? Mvh Allan C allan.c@users2000.dk

Accepteret svar
Fra : phg1

Modtaget 60 point
Dato : 12-08-03 21:09

det kan også være toppakningen der er gået min golf havde samme symptomer som din ford prøv at skrue tændrørene op når motoren er driftvarm hvis der er et/flere der er misfarvet/vådt er det desvære nok toppakningen mvh.poul

Godkendelse af svar
Fra : Sentas

Dato : 12-08-03 21:14

Tak for svaret phg1.

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 12-08-03 21:44

Jeg har en kammerat som havde en Excort den hakkede også i det, den kom til ford og de måtte skifet karburatoren i den før de fik den til at gå godt igen.
PS. du kan også tjekke den toppakning ved at skrue oliedekslet af og se om der sidder en går/hvid masse bag på for så er den gået, Du kan også tjekke den ved at se om den vil lave varm luft ved tomgang, hvis den ikke lavde varm luft ved tomgang men ved lidt gas kan det også tyde på den er gået.

Kommentar
Fra : Sentas

Dato : 12-08-03 23:18

Kære "Sniper12" & "phq1"
Jeg frygter også at det er toppakningen, men der er ingen "mayonnaise" i olien, men motoren bliver afskyelig varm, så det er vel kun et spørgsmål om tid, inden den brænder toppakningen. ByTheWay: Hvad koster en kaburator...?
Mvh Allan C allan.c@users2000.dk

Kommentar
Fra : Sentas

Dato : 12-08-03 23:19

Kære "Sniper12" & "phq1"
Jeg frygter også at det er toppakningen, men der er ingen "mayonnaise" i olien, men motoren bliver afskyelig varm, så det er vel kun et spørgsmål om tid, inden den brænder toppakningen. ByTheWay: Hvad koster en kaburator...?
Mvh Allan C allan.c@users2000.dk

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 13-08-03 00:15

du behøver ikke frygte en toppakning med fingrene skruet rigtigt er det ikke det store problem hvis det er toppen det er galt vil jeg anbefale at købe et ventilslipesæt det er meget billigere end bare toppakningen,med hensyn til karburatoren den er meget dyr jeg vil skyde på over 2000kr prøv et autoophug der er villig til at tage den tilbage hvis den ikke dur.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 13-08-03 00:22

jeg kan lige tilføje og komme med et spørgsmål til dig der behøver ikke være mayonaise i olien det kommer an på hvor bruddet er på toppakningen du siger motoren bliver meget varm bruger den vand? iså tilfælde vil jeg skyde på bruddet ligger imellem en cylinder og en vandkanal.